Dacă vrem să ne câștigăm elevii ca aliați, atunci noi trebuie să ne focusăm asupra nevoilor lor, este de părere profesorul Flavian Georgescu: Respectul nu se câștigă cu forța și nici cu frica

608 vizualizări
Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.com
Profesorul de matematică Flavian Georgescu a spus că „nu strică să le mai povestim (elevilor) la clasă și anumite lucruri relevante din viețile noastre, lucruri impactante, care să le arate că și profesorul este om”. Aceasta a transmis că „respectul nu se câștigă cu forța și nici cu frica”. Declarațiile au fost făcute în emisiunea „Sfatul Profesorului” de la Național FM, în colaborare cu educatieprivată.ro.

Flavian Georgescu a precizat că profesorii trebuie să se aplece asupra nevoilor și dorințelor elevilor, dacă „vrem să ne câștigăm elevii ca aliați”:

„Dacă vrem să ne câștigăm elevii ca aliați, atunci noi trebuie să ne focusăm asupra nevoilor lor, asupra dorințelor acestora, să ne vadă interesați de problemele lor, să ne simtă, practic, în aceeași barcă cu ei. Abia după ce acest pas important este realizat, școlarii intră pe aceeași frecvență cu profesorul. Vedeți? Poate că unii dascăli ar spune „mă cobor eu la nivelul elevilor?” Da, ne coborâm pentru a intra pe frecvența lor, ca mai apoi să ajungă informația pe care noi o stabilim către ei. (…)”

Cadrul didactic a povestit că elevii au nevoie să fie apreciați: „De asemenea, școlarii au nevoie de a fi creditați, apreciați. Acest lucru va fi foarte motivant pentru ei. Nu strică să le mai povestim la clasă și anumite lucruri relevante din viețile noastre, lucruri impactante, care să le arate că și profesorul este om, să devenim un model pentru ei. Respectul nu se câștigă cu forța și nici cu frica.”

Informații de context

Recent, Flavian Georgescu a declarat că „în ziua de azi nu mai e deloc suficient să intrăm în clasă, să facem prezența, să ne predăm lecția, să le dăm teme elevilor și apoi să plecăm”.

Cadrul didactic a mai spus că problema nu este cât de mult învață elevii, „ci cum învață”. „Mi se pare că învață într-un sistem învechit, care nu mai este actual pentru societatea din prezent. Copiii din ziua de azi nu mai învață așa cum învățam noi când eram elevi”.

Unul dintre cele mai importante aspecte ale rutinei școlare este ca elevul să se simtă apreciat, să se simtă util și bun în ceea ce face”, este de părere profesorul Flavian Georgescu. Aceasta a precizat că profesorii trebuie să se adapteze nevoilor copiilor din ziua de azi. Declarațiile au fost făcute în emisiunea „Sfatul Profesorului” de la Național FM, în colaborare cu educatieprivată.ro.

Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Nu sunt de acord cu metodele vechi de a critica elevii, spune profesorul Flavian Georgescu / Copilul de vârstă fragedă își dorește să obțină note mari pentru a-i face fericiți pe profesorul lui, pe tata, pe mama, pe bunici
Aud tot mai mulți colegi care se plâng că elevii nu mai pot să se concentreze 50 de minute la lecție, spune profesorul Flavian Georgescu: Profesorii trebuie să conștientizeze că nu mai lucrează cu elevii de acum 4-5 generații

1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Mai mulți elevi în clasă asigură învățământ de cantitate, nu de calitate, spune directorul Cătălin Zaman: „nu poate să înțeleagă multă lume” creșterea, care vine „în contextul unei natalități scăzute”/ „O întrebare la care nu găsim răspunsul”, în momentul înscrierilor la liceu: câți copii vom avea la clasa a IX-a, în fiecare clasă

„E o întrebare și asta, să știți, la care nu găsim răspunsul: câți copii vom avea la clasa a IX-a în fiecare clasă? Pentru că au fost scoase ore pe…
Vezi articolul

Peste 300 de profesori, căutați de Centrul Național de Evaluare, pentru standardizarea notării în școli. Experiența în teste standardizate este un avantaj / Calendarul apelului și condițiile de înscriere în proiectul de 11 milioane de euro

Peste 300 de profesori urmează să fie selectați de Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE), pentru elaborarea standardelor de evaluare pentru învățământul primar și gimnazial, potrivit unui…
Vezi articolul

Propunerile Ministerului Educației privind cazurile de hărțuire sexuală din mediul universitar: câteva reguli pentru reclamații, inclusiv pentru sesizările anonime, o dezbatere, plus planuri pentru o viitoare „reglementare generală” pentru toate instituțiile de educație și toate instituțiile publice

Ministrul Educației a anunțat, joi seară, că, după consultări desfășurate în ultimele zile pe tema hărțuirii sexuale în mediul universitar, a ajuns la concluzia că este nevoie de „promovarea unei…
Vezi articolul