Cum susțin instituțiile statului că Mircea Vulcănescu, antisemit și condamnat definitiv pentru crime de război, este ”o mare personalitate” / Inclusiv un liceu din București poartă numele fostului demnitar

556 de vizualizări
Evreii la trecerea Nistrului în 1941 / Foto: Muzeul Holocaustului Washington
Instituții importante ale statului român susțin că Mircea Vulcănescu, un antisemit feroce condamnat definitiv pentru crime de război, este o personalitate reprezentativă, dar care ”a fost condamnată politic” în 1948. Deși în primă instanță Vulcănescu a fost achitat de Tribunalul București (2017), ulterior, condamnarea acestuia a fost menținută printr-o sentință definitivă a Curții de Apel București din 2019. Vulcănescu este, deci, un criminal de război care nu a fost condamnat politic de comuniști, conform judecătorilor CAB, scrie G4Media.ro. Cu toate acestea, numele lui continuă să fie onorat, inclusiv prin denumirea unui liceu tehnologic din București.

Academia Română, Uniunea Scriitorilor, Federația Română a Foștilor Deținuți Politici și Luptători Anticomuniști și comisia care propune numele străzilor, din cadrul Prefecturii București, sunt, totuși, de altă părere față de decizia instanței. Aceste instituții se opun schimbării numelui străzii din Sectorul 1, conform unui răspuns al Primăriei București pentru G4Media.

O stradă din Sectorul 1 și un liceu din Sectorul 4 poartă numele acestui criminal de război, iar conform art. 13 al OUG 31/2002, este interzis acest lucru pentru străzi, instituții, piețe sau alte locuri publice. De asemenea, în Sectorul 2 există un bust al lui Mircea Vulcănescu.

  • Liceul Tehnologic ”Mircea Vulcănescu”, din Sector 4

Directoarea liceului, Elena David, declara în urmă cu aproape 2 ani că au existat niște demersuri de schimbare a numelui ”care au fost anulate” și a adăugat faptul că ”deocamdată nu se pune problema unei schimbări”, încheind dialogul. În spațiul public a circulat în trecut un filmuleț cu elevi de la Tehnologic care spuneau că se vor lega în lanțuri de monumentul lui Mircea Vulcănescu din curtea liceului dacă autoritățile vor schimba numele instituției.

Gianina Georgescu, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Școlar al Municipiului București, declara pentru G4Media că, în conformitate cu Ordinul 6564/2011, schimbarea numelui unei instituții de învățământ revine conducerii instituției respective, care este aprobată de Prefectură, iar inspectoratele nu au nicio putere de decizie în astfel de schimbări.

Primarul Sectorului 4, Daniel Băluță a transmis G4Media în 4 octombrie că numele instituțiilor de învățământ sunt schimbate de Ministerul Educației: ”Sectoarele Bucureștiului sunt subunități administrativ teritoriale, nu au patrimoniu și, ca atare, nu pot modifica astfel de lucruri”, a mai spus Daniel Băluță, referindu-se la numele străzilor și unităților de învățământ din sectoarele Capitalei.

Ministerul Educației și Inspectoratul Școlar al Municipiului București nu au răspuns solicitării G4Media de a transmite un punct de vedere, până la publicarea acestui articol.

Citește articolul complet pe G4Media.ro.

1 comment
  1. Asa erau timpurile atunci, nimeni nu suferea evreii pentru ca l-au omorât pe Iisus și erau cei mai mari cămătari. S-a dus religia, dispare și ura fata de ei.BLM e mai rău ca antisemitismul sau rasismul. Peste ani o sa fie invers depinde peste ce nebuni care ajung la putere dai.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Educația remedială trebuie plătită, dacă este după ore. Am lucrat cu 3.000 de profesori, 14.000 de copii și am avut 92% rată de absolvire la BAC, când lumea transforma școala în cabinet medical – experiența World Vision România, povestită de Mihaela Nabăr

„Dacă educația remedială este dincolo de orele de clasă, ea trebuie plătită ca atare și nu este vorba doar de plata orelor respective. Sunt materiale educaționale care trebuie folosite în…
Vezi articolul

Aproape 60% dintre elevii de 12-17 ani din România consideră că inteligența artificială folosită în educație are potențialul să facă notarea mai echitabilă, dar peste 45% sunt îngrijorați că ar putea extinde decalajele în succesul academic, arată un studiu al Fundației Vodafone

Aproximativ 70% dintre elevii de clasele a VI-a – a IX-a din România sunt de părere că inteligența artificială (IA) va juca un rol semnificativ în viața lor profesională, în timp ce doar puțin…
Vezi articolul