Decontarea reală a serviciilor psihologice pentru persoanele cu autism și monitorizarea integrării școlare, cerute de Federația pentru Persoanele cu Tulburări din Spectrul Autist

1.100 de vizualizări
Monitorizarea incluziunii copiilor cu autism în învățământul de masă, precum și decontarea reală a serviciilor psihologice “care, în contextul specialităților medicale psihiatrie și neurologie, constituie tratamente esențiale și obligatorii”, se numără printre măsurile concrete care “pot să demonstreze buna-credință a actorilor politici și administrativi” în îmbunătățirea calității vieții persoanelor cu tulburări de dezvoltare, atrage atenția FEDRA.

Federația pentru Drepturi și Resurse pentru Persoanele cu Tulburări din Spectrul Autist – FEDRA și Teatrul Național “I.L.Caragiale” București – TNB au organizat marți, 5 februarie 2019, conferința “Împreună rupem barierele pentru autism”. Federația anunță că la conferință au participat parlamentari USR și PLUS, PSD, PNL din comisiile de specialitate, precum și reprezentanți ai instituțiilor publice (CNAS, Administrația Prezidențială, Guvern), “care și-au exprimat public intenția de a sprijini inițiativele federației”.

“Conferința a avut ca obiect integrarea școlară și socială a persoanelor cu tulburări din spectrul autist și crearea unui climat favorabil pentru creșterea calității vieții persoanelor diagnosticate cu tulburări de dezvoltare”, se arată într-un comunicat remis Edupedu.ro.

“Scopul evenimentului este acela de a mobiliza autoritățile centrale și factorii politici în vederea finalizării cadrului legislativ necesar pentru buna dezvoltare a persoanelor cu TSA (Tulburări de spectru autist) din România și a familiilor acestora”, spune Federația.

FEDRA anunță că “dintre măsurile concrete menite să demonstreze buna-credință a actorilor politici și administrativi, măsuri fără impact bugetar, dar cu potențial uriaș în îmbunătățirea calității vieții persoanelor cu tulburări de dezvoltare, s-a pus accent pe câteva care au caracter imperativ:

  • Crearea unui Registru național al persoanelor cu tulburări din spectrul autist.
  • Adaptarea examenelor și testărilor naționale pentru copiii cu cerințe educative speciale.
  • Locuri speciale în licee și școli profesionale pentru elevii cu dizabilități neuropsihice.
  • Monitorizarea incluziunii în învățământul de masă și alocarea de resurse proporționale cu nevoile școlilor.
  • Efectuarea screeningului timpuriu de către medicii de familie și monitorizarea efectuării acestuia.
  • Măsuri de suport pentru adulții cu tulburări de dezvoltare: decontarea terapiei, dreptul la muncă, locuințe protejate.
  • Decontarea reală a serviciilor psihologice care, în contextul specialităților medicale psihiatrie și neurologie constituie tratamente esențiale și obligatorii și nu servicii ‘conexe’ actului medical, cum sunt încadrate în prezent.
  • Servicii evidence-based în mediul cel mai puțin restrictiv cu putință pentru persoanele diagnosticate cu tulburări de dezvoltare”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Jane Austen, eliminată dintr-un curs de literatură engleză de la o universitate britanică și înlocuită cu o autoare care scrie despre afro-americani. Măsura ar face parte din revizuirea curriculei „colonialiste”

O universitate din Marea Britanie a eliminat din programa studiată un curs de literatură despre Jane Austen, autorea celebrelor cărți Mândrie și Prejudecată, Rațiune și simțire și Emma. Catedra de…
Vezi articolul

Daniel Funeriu: „Proiectul României educate ne-a adus profesori cu briceagul la beregată în sală de clasă și ne-a adus pentru prima dată în ultimii 18 ani profesori în stradă” / De la declanșarea grevei generale, Klaus Iohannis nu a avut nici o ieșire publică pe acest subiect

Fostul ministru al Educației, Daniel Funeriu spune într-o intervenție la TVR+, că principalul responsabil pentru greva din educație este președintele Klaus Iohannis: „Proiectul României educate ne-a adus profesori cu briceagul…
Vezi articolul
finanțarea cercetării în universități

Ministerul Educației cere Guvernului peste 60 de milioane de lei pentru a plăti drepturile elevilor cu cerințe educaționale și bursele elevilor din privat, restanțe din anul școlar 2023-2024, dar și tichetele educaționale de 500 de lei pentru preșcolari – proiect / Banii solicitați pentru fiecare județ

Ministerul Educației cere Guvernului peste 60 de milioane de lei pentru a plăti drepturile elevilor cu cerințe educaționale din învățământul de masă și special, inclusiv pe anul școlar trecut, tichetele…
Vezi articolul