Daniel David: Așteptările ridicate ale părinților nu interferează prea mult cu performanța copiilor în școală. Doar să nu rămâneți în ideea că trebuie cu necesitate, altfel e groază și catastrofă

559 de vizualizări
Foto: 146951341 / Homework © Chernetskaya | Dreamstime.com
„Nu e o problemă să vă doriți ca copiii să aibă o performanță bună. Doar să nu rămâneți în ideea că trebuie cu necesitate, altfel e groază și catastrofă”, a declarat ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, la raportul săptămânal de pe 6 iunie.

„Așteptările ridicate ale părinților nu interferează cu procesul educațional, în sensul că ar pune presiune pe copii și atunci ei n-ar mai putea să aibă o performanță bună la școală, conform studiilor OCDE și a altor studii”, a susținut Daniel David. 

Declarațiile ministrului Educației și Cercetării, Daniel David

„Sunt mereu discuții dacă așteptările prea mari ale părinților față de performanța copiilor nu interferează cumva cu performanța lor în școală. 

Studiile OCDE și alte studii pe care le știam și eu dinainte arată că nu există o interferență foarte mare, așa că nu e o problemă să vă doriți ca copiii pe care îi aveți să aibă o performanță bună în procesul educațional. Doar să nu rămâneți în ideea că trebuie cu necesitate, altfel e groază și catastrofă.

Deci, așteptările ridicate nu interferează cu procesul educațional, în sensul că ar pune presiune pe copii și atunci ei n-ar mai putea să aibă o performanță bună la școală.”

Foto: 146951341 / Homework © Chernetskaya | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Școala nu poate să înlocuiască părinții în procesul educațional, dar îi poate stimula să își intre în rol, spune ministrul Daniel David / O să vin cu o serie de propuneri referitoare la modul în care școala se poate implica în proceduri de parenting
Evaluare Națională 2025. Consilier școlar, către părinți: Evităm să facem comparații cu alți copii, cu frații mai mari, cu verișorii, cu copiii prietenilor noștri / Transmitem așteptările și intențiile noastre, dar nu creăm presiune asupra copilului

2 comments
  1. Așteptări fără niciun efort, fără nicio implicare, fără a înțelege complexitatea psihoemotionala a unui copil poti sa ai cate vrei!

    Educația de masă, cu resurse limitate la care uneori se adaugă un bagaje genetic limitat nu poate aduce doar performanță.

    Ministerul si politicienii par sa uite sa explice ce este curba lui Gauss.
    Intenționat au creat niște așteptări nerealiste.

    Sa lămurim mai simplu.

    Părintele ii oferă fast food, petreceri doar cu manele si interlopi, vacanțe scumpe, haine de firmă și il învață ca are foarte multe drepturi.
    Ii spune ca poti reuși si fără carte si ca il apreciază si el pe influencerul X care a reușit fără muncă.

    Apoi il trimite la școală.
    Acolo copilul replică un comportament inadecvat.
    Profesorul il atenționează că nu ii place studiul.

    Ce face părintele?
    Sună un prieten, un politruc, un combinator, o amantă a inspectorului etc

    Ce face profesorul?
    Renunța să se lupte cu morile de vânt.

    Copilul primește note mărite, nu mai e ascultat intensiv, nu mai e implicat in activități educative (oricum nu ii plac)

    Ce face părintele?

    Reclamă că e copilul discriminat, ca profesorul nu își face treaba(cum vrea părintele ca si cum ar fi angajatorul lui) sau umple rețelele de socializare cu invective si vulgarități despre profesori.

    Orice asemănare cu fapte reale este pur întâmplătoare.

    Nu este o apreciere generalizantă a situației!

  2. Părintele (și mai nou, rudele apropiate) așteaptă ca elevul să promoveze chiar dacă a lipsit tot anul și n-are note de promovare pentru că nici nu catadicsește să deschidă manualul (caiet are, de ”de toate la un loc”). La zi, nu la seral, evident. Elevului i se cuvine. Pentru că respiră și pentru că părintele e gălăgios.

    Ministrul, evident, e de acord.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Mesajul Irinei Rimes către elevi: Este un lux să înveți, iar vremurile noastre ne permit asta. Învățați istoria, fizică, chimie, învățați ce vă place, dar învățați acum pentru că voi nu aveți alte obligații. N-ai cum să îți formezi o opinie despre ceva dacă nu ai informații de bază

Cântăreața Irina Rimes a transmis un mesaj copiilor pentru a-i încuraja să învețe. „Învățați istoria, fizică, chimie, învățați ce vă place, dar învățați acum pentru că voi nu aveți alte…
Vezi articolul

Actori consacrați vor citi texte din scrierile autorilor români clasici și contemporani, iar participanţii care vor fi apoi și profesori evaluatori vor scrie după dictare. Ziua Limbii Române, celebrată în mod inedit, pe 31 august, la UMFST „George Emil Palade” din Târgu-Mureș. Înscrieri pentru diploma de participare (P)

Istoria unei limbi este istoria unei civilizații, iar o „stare de limbă” reprezintă reconstituirea altei „stări de limbă”, anterioare, aşa cum afirma Eugen Coşeriu. Limba română literară, având la bază…
Vezi articolul

GHID Înscrierea în clasa pregătitoare 2023. Părinții care își înscriu copiii la altă școală decât cea de circumscripție pot bifa să le fie locul păstrat la școala de care aparțin / Răspunsuri de la Ministerul Educației la cele mai frecvente întrebări

Cele mai frecvente întrebări privind înscrierea copiilor în clasa pregătitoare 2023 au primit răspunsuri de la Ministerul Educației într-un ghid publicat miercuri pe site-ul instituției. Astfel, pot fi înscriși la…
Vezi articolul

Corina Popa, purtătorul de cuvânt al Ministerului Educației, despre motivul principal pe care-l invocă școlile care aprobă “program de iarnă“ – elevii navetiști: Orarul mijloacelor de transport nu se schimbă, asta pe de o parte, pe de altă parte întuneric este și la 7:00, după cum întuneric este și la 8:00

Situația meteorologică nu este un excepțională, care să poată duce la adoptarea unui orar excepțional, potrivit purtătorului de cuvânt al Ministerului Educației, Corina Popa. Aceasta a declarat pentru Edupedu.ro că…
Vezi articolul