Daria Hărăbor, studentă la Harvard, într-un mesaj către elevii de la Naționala de Astronomie: Punctajele de la olimpiadă nu arată care dintre voi este cel mai inteligent, care este cel mai pasionat sau care ar trebui să continue o carieră pe acest domeniu. Eu le văd ca pe un kilometraj care îți arată cât de departe ai ajuns

10.985 de vizualizări
Foto: Daria Hărăbor / Facebook.com
Daria Hărăbor, studentă la Harvard, a spus elevilor prezenți la festivitatea de premiere de la Olimpiada Națională de Astronomie și Astrofizică 2024 faptul că punctajele obținute „nu arată care dintre voi este cel mai inteligent, care este cel mai pasionat sau care ar trebui să continue o carieră pe acest domeniu”. Aceasta a precizat că „ele nu sunt un indicator pentru chestia asta. Eu le văd ca pe un kilometraj care îți arată cât de departe ai ajuns, dar nu unde îți este destinația și nu lăsați niciun rezultat să vă spună unde ar trebui să vă opriți.”
  • În decembrie 2021, Daria Hărăbor, pe atunci eleva de la Colegiul Național „Vasile Alecsandri” din Galați, a fost admisă la Harvard. Tot în 2021, Daria a obținut medalia de bronz la Olimpiada Internațională de Astronomie și Astrofizică Columbia 2021. Ea a câștigat medalia de bronz la Olimpiada Internațională de Astronomie și Astrofizică 2019.
  • Olimpiada Națională de Astronomie și Astrofizică 2024 a avut loc la Iași, în perioada 24-29 mai.

Studenta a vorbit despre ce înseamnă pasiunea: „Totodată, aș vrea să zic un lucru pe care l-am învățat acum de la facultate: vă rog din tot sufletul să nu vă vindeți pasiunea pentru ambiție, pentru competivitate. Se poate întâmpla lucrul acesta la olimpiadă și devine toxic. În loc să devină despre astronomie, în loc să devină despre învățare, devine despre care e mai bun dintre voi.”

„Deși ambiția vă poate aduce o medalie, poate, anul viitor, pasiunea aduce anduranță, pasiunea vă face prieteni, pasiunea vă aduce în partea aceasta a comisiei după ce terminați liceul”, a spus Daria Hărăbor.

Redăm mesajul Dariei Hărăbor pentru elevii participanți la olimpiadă:

„A fost primul an când am propus o problemă și vreau să mulțumesc tuturor elevilor de la seniori, pentru că v-ați luat din timp și v-ați gândit și voi la problema mea. Apreciez foarte mult chestia asta, sunt foarte recunoscătoare.

Aș vrea să vă felicit pe toți, că participați la olimpiadă la care nu există materie, la care mulți dintre voi nu aveți profesori și ați învățat pe cont propriu – o calitate de care nu vă dați seama cât de apreciată este.

Aș vrea să spun două-trei lecții pe care le-am învățat eu de la olimpiadă și cred că sunt foarte importante de ținut minte acum în timpul premierii. E ca un trigger mai exact. Știu că acceptați rezultatele și poate unii sunteți încântați, poate unii nu. Dar ce vreau să zic este că ce urmează este doar o ordine descrescătoare a unor punctaje la niște probe pe care le-ați dat în câteva zile, într-un anumit context, pe anumite probleme. Ele nu arată care dintre voi este cel mai inteligent, care este cel mai pasionat sau care ar trebui să continue o carieră pe acest domeniu. Ele nu sunt un indicator pentru chestia asta. Eu le văd ca pe un kilometraj care îți arată cât de departe ai ajuns, dar nu unde îți este destinația și nu lăsați niciun rezultat să vă spună unde ar trebui să vă opriți.

Totodată, aș vrea să zic un lucru pe care l-am învățat acum de la facultate: vă rog din tot sufletul să nu vă vindeți pasiunea pentru ambiție, pentru competivitate. Se poate întâmpla lucrul acesta la olimpiadă și devine toxic. În loc să devină despre astronomie, în loc să devină despre învățare, devine despre care e mai bun dintre voi.

Deși ambiția vă poate aduce o medalie, poate, anul viitor, pasiunea aduce anduranță, pasiunea vă face prieteni, pasiunea vă aduce în partea aceasta a comisiei după ce terminați liceul. Și aș spune că poate este proba cea mai importantă și cea mai lungă la olimpiadă. Vă aștept an de an de acum încolo să veniți să o dăm împreună și să fim colegi de acum încolo. Vă mulțumesc tuturor și felicitări!” – Daria Hărăbor.

Citește și:
Olimpiada de Astronomie și astrofizică 2024. Problemele de la faza județeană și soluțiile, publicate de Ministerul Educației – descarcă
INTERVIU Când m-am calificat în a doua echipă a României pentru Olimpiada Internațională de Astronomie și Astrofizică 2019 a trebuit să îmi plătesc singură toate costurile, inclusiv zborul până în Ungaria, spune Daria Hărăbor, tânăra admisă anul acesta la Harvard / La interviul de admitere m-am simțit ca un elev în prima lui zi de școală, temătoare, emoționată, dar încântată și curioasă
Daria Hărăbor, eleva admisă la Harvard: Am observat că în țară nu prea am ce să fac la facultate cu astrofizica la un nivel înalt. Nu pot să compar oportunitățile de aici cu oportunitățile de acolo și nu am vrut să mă limitez
Nouă medalii obținute de elevii români la Olimpiada Internațională de Astronomie și Astrofizică Columbia 2021, desfășurată online

1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Rectorul universității care verifică teza de doctorat a premierului Nicolae Ciucă, generalul Dorin Pleșcan, este fostul șef de cabinet al acestuia, propus pentru avansarea în grad chiar de Ciucă / A ajuns rector printr-o modificare a regulilor solicitată indirect de Ministerul Apărării, condus atunci tot de Nicolae Ciucă

Rectorul Universității Naționale de Apărare Carol I, generalul Dorin Corneliu Pleșcan (57 de ani), este fostul șef de cabinet al premierului Nicolae Ciucă (54 de ani), pe vremea când acesta…
Vezi articolul

Angajatorii critică dur sistemul de Educație din România, dar nu se implică în schimbarea lui sau în formarea angajaților, arată două studii ale Băncii Mondiale

Două studii ample derulate de către Banca Mondială în România arată un paradox. În primul rand Sondajul Online Employer Survey, făcut în 2017 de către Banca Mondială, printre companiile de la…
Vezi articolul

Cu aproape 20% a crescut suma pe care o primesc inspectoratele școlare, comparativ cu 2023, pentru ca școlile să facă mese rotunde și simpozioane pe tema educației financiare – document / În 2024, fiecărei școli i-ar reveni 42 de lei pentru aceste activități

Suma totală alocată inspectoratelor școlare, pentru organizarea de mese rotunde, simpozioane sau alte tipuri de evenimente dedicate Zilei educației financiare, la nivelul școlilor, în perioada 11-26 aprilie 2024, este de…
Vezi articolul

Tinerii au cea mai mare rată de pozitivare. Rata de apariție a cazurilor grave la copii este foarte mică, ei în schimb se infectează foarte ușor / GRAFIC Peste 4.000 de copii și adolescenți, confirmați cu COVID în ultima zi

Coordonatorul campaniei naționale de vaccinare, Valeriu Gheorghiță, a declarat, joi, într-o conferință de presă, că în acest moment tinerii au cea mai mare rată de pozitivare, precizând că rata de…
Vezi articolul