De ce există plata cu ora în școli – explicația ministrului Daniel David: Având mai multe clase, rămân ore libere, ca să spun așa, neacoperite de titulari și suplinitori prin norma de bază. Și atunci acești oameni iau acele ore la plata cu ora, adică pe lângă salariul tău mai iei niște ore la plata cu ora și-ți completezi veniturile

6.096 de vizualizări
Daniel David / Foto: captură Youtube.com/ George Buhnici
Plata cu ora în învățământ există fiindcă „având mai multe clase, rămân ore libere, neacoperite de titulari și suplinitori prin norma de bază”, spune ministrul Educației și Cercetării Daniel David. Acesta a declarat într-un podcast online că „acești oameni”, referindu-se la profesorii titulari și cei supliniori, „iau acele ore la plata cu ora”. Oficialul a explicat – „adică pe lângă salariul tău mai iei niște ore la plata cu ora și-ți completezi veniturile”.

Daniel David a precizat în emisiune că sunt peste 30.000 de norme de câte 18 ore plătie în acest fel de minister, la nivelul tuturor școlilor din România. Asta înseamnă că ar fi vorba despre circa 540.000 de ore pe săptămână. Ministrul a explicat că ministerul plătește în acest an doar pentru aceste ore suma de 2,6 miliarde lei și că prin măsurile din legea Bolojan intenționează să o reducă la jumătate.

Anterior, ministrul David a declarat că „din păcate, înțeleg prea bine preuniversitarul, asta e problema. Știu ce înseamnă norma, știu ce înseamnă sistemul”. Ca răspuns la sfatul directoarei Colegiului Național I.L Caragiale” din București, de a invita „pe cineva dintr-o școală nici mare, nici mică, nici de top, nici de netop, într-o oră vă poate explica cum funcționează o școală”, ministrul Daniel David a spus: „Eu știu bine cum funcționează o școală”.

Redăm declarația ministrului Daniel David pe subiectul plata cu ora:

Moderator: „De ce există plata cu ora?

Daniel David: Pentru că în sistemul preuniversitar ai titulari și suplinitore, ca să simplific pentru cei care se uită la noi, care au câte o normă, norma lor, pentru care primesc salariul. Numai că în sistem, având mai multe clase, rămân ore libere, ca să spun așa. Neacoperite de titulari și suplinitori prin norma de bază. Și atunci acești oameni iau acele ore la plata cu ora. Adică pe lângă salariul tău mai iei niște ore la plata cu ora și-ți completezi veniturile. Problema este că aceste ore au crescut foarte mult în ultimii ani prin, depinde cum o vezi, unii au spus că este un lucru bun, adică ai redus numărul de copii dintr-o clasă, dar când ai redus numărul de copii dintr-o clasă, automat ai crescut numărul claselor și în loc să ai o clasă cu 29, dau un exemplu, de copii ai făcut două clase cu 14 și 15 și în momentul ăla ai dublat normele.

Moderator: Și atunci profesorii câștigă mai mulți bani și muncesc un pic mai mult…

Daniel David: Corect, pentru acele ore lucrează. Dar ai această plată cu ora care a crescut foarte mult în ultimii ani.

Moderator: Cât se plătește o oră în învățământ așa, sunt și eu curios?

Daniel David: Greu de spus, probabil că în medie în jur de 70, între 70 și 80, probabil, de lei net, în medie.

Moderator: Pe oră. Și o normă din asta cât e, domnule ministru, cât face un profesor din România?

Daniel David: Păi e o normă, înainte de a avea aceste modificări, era cam de 18 ore de predare pe săptămână.

Moderator: Adică el se ducea la clasă 18 ore pe săptămână.

Daniel David: Pe săptămână. Da. Adică 3 ore și un pic în medie pe zi.

Moderator: 4 ore.

Daniel David: 4 ore vor fi după reformă…

Moderator: Am văzut că sunt țări Italia, Franța, cred sau Franța, Spania, ceva, Franța, sigur, îmi aduc aminte care au într-adevăr 18 ore.

Daniel David: Franța are 20.

Moderator: 20. E mult, e puțin? E mult pentru un profesor?

Daniel David: Media la nivel european este cam de 20 de ore pe săptămână. Asta înseamnă că unii au mai mult, alții au mai puțin.

Moderator: Eu nu-mi dau seama care e realitatea din educație, de-aia întreb cu tot calmul și o să supăr profesori, restul colegilor mei se duc la muncă câte 40-48 de ore.

Daniel David: Acuma și profesorii ei sunt plătiți pentru 40 de ore pe săptămână. Celelalte ore sunt folosite, cum îmi spun colegii profesori, pentru pregătirea celor 18 ore, activități administrative. Eu cred că da, adică eu niciodată n-am reproșat… Țineți minte că a fost o dezbatere în urmă cu câteva săptămâni, critică la adresa mea, că am spus că mi-ar plăcea ca mintea profesorului să fie 8h/zi dedicată școlii. De ce? Că 8 ore ești plătit. (…) Sigur că în mintea unor colegi profesori, cumva mintea trebuia să fie legată de orele de predare numai. Dar să știți că sunt și oameni care au înțeles ce am spus eu cu 40 de ore, eu n-am spus că trebuie să stea neapărat în școală, mai ales când nu ai unde să stai, dar trebuie să ai mintea dedicată școlii 40 de ore și nimeni n-ar fi pus această problemă și discuție acuma – că reforma pe care eu am gândit-o era legată de altceva, era legată de curiculum, era legată de metodele de evaluare, de digitalizare, de introducere a inteligenței artificiale.

Moderator: Am înțeles că la e pasul doi,

Daniel David: Doar că noi avem această problemă financiară pe care trebuie să o rezolvăm pentru a putea funcționa din toamnă.

Moderator: Doar că asta e genul de problemă care supără un întreg sistem. O să aveți parte de proteste…

Daniel David: Supără și afectează toți oamenii din sistem”. 

Declarațiile ministrului, în video de mai jos de la minutul 10:

Plata cu ora scade și ca valoare și ca număr de acordări, potrivit anunțurilor Guvernului: directorii și inspectorii școlari nu vor mai avea voie să ia ore la plata cu ora, iar numărul de norme la plata cu ora va scădea la jumătate. Asta ar înseamna că ar mai rămâne circa 270.000 de ore la plata cu ora.

Suma totală estimată pentru plata cu ora în 2025 este 2,6 miliarde lei, potrivit ministrului Daniel David. Asta înseamnă banii dați pentru un număr de norme echivalente la plata cu ora de 30.000. Dacă o normă are 18 ore săptămână, iar anul școlar are 36 de săptămâni reiese că este vorba despre 648 de ore de predare pe an pentru o normă.

Numărul total de norme la plata cu ora, 30.000, se înmulțește cu 648 ore și reies 19.440.000 de ore. Costul estimat pentru o singură oră ar fi 2.600.000.000 lei ÷ 19.440.000 ore ≈ 133,74 lei/oră brut.

Simion Hăncescu, președintele Federației Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI), a declarat, pentru Edupedu.ro, ce efecte are diminuarea cuantumului la plata cu ora pentru profesori: „În toamnă nu vor fi la plata cu ora profesori. Vor rămâne zeci de mii de copii, sute de mii de copii fără profesori”.

De la 1 septembrie 2025, plata cu ora pentru profesori se va raporta la numărul mediu lunar de ore lucrătoare, potrivit pachetului legislativ care modifică Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023.

Plata cu ora, înainte de punerea în aplicare a legii Bolojan

În prezent, normele metodologice din 30 august 2018 reglementează salarizarea prin plata cu ora pentru profesori. Potrivit documentului, pentru calculul tarifului la plata cu ora aferent posturilor didactice de predare/catedrelor vacante/rezervate se utilizează salariul de bază aferent cadrului didactic încadrat, având în vedere treapta de vechime în învățământ și gradul didactic corespunzător. La salariul de bază se aplică, după caz, și sporurile.

Articolul 9 – (1) Calculul pentru plata cu ora se raportează la norma didactică de predare-învățare-evaluare, de instruire practică și de evaluare curentă a preșcolarilor și a elevilor în clasă prevăzută la art. 262 alin. (3) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare.

(2) Pentru calculul tarifului la plata cu ora aferent posturilor didactice de predare/catedrelor vacante/rezervate se utilizează salariul de bază aferent cadrului didactic încadrat, având în vedere treapta de vechime în învățământ și gradul didactic corespunzător. La salariul de bază se aplică, după caz, următoarele sporuri: indemnizație pentru învățământ special, indemnizație pentru zone izolate, spor pentru activitatea de predare în sistemul penitenciar, spor pentru predare simultană.

(3) Tarifele orare din învățământul preuniversitar se calculează prin raportarea salariului de bază calculat conform alin. (2) la numărul de ore aferent normei didactice de predare, astfel:

a) 1/72 pentru norma didactică de 18 ore pe săptămână;

b) 1/64 pentru norma didactică de 16 ore pe săptămână în învățământul special;

c) 1/96 pentru norma didactică de 24 de ore pe săptămână, învățători, antrenori din palatele și cluburile copiilor, profesori de instruire practică și maiștri-instructori;

d) 1/80 pentru norma didactică de 20 de ore pe săptămână, învățător-educator, institutor-educator, profesor-educator, maistru-instructor și profesor de instruire practică în învățământul special;

e) 1/80 pentru profesori pentru învățământul primar, învățători, institutori învățământ primar;

f) 1/100 pentru profesori pentru învățământul preșcolar, educatoare, institutori învățământ preșcolar.

(4) Pentru activitatea de dirigenție efectuată de personalul didactic de predare angajat cu contract individual de muncă pe durată nedeterminată sau determinată, cu normă întreagă sau cu timp parțial, cu cel puțin jumătate de normă de bază, în una sau mai multe școli, majorarea corespunzătoare se calculează la nivelul prevăzut pentru norma întreagă, la unitatea unde efectuează activitatea de dirigenție.

(5) Personalul didactic de predare care prestează activitate de dirigenție și care își desfășoară activitatea didactică în baza mai multor contracte individuale de muncă poate desfășura activitate de dirigenție doar în executarea unui singur contract individual de muncă.”

Potrivit grilei de salarizare, un profesor cu studii de lungă durată (grad didactic II, vechime între 20 și 25 de ani) are salariul de bază de 5854. Dacă ne raportăm la formula de mai sus, tariful orar se calculează astfel: 1/72 raportat la salariul de încadrare. Salariul de bază, fiind 5854, se împarte la 72 și se obține suma de 81.30 lei. Salariul net, în mână, este doar 58% din salariul brut, adică 47,154 net. La această sumă se adaugă și sporurile.

Citește și:
ANALIZĂ 14.000 de posturi eliminate, 165.000 de elevi afectați. Ce înseamnă, de fapt, creșterea normei didactice la 20 de ore pe săptămână
Plata cu ora pentru profesori se va raporta la timpul total de lucru, adică 40 de ore pe săptămână, anunță ministrul Daniel David: Valoarea unei ore la plata cu ora să nu depășească valoarea unei ore din normă
Plata cu ora scade pentru profesori, prevede programul Bolojan: se va raporta la timpul total de lucru, adică 40 de ore pe săptămână, nu la 18 ore ca acum

31 comments
  1. Ce explicatie naiva, din partea unui ministru.
    Dar logica este atat de simpla! In primul rand, fie preuniversitar, fie universitar, sunt create statele de functiuni pentru a acoperi complet & legal toate orele elevilor.
    In preuniversitar legea e mai clara decat in universitar, unde rectorii, prin grija senatelor, deformeaza la maxim toata povestea.
    In fine… urmeaza o mapare a titularilor. Este evident ca nu poti avea o masa de titulari care sa acopere toate nevoile scolii, deoarece numarul elevilor variaza de la un an la altul. De aici si posturile vacante. Apoi vin diferitele mecanisme prin care posturile vacante vor fi folosite, toate aceste mecanisme fiind clar reglementate. Nu trebuie sa vii si sa spui povesti vanatoresti, cand exista un regulament (procedura operationala) destul de clar.

  2. Profesorii titulari au prioritate la orele plata cu ora in școlile unde sunt titulari. Din acest punct de vedere cei suplinitori sunt discriminați. Am întâlnit cazuri când pe lângă normă, un profesor titular avea inca o normă in plata cu ora. Eu sunt profesor suplinitor și pot afirma aici , că de fiecare dată când am solicitat ore la plata cu ora , mi s-au refuzat, pe motivul că sunt atribuite profesorilor titulari. Aceeași argumentare și refuz am primit la solicitarea de a participa la o mobilitate in cadrul unui proiect Erasmus.
    Deci sunt multe probleme și discriminări „subtile” in sistemul de învățământ din Romania

    1. D-ră, d-nă, minți.

      Legea dădea voie, în caz de forță majoră (n-avea cine să le ia) ca orele rămase neocupate să poată fi luate la plata cu ora de un profesor de specialitate (titular sau suplinitor), dar până la maxim jumătate de catedră, adică 9 ore, în plus. NIMENI nu lua atâtea ore la plata cu ora. E imposibil să faci atâtea ore și să rămâi întreg la cap, când îți faci treaba cum trebuie. Și o faci, pentru că tu ești fața pe care copiii o văd în fiecare zi, nu-ți permiți să-ți bați joc de ei și de tine.

      Dacă d-ta ai întâlnit o astfel de situație într-o școală, nu știu de ce te plângi anonim pe internet și nu te-ai plâns vocal la inspectorat. Rezolvări se găsesc, dacă oamenii nu-s lași.

      1. Da. Aveți dreptate. Este imposibil să faci atâtea ore. Și cu toate acestea se poate. Vă înșelați stimată doamnă. Nu mint. O parte din sistemul acesta de învățământ minte.
        Depinde din care jumătate faceți parte, deși nu este dificil de intuit.

    2. Cu tot respectul vă rog să nu mai dezinformați. Un profesor titular nu poate lua încă o normă întreagă la plata cu ora. Și nu trebuie să mă credeți pe mine, ci vă puteți documenta din metodologie. Norma unui profesor nu poate ajunge nici până la o normă și jumătate. Dacă un profesor titular are 18 ore ( o normă întreagă) de predare, atunci mai poate lua maxim 9 ore la plata cu ora.

  3. Nu are cum sa inteleaga un profesor preuniversitar cineva care nu a fost sau nu este in aceasta functie. Ce incearca sa rezolve ministerul este sa mai scada, spre anulare, respectul fata de profesori, care si-asa e la un nivel redus. Da, un profesor preda 18 ore pana acum, dar depasea cu siguranta cele 40 de ore. Sunt foarte multe lucruri pe care le facem in afara predarii si nimeni se pare ca nu le vede: planificari, consultarea documentatiei scolare specifice si a legislatiei in domeniu, lucrari-concepere, corectare, sedinte cu parintii, extrascolare, pregatirea lectiilor, dosare de burse si raportarea lunara a absentelor, pontaj, consilii profesorale si de administratie, ore suplimentare de pregatire pentru examene, cursuri de perfectionare, proiecte, lucrul in comisii in scoala etc. Viata noastra personala este subordonata celei profesionale. Si nu, nu invatamantul, cu salarizarea profesorilor, este cel care a adus tara in situatia financiara in care este!

  4. Și să m-ai precizăm că toți pensionarii la care apelăm în lipsa cadrelor didactice pe diferite discipline sunt plătiți la ” plata cu ora”.

  5. Pentru la anul, la liceul unde fac eu multa plata cu ora, sunt 6 posturi libere pentru Alimentatie publica. Pe tot Bucurestiul, a fost un singur candidat. Si ne batem,liceul nostru si cu celelalte licee din Bucuresti, care au catedre de alimentatie libere, ne batem toti pe un singur candidat? Unde sa vina sa se titularizeze? Dle David, ai o problema la mansarda si nu vezi realitatea din preuniversitar, aia de zici tu ca o stii. Si restul disciplinelor de specialitate trec prin aceeasi lipsa de personal calificat. Iar voi ii indepartati si pe putinii care ar mai fi putut intra in sistem, taind plata cu ora, ca sa nu cumva sa avem noi mai mult ca voi?

  6. Orele libere sunt publicate pentru concurs. Nu sunt ocupate pentru ca nu mai sunt profesori, care sa le ocupe, in urma concursului. Nu mai sunt profesori de specialitate, pentru liceele tehnologice. Ii numere pe degete pe cei care au sustinut examenul de titularizare la mecanica, pe alimentatie publica sau alte specializari. Si atunci, veneau si profesori asociati si pensionari sa ne ajute cu orele, ca nu are cine sa le faca! Mai vine cineva la ore, pe 40% din cat ar fi luat pana acum? Sa se duca dl. David sa le faca, ca el stie f bine cum e cu preuniversitarul. Si asta spune tot.

  7. Știi pe dracu’, tovarășe ministru!!! Bați câmpii, nimic mai mult!!! Dacă vor rămâne titulari fără catedră, vei fi acționat direct în judecată!!! Să-ți dea Dumnezeu binele pe care ni-l dorești și ceva în plus!!!

  8. Încearcă sa justifice niște aberații inventate de el.E complet dus.Cei din sistem știu ce vorbește.Grava scrie pe tine

  9. În astfel de explicații este ca și cum ai inventa din nou roata. Unora le place să scoată în față amănuntul pentru a evita acum răspunsuri la întrebări presante, esențiale:
    a) vor ajunge orele din școli pentru a completa, profesorilor titulari, normele didactice de la 16/18 ore la 20?; de regulă, nu, oricât s-ar dori ca unii profesori să alerge după ore de la o școală la alta, fiindcă nici în alte școli nu vor fi destule ore;
    b) vor mai rămâne ore și pentru profesorii care au reușit zilele acestea la concursul de titularizare?; va fi o dezamăgire de neiertat, fiindcă au fost chemați la un concurs pentru care, în după reluarea alcătuirii catedrelor, s-ar putea să nu mai rămână ore.
    Iar despre plata orelor suplimentare, adevărul este că sumele vor scădea substanțial.
    O, tempora, o mores… Pe la 1900 și ceva, ora suplimentară se plătea cu 50 de lei, când salariul unui debutant era de 450 de lei la valoarea substanțială a leului de atunci, iar norma didactică de 15 ore.

  10. Orele libere, de care vorbeste domnul ministru, sunt toate declarate la inspectorate care le repartizeaza suplinitorilor care dau concurs. Doar daca nici un suplinitor nu le vrea rămân libere si sunt date titularilor, in ultimă instanță.

  11. orele libere de care vorbeste domnul ministru sunt toate declarate la inspectorate care le repartizeaza suplinitorilor care dau concurs. doar daca nici un suplinitor nu le vrea rămân libere si sunt date titularilor, in ultimă instanță

    1. Ramona, se reface calendarul si se dau intai titularilor scolilor. Daca mai raman, titularilor altor scoli, titularilor de anul acesta si abia apoi suplinitorilor si necalificatilor.

      1. Cu respect, nu este adevărat! Sunt titular, iar în ultimii ani toate orele în plus la.linba și literatura română au fost declarate libere la inspectorat și au fost luate de alte colege ( titulare sau suplinitoare ) care aveau nevoie pentru completarea normei didactice… Aceeași situație a fost și la alte discipline ( lb. engleză, matematică, ed. fizică, biologie ).

  12. Afirmații mincinoase.
    Probe si date.
    Argumente.

    Citez
    ,,Problema este că aceste ore au crescut foarte mult în ultimii ani prin, depinde cum o vezi, unii au spus că este un lucru bun, adică ai redus numărul de copii dintr-o clasă, dar când ai redus numărul de copii dintr-o clasă, automat ai crescut numărul claselor și în loc să ai o clasă cu 29, dau un exemplu, de copii ai făcut două clase cu 14 și 15 și în momentul ăla ai dublat normele.

    Nimic mai fals.

    1. ISJ urile in 90 la sută din cazuri aprobă Suplimentare de elevi in clase, nu mai putini elevi
    2 Cine era anul trecut ministru?
    3. Cine crează legislație școlară prin OM?

    Omul este deja mitoman si crede ca dacă repetă neadevăruri va păcăli societatea.

    1. Noi am început clasa a 9-a cu maximul (24 de elevi) și am terminat-o cu 31. Toate suplimentările aprobate de ISJ. Nici nu s-a pus problema de separare a clasei.

  13. Numărul mic de elevi pe clase crește calitatea educației, nu o scade. Creșterea veniturilor profesorilor crește calitatea educației și dezirabilitatea profesiei, nu o scade. Politizarea educației scade valoarea educației, nu o crește (asta în tara unde politizare înseamnă corupție). Faptul că avem un ministru care le spune pe toate invers, fiind nu doar prestigios, dar și îmbogățit, ca o consecință a ceea ce spune, ne întoarce la problema ilegitimității, care este o simplă speță a corupției. De aici până la „ceaușescu era mai bun”, sau „jupuiți de vii”, este doar un pas.

  14. Asa zic si eu sa i atraga cineva atentia. Penibil. Cine din invatamant accepta plata cu ora..???. pentru 2 lei pierdere de vreme serios.
    Eu zic sa va interesati de cei ai lor care isi sporesc VENITURILE din proiecte europene si nu fac mai nimic, doar se ponteaza si fac rapoarte de activitate . Acolo este kasul, interesul…

  15. Care sunt regulile clare, publice, neinterpretabile ( fără chichițe), elaborate de minister, aplicabile pentru completarea normelor de la 18 la 20?

  16. Ora cu plată înseamnă minim două ore de muncă: ora de predare propriu zisă PLUS minim o oră de pregătire! De ce nu îi atrage nimeni atenția?

    1. Pentru că moderatorul nu înțelege deloc situația și pentru că se abuzează de faptul că norma didactică e confundată în mod intenționat cu acele 40 de ore săptămânale. Plata cu ora e munca suplimentară, peste norma de 40 de ore, dar ministerul n-are interesul să plătească acele ore pe logica orelor suplimentare ca in orice alt domeniu, motiv pentru care publicul e prostit cu ideea că noi lucram doar 18 ore.

  17. Plata cu ora reduce costul nu il creste.
    Daca esti angajat, ai sporuri, norma de hrana, platit 12 luni din an, etc.

    1. Cine din invatamant accepta plata cu ora..???. pentru 2 lei pierdere de vreme serios.
      Eu zic sa va interesati de cei cu „relatii” care isi sporesc VENITURILE din proiecte europene si nu fac mai nimic, doar se ponteaza si fac rapoarte de activitate . Acolo este kasul, interesul…

      1. Directorul școlii mele a adus milioane de lei în școală, ne-a dotat cu mama dotărilor prin PNRAS, PNRR, DotLab și alte bazaconii de finanțări numite care mai de care mai pestriț pe care s-a chinuit (împreună cu contabilul și administratorul de patrimoniu) doi ani să le obțină. Avem boboc de școală – dar n-a luat nici unul din ei un leu în plus din proiectele astea.

        Au luat, în schimb, cei din ”echipa de proiect” de la ISJ. Pe munca altora.

        1. Eu predau fizica, la gimnaziu. În acest an, în județul în care îmi desfășor eu activitatea , 3 colegi au dat examen de titularizare dintre care doar unu a luat nota de trecere. Ore de fizica libere sunt în aproape toate școlile din județ. Cine le va mai preda că nimeni nu se inghesuie? La PCO nu mai merita să le faci.

          1. Ore, dar nu catedre. Iar când vor completa cu cele două ore la alții care nu-s profesori de fizică, le vor preda cum mi-a predat mie suplinitorul din gimnaziu, de am urât fizica până în liceu, unde am găsit un profesor dedicat și care știa să predea disciplina așa cum trebuie predată și care ținea cu dinții de un laborator dotat în anii 70. Am ajuns la olimpiade la fizică în liceu datorită d-nei Maria Schinteie. Datorită dânsei am mers la concursul de admitere la facultatea de fizică (la alegere cu engleza, care îmi plăcea, dar nu la fel de mult ca fizica).

            Iar acum vine un neica-nimeni care se crede mare psiholog să-mi spună că științele reale – alea care ne țin în viață în ciuda tuturor eforturilor noastre – NU sunt importante, sunt mai importante arta actorului sau muzica în trunchiul comun la liceul tehnologic și opționalele de origami!

            M-am cam săturat, sincer. De la an la an calitatea umană – atât a noilor colegi cât și a noilor generații – scade, mă uit în jur și mă înfior când văd că prostia și grobianismul au ajuns puncte de laudă pentru unii, și că facerea de bine… știți ce urmează în proverb.

            PCO?! Am fugit de PCO când se plăteau normal orele, mă bucur că nu mai au cum să mi le dea în brațe că ”n-are cine, doar tu predai fizică”. O să cer și eu desen sau un opțional de origami ca să-mi completez norma, la anul cer arta actorului sau alte tâmpenii, că doar suntem și actori, prin profesia aleasă. Iar după aceea… dacă acest personaj sinistru este lăsat să-și bată joc de ce-a mai rămas în picioare în învățământ, poate e cazul să-i lăsăm pe cei din noile generații să-și facă damblaua. Poate asta doresc. Poate ăsta e noul ideal educațional.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Accesul gratuit sau cu plată pe terenurile de sport din curtea școlii în afara programului școlar, prevăzut într-un nou proiect de lege. Inițiatorii: S-au făcut pași în unele orașe, dar mulți primari evită să ia măsuri invocând lipsa unor norme clare

Accesul gratuit sau cu plată al copiilor și adulților pe terenurile de sport ale școlilor după terminarea programului școlar, acces blocat în unitățile de învățământ din multe localități din țară,…
Vezi articolul

Dezbatere Edupedu.ro – UiPath Foundation - Brio.ro

VIDEO Georgi Dimitrov, CE: În acest an Comisia Europeană va lansa discuții pentru a pune educația digitală în fruntea priorităților / Va lansa instrumente pentru a ajuta profesorii să-și evalueze abilitățile

„Anul acesta Comisia Europeană va lansa discuții pentru a pune educația digitală în fruntea priorităților Uniunii Europene”, a declarat Georgi Dimitrov, șef al departamentului pentru Educație Digitală de la Comisia…
Vezi articolul