Cursuri gratuite de IT pentru adolescente, organizate online de Salvați Copiii România. Sesiunile încep din martie, înscrierile sunt deschise și mai sunt 50 de locuri libere

5.789 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Un curs de IT destinat adolescentelor este susținut online, gratuit, de organizația Salvați Copiii România și „Ora de Net”. Pot participa 90 de adolescente, la ediția de acum, pe două grupe de vârstă: 12-15 ani și 16-18 ani. Înscrierile sunt deschise încă de vineri, iar potrivit organizatorilor mai sunt 50 de locuri libere. Sesiunile încep din luna martie.

Prin cursurile adresate fetelor, acestea o să învețe mecanismele din spatele programelor pe care le folosesc și o să dobândească abilități digitale esențiale pentru viitorul lor. Ele vor învăța să folosească – în mod responsabil – tehnologia, potrivit descrierii din pagina proiectului. Într-un mediu interactiv și distractiv, vor deprinde ABC-ul în algoritmică, vor învăța să creeze mici jocuri și aplicații, care le vor iniția în tainele programării, prezintă organizatorii despre curs.

Calendar: Cursurile vor începe din luna Martie, cu o frecvență de 2 ore pe săptămână, timp de 16 săptămâni.

Cursurile se vor derula online, pe platforma Zoom, vor avea o durată de 16 săptămâni și o frecvență de 2 ore/săptămâna (sâmbăta). Ele sunt gratuite și disponibile tuturor fetelor care doresc să participe, lecțiile urmând a fi adaptate pe două categorii de vârstă: 12-15 ani și 16-18 ani. În această etapă sunt disponibile în total 90 de locuri, acestea urmând a fi ocupate pe baza completării formularului de înscriere disponibil mai jos.

  • Organizatorii au lansat acest curs alături de Școala Informală de IT, cu susținerea Endava.

Criterii de participare: Participanții la ambele categorii trebuie să aibă cunoștințe bune de limba engleză, menționează organizatorii. Cunoștințele necesare de utilizare a calculatorului pentru fetele care vor să se înscrie:

  • „crearea unui fișier și crearea / salvarea / mutarea / copierea / ștergerea / editarea / formatarea unui document
  • utilizarea unui browser de internet: efectuarea unei căutări după criterii clare și filtrarea rezultatelor
  • utilizarea funcționalităților unei platforme de genul Zoom sau Google Classroom: accesare aplicație, accesare meniu, încărcare documente, comunicare prin chat, accesare materiale puse la dispoziție, accesare opțiuni share screen/mute/unmute microphone”.

Înscrierile se realizează aici. Pe lângă câteva date personale, fetele care vor să se înscrie trebuie să răspundă și la două întrebări: „De ce vrei să înveți din IT?” și „În ce domenii crezi că e folositoare programarea?”.

Foto: oradenet.ro

Organizația Națiunilor Unite spune că, la nivel global, cu 17% mai mulți bărbați și băieți au acces la internet în comparație cu femeile și fetele. În unele regiuni, această diferență de gen este în creștere, consolidând inegalitățile de gen, prin refuzul creării de oportunități pentru fete si femei pentru a avea acces la educație, a găsi locuri de muncă mai bine plătite și de a începe noi afaceri. Punerea noilor tehnologii la dispoziția tuturor este o parte esențială a reconstrucției comunităților și economiilor mai puternice și a abordării multor dintre cele mai presante provocări ale lumii, se arată în descrierea proiectului.

Nu suficiente fete au posibilitatea de a fi implicate în programe de educație STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics), la o vârstă fragedă, ceea ce este crucial pentru a insufla entuziasmul despre știință și matematică de la început. Trebuie să provocăm copiii – în special fetele – când spun că nu le place matematica sau că „nu sunt buni” la matematică. Fetele tind să aibă mai puțină încredere în abilitățile lor matematice și niveluri mai ridicate de anxietate la matematică, care este probabil unul dintre motivele pentru care fetele se îndepărtează de carierele STEM mai târziu în timpul școlii. Dacă putem începe să consolidăm beneficiile matematicii și să le oferim fetelor încrederea de care au nevoie pentru a o accepta, vom vedea și mai multe fete alegând căi de educație tehnică și femei în domeniile STEM, mai precizează organizatorii.

În context, a fost organizată o dezbatere pe 17 februarie 2022 pe tema „Egalitatea de șanse în IT. Alegerea carierei, dincolo de mituri și prejudecăți”, în cadrul căreia Andrei Miu, profesor universitar de neuroștiințe cognitive a declarat că nu există diferențe între băieți și fete în inteligență sau în domenii cognitive specifice care să fie relevante pentru o carieră în IT.

Foto: © Mykola PokhodzhayDreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Radu Gologan, despre testele grilă la examene: A introduce grilele în mod simplist, așa cum este prevăzut, creează mari probleme

„Atragem atenția că a introduce grilele în mod simplist, așa cum este prevăzut, creează mari probleme, inclusiv posibilități de fraudă, plus puține componente de verificat în cunoștințele copiilor”, a declarat…
Vezi articolul

Tinerii din Consiliul World Vision cer președintelui țării  înființarea unui Consiliu Național al Copiilor pe lângă Președinție, participare reală la decizii și șanse egale la educație pentru elevii din mediul rural: Ne dorim o Românie în care să învățăm, să creștem și să rămânem

De 1 iunie, copiii din Consiliul Consultativ World Vision România i-au adresat președintelui Nicușor Dan o scrisoare în care cer înființarea unui Consiliu Național al Copiilor și acțiuni concrete pentru…
Vezi articolul

Olimpiada Internațională de Chimie, găzduită de Japonia, s-a desfășurat online anul acesta. Marius Andruh: E un eveniment complex la care elevii visează să participe, nu să stea închiși într-un amfiteatru / Când se întâlneau toți în altă țară, se legau prietenii între ei

În perioada aceasta, când se desfășoară la Tokyo Jocurile Olimpice, un alt eveniment olimpic ar fi trebuit să fie găzduit fizic în Japonia – Olimpiada Internațională de Chimie. Însă, din…
Vezi articolul

Material susținut de NextLab.tech

INTERVIU Totoro Team, locul I la concursul național de robotică Nextlab.tech din 2022, la proba labirint: Este important să participi, să ceri sfaturi, să greșești. Ce contează este ca tu să înveți să „stăpânești” un robot

Totoro Team, formată din Andreea și Luca, a câștigat locul I și un laptop ASUS ROG la concursul Nextlab.tech din 2022 cu robotul Miro, Snake 1, la proba labirint. Andreea…
Vezi articolul