Descoperire în Marea Britanie: Faimoasa piatră de șase tone din centrul Stonehenge provine din nordul Scoției, nu din Țara Galilor / Populația din Neolitic a transportat roca 700 de kilometri

1.938 de vizualizări
Foto: Unsplash / Priyank V
Piatra de altar de șase tone din centrul Stonehenge provine din nordul Scoției și nu din sud-vestul Țării Galilor, așa cum se credea anterior, a relevat o nouă analiză, potrivit BBC, scrie G4Media.ro.

Descoperirea arată că construcția Stonehenge a fost un efort de colaborare mult mai mare decât credeau oamenii de știință.

De asemenea, înseamnă că monumentul antic de lângă Salisbury, în sud-vestul Angliei, a fost construit cu pietre din toate părțile Marii Britanii.

Descoperirile sugerează că Marea Britanie neolitică era o societate mult mai conectată și mai avansată decât indicau dovezile anterioare.

Distanța dintre Stonehenge și nordul îndepărtat al Scoției este de aproximativ 700 km.

Cercetarea a fost condusă de un doctorand galez, Anthony Clarke, care lucrează acum la Universitatea Curtin din Australia de Vest.

Citește articolul integral pe G4Media.ro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Colegiul Pedagogic „Vasile Lupu” din Iași, aflat într-o clădire cu risc de prăbușire la cutremur, unde părinții au protestat când elevii au fost relocați, inclus în programul guvernamental de consolidare alături de alte 9 școli – LISTĂ

Au fost aprobate alte 9 școli și licee din Dolj, Constanța și Iași pentru reabilitare prin programul național de consolidare a clădirilor cu risc seismic ridicat, potrivit unui comunicat de…
Vezi articolul

Uneori mi se pare că nu înțelegem bine ecosistemul în educație, triada cheie: profesori-elevi-părinți. Nu înseamnă că toți putem face orice, spune ministrul Educației: Părintele este și el contribuitor la actul de educație pentru copiii lui, trebuie să-l asculți. Decizia tot la profesor și la școală ajunge

Ministrul Educației, Daniel David, a spus că „uneori mi se pare că nu înțelegem bine ecosistemul în educație, triada cheie: profesori-elevi-părinți”. „Nu înseamnă că toți putem face orice, că părinții…
Vezi articolul