Daniel David: Așteptările ridicate ale părinților nu interferează prea mult cu performanța copiilor în școală. Doar să nu rămâneți în ideea că trebuie cu necesitate, altfel e groază și catastrofă

[jp_post_view]
Foto: 146951341 / Homework © Chernetskaya | Dreamstime.com
„Nu e o problemă să vă doriți ca copiii să aibă o performanță bună. Doar să nu rămâneți în ideea că trebuie cu necesitate, altfel e groază și catastrofă”, a declarat ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, la raportul săptămânal de pe 6 iunie.

„Așteptările ridicate ale părinților nu interferează cu procesul educațional, în sensul că ar pune presiune pe copii și atunci ei n-ar mai putea să aibă o performanță bună la școală, conform studiilor OCDE și a altor studii”, a susținut Daniel David. 

Declarațiile ministrului Educației și Cercetării, Daniel David

„Sunt mereu discuții dacă așteptările prea mari ale părinților față de performanța copiilor nu interferează cumva cu performanța lor în școală. 

Studiile OCDE și alte studii pe care le știam și eu dinainte arată că nu există o interferență foarte mare, așa că nu e o problemă să vă doriți ca copiii pe care îi aveți să aibă o performanță bună în procesul educațional. Doar să nu rămâneți în ideea că trebuie cu necesitate, altfel e groază și catastrofă.

Deci, așteptările ridicate nu interferează cu procesul educațional, în sensul că ar pune presiune pe copii și atunci ei n-ar mai putea să aibă o performanță bună la școală.”

Foto: 146951341 / Homework © Chernetskaya | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Școala nu poate să înlocuiască părinții în procesul educațional, dar îi poate stimula să își intre în rol, spune ministrul Daniel David / O să vin cu o serie de propuneri referitoare la modul în care școala se poate implica în proceduri de parenting
Evaluare Națională 2025. Consilier școlar, către părinți: Evităm să facem comparații cu alți copii, cu frații mai mari, cu verișorii, cu copiii prietenilor noștri / Transmitem așteptările și intențiile noastre, dar nu creăm presiune asupra copilului

2 comments
  1. Așteptări fără niciun efort, fără nicio implicare, fără a înțelege complexitatea psihoemotionala a unui copil poti sa ai cate vrei!

    Educația de masă, cu resurse limitate la care uneori se adaugă un bagaje genetic limitat nu poate aduce doar performanță.

    Ministerul si politicienii par sa uite sa explice ce este curba lui Gauss.
    Intenționat au creat niște așteptări nerealiste.

    Sa lămurim mai simplu.

    Părintele ii oferă fast food, petreceri doar cu manele si interlopi, vacanțe scumpe, haine de firmă și il învață ca are foarte multe drepturi.
    Ii spune ca poti reuși si fără carte si ca il apreciază si el pe influencerul X care a reușit fără muncă.

    Apoi il trimite la școală.
    Acolo copilul replică un comportament inadecvat.
    Profesorul il atenționează că nu ii place studiul.

    Ce face părintele?
    Sună un prieten, un politruc, un combinator, o amantă a inspectorului etc

    Ce face profesorul?
    Renunța să se lupte cu morile de vânt.

    Copilul primește note mărite, nu mai e ascultat intensiv, nu mai e implicat in activități educative (oricum nu ii plac)

    Ce face părintele?

    Reclamă că e copilul discriminat, ca profesorul nu își face treaba(cum vrea părintele ca si cum ar fi angajatorul lui) sau umple rețelele de socializare cu invective si vulgarități despre profesori.

    Orice asemănare cu fapte reale este pur întâmplătoare.

    Nu este o apreciere generalizantă a situației!

  2. Părintele (și mai nou, rudele apropiate) așteaptă ca elevul să promoveze chiar dacă a lipsit tot anul și n-are note de promovare pentru că nici nu catadicsește să deschidă manualul (caiet are, de ”de toate la un loc”). La zi, nu la seral, evident. Elevului i se cuvine. Pentru că respiră și pentru că părintele e gălăgios.

    Ministrul, evident, e de acord.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

An de an am primit în plic suma la care la care trebuie să împărțim numărul de elevi, așa se calculează în România costul standard per elev, baza finanțării tuturor școlilor din țară, spune președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți, membru în Consiliul Național pentru Finanțarea Învățământului Preuniversitar

Calculul pentru costul standard per elev a fost explicat de președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți, Iulian Cristache: „Cu excepția anului 2020 când a existat o creștere substanțială de…
Vezi articolul

Modificarea procedurii de testare a elevilor din instrucțiunea Ministerului Sănătății, ca să cuprindă modul de raportare a rezultatului, precum și responsabilitatea asamblării kiturilor, cerute de Consiliul Național al Elevilor. Aceștia solicită remedierea de urgență a lipsei testelor de salivă din școli

Remedierea de urgență a lipsei testelor din școli, după doar o săptămână în care aceste kituri de testare au fost asigurate, este solicitarea Consiliului Național al Elevilor pentru autoritățile din…
Vezi articolul

Pericolul incendiilor în căminele studențești, acoperit de reguli confuze. Căminele construite înainte de 1990 nu au nevoie de autorizație de securitate la incendiu, spun Politehnica București și Inspectoratul pentru Situații de Urgență, după un incendiu în Regie / În București au fost date 24 de avize sau autorizații pentru cămine, dintre care doar două avize pentru Politehnica

Un incendiu produs într-o cameră a unui cămin al Politehnica București, în luna aprilie a.c., a stârnit îngrijorare în cercurile studențești, fără să atragă, însă, prea multă atenție în spațiul…
Vezi articolul