Daniel David se declară un susținător al meditațiilor / Acestea „sunt un mecanism normal într-o societate”, „trebuie reglementate mai bine”, spune Raportul QX privind starea educației

Sursa: Salvati Copiii Romania

Meditațiile pot afecta „nepermis de mult” procesul de învățământ, dar reprezintă „un mecanism normal într-o societate” și trebuie păstrate cu o mai bună reglementare, arată Raportul QX de diagnostic al educației din România, prezentat luni, 19 mai de ministrul Daniel David. În conferința de presă de prezentare a raportului, acesta s-a declarat „un susținător al meditațiilor bine reglementate” și a făcut trimitere la reglementări fiscale sau legate de conflictul de interese în cazul meditațiilor, apreciind: „Haideți să recunoaștem că avem nevoie, că există”.

Pe de o parte, meditațiile sunt listate, în raport, printre cauzele potențiale ale unor probleme majore din preuniversitar, ce țin de „învățământ nemodernizat”. Principalele două probleme identificate, din perspectiva competențelor, sunt faptul că „absolvenții nu asimilează eficient competențele-cheie în relație cu conținutul programelor” sau „în relație cu utilizarea conținutului programelor în viața cotidiană”.

Pe lângă alte cauze invocate pentru învățământul nemodernizat, precum manualele neatractive, metodele de predare-învățare ineficiente sau curriculumul prea încărcat, sunt menționate și meditațiile. Anume:

Pe de altă parte, raportul spune că acestea reprezintă un mecanism normal dacă sunt „reglementate mai bine”. Nu sunt menționate forme anume de reglementare, ci sunt invocate două principii – să nu se facă meditații în timpul de școală și să nu existe conflicte de interese.

Raportul QX al ministrului Daniel David, despre meditații:

În conferința de presă susținută luni, ministrul David a insistat că „avem nevoie (de meditații – n.red.) și că „dacă le ascundem, se vor întâmpla oricum” în afara unor forme de control. De aceea, a spus el, este nevoie de reglementare, făcând trimitere la obligația profesorilor de a nu face meditații în timpul programului școlar.

Daniel David despre meditații, în conferința de presă:

Citește și:
Ar trebui pedepsit foarte dur fenomenul meditațiilor cu elevii de la clasă, afirmă profesoara Lavinia Betea: Sunt profesori care spun că, dacă doctorul își permite, fiind în policlinică, să-i ceară pacientului să vină la cabinetul privat, eu de ce nu mi-aș permite să-i cer elevului din clasa mea să vină după-masă la mine, să-i dau meditații și să mă plătească?
Se poate învăța și fără meditații, spune directoarea Ionela Neagoe: Trebuie oprită această nebunie. Părinții să înțeleagă că această nevoie este doar a lor, nu și a copiilor
STUDIU Aproape jumătate dintre liceeni fac meditații pentru Bacalaureat / Elevii consideră programul școlar prea încărcat și nerelevant pentru examen: „Facem o grămadă de ore și facem degeaba!”
Profesoara Dorica Boltașu, despre meditații: Elevii ar putea să învețe singuri, cel puțin la Limba română. Sunt niște generații puțin dispuse la efort, distrase de tot felul de dispozitive, preferă să aibă un meditator, dacă mami și tati plătesc
Exit mobile version