Directoarea Colegiului Național „Gheorghe Lazăr” din București: Cred că profesorii au nevoie să înţeleagă foarte bine cum să depisteze că ceva nu este în regulă cu copiii / Mirela Ilona Tîrşolea, comisar-șef la Agenția Națională Antidrog: Se va accentua formarea cadrelor didactice, a consilierilor şcolari, a personalului medical şcolar

1.417 vizualizări
Ionela Neagoe / Foto: Radu Tuță – Agerpres Foto
Ionela Neagoe, directorul Colegiului Național „Gheorghe Lazăr” din București, a declarat pentru Euronews.ro că „profesorii au nevoie să înţeleagă foarte bine cum să depisteze, cum să semnaleze că ceva nu este în regulă cu copiii”. Mirela Ilona Tîrşolea, comisar-șef la Agenția Națională Antidrog, a spus că „se va accentua formarea cadrelor didactice, a consilierilor şcolari, a personalului medical şcolar, pentru a ne asigura că în fiecare unitate de învăţământ sunt persoane pregătite să intervină în caz de nevoie”.

„Pentru anul şcolar 2024-2025, centrele de prevenire, evaluare şi consiliere antidrog din sectoarele municipiului Bucureşti continuă programele preventive adaptate realităţii locale. (…) Se va accentua formarea cadrelor didactice, a consilierilor şcolari, a personalului medical şcolar, pentru a ne asigura că în fiecare unitate de învăţământ sunt persoane pregătite să intervină în caz de nevoie. Un alt obiectiv local va fi intensificarea comunicării cu părinţii sau tutorii legali”, a precizat Mirela Ilona Tîrşolea.

Referitor la elevi, directoarea Colegiului Național „Gheorghe Lazăr” din București a menționat că nu este nevoie de o intervenție agresivă, ci de un pachet de „măsuri constructive pentru educare”: „Cred că profesorii au nevoie să înţeleagă foarte bine cum să depisteze, cum să semnaleze că ceva nu este în regulă cu copiii. De asemenea, nu e nevoie de o intervenţie agresivă, ci este nevoie de un pachet de măsuri, măsuri constructive pentru educare, nu pedepsire. Şi cred că aici trebuie lucrat, pentru că există nişte metode de lucru cu copiii.

Ministrul Educației, Ligia Deca, a declarat că „Școala Altfel” în anul școlar 2024-2025 „va avea ca temă prioritară prevenirea și reducerea faptelor de violență, a consumului de droguri, alcool și tutun și educația rutieră”, conform planului național de combatere a violenței școlare, la finalul ședinței de guvern din 4 septembrie. 

Planul național de combatere a violenței școlare, care va fi aplicat în toate școlile începând de luni, 9 septembrie, include măsuri pentru prevenirea violenței școlare, formarea profesorilor și responsabilitățile școlilor și inspectoratelor și a fost publicat în Monitorul Oficial pe 2 septembrie.

Centrul Județean de Resurse și Asistența Educațională (CJRAE) Vâlcea a postat pe pagina de Facebook semnele pe care ar putea să le identifice părinții în cazul adolescenților care consumă substanțe interzise. Vezi aici ce sfaturi conține materialul informativ pentru părinți.

În martie 2023, secretarul de stat Kallós Zoltán anunța că 40 de profesori pe lună, din fiecare județ, vor fi formați să recunoască elevii care consumă droguri. El spunea atunci: “În momentul de față există în lucru, este aproape de finalizare un protocol de colaborare un parteneriat între Ministerul Educației, Ministerul Sănătății și Ministerul de Interne, cu scopul principal de a se organiza sesiuni de formare adresate profesorilor, care să cuprindă noțiuni legate de principalele categorii de droguri, respectiv de semne ale consumului de droguri la adolescenți”.  

Citește și:
Șeful Inspectoratului de Poliție Dolj, către elevi: Dacă vreun coleg sau prieten vă roagă să faceți ceva cu care voi nu sunteți de acord, refuzați categoric, indiferent de promisiunile sau amenințările primite
Ligia Deca: „Școala Altfel” din anul școlar 2024-2025 va avea ca temă prioritară prevenirea și reducerea faptelor de violență, a consumului de droguri, alcool și tutun și educația rutieră, iar școlile vor desemna un responsabil pentru aceste activități
OFICIAL Planul național de combatere a violenței școlare, care va fi aplicat în toate școlile începând de luni, include măsuri pentru prevenirea violenței școlare, formarea profesorilor și responsabilitățile școlilor și inspectoratelor
Cum îi spun părintelui că am încercat droguri? Două metode pentru tineri de la Ramona Costescu, psihoterapeut și președintă Asociația ALIAT
Cum vorbim cu elevii despre consumul de droguri? Aura Stănculescu, director CMBRAE: Nu cu prezentări în care le spunem “nu consumați!”. Greșelile pe care le fac și părinții, și cadrele didactice sunt că încearcă să pară deștepți / Mugur Ciumăgeanu, profesor la UVT: La 12-13 ani riscăm să-i pierdem din mână pentru că încercăm să le punem interdicții
Cum se văd în ochii elevilor primele semne ale consumului de droguri / Sfaturi pentru profesori și părinți într-o campanie video inedită a Inspectoratului Școlar Maramureș
Semnele consumului de droguri la adolescenți, prezentate de CJRAE Vâlcea: Urmele de răni pe brațe sau picioare pot fi observate de părinți
INTERVIU Profesorii trebuie să fie mult mai informați decât elevii în privința drogurilor, altfel nu mai au nici o autoritate în fața lor / Într-un caz de suspiciune de consum de droguri, prima intervenție a profesorului trebuie să fie cu copilul pentru că responsabilitatea profesorului este în primul rând față de bunăstarea copilului, spune psihoterapeutul Bogdana Păcurari
Ministrul Justiției, Alina Gorghiu: De foarte multe ori elevii nu fac diferența între o faptă făcută în glumă și o faptă penală. Rog părinții, bunicii, cadrele didactice, să raporteze și faptele de consum de droguri, nu doar pe cele de violență. Nu vă temeți de reacția părinților și a societății

6 comments
  1. D-na director falanga politică uită ceva esențial…
    Ce faci după ce ,, il depistezi ”
    Anunți conducerea școlii care iti pune problema in spinare.
    Apoi urmează conflictul cu părinții sau mai rău chemarea în judecată.
    Atunci se lamentează toți dar nimeni nu te ajută cu nimic.

    Efectul ?
    Nimeni nu mai semnalează nimic nici când e evident.

    Ne-am săturat de politruci și vrajeli politice.

    Faceți proceduri temeinice acoperite de o lege a prevenirii consumului de droguri, angajați specialiști care să aibă o linie de contact direct cu școala, deschideți centre de tratament pt copiii dependenți…

    Nu ne mai tratați ca pe proștii satului mutând mereu vinovăția fix la cei care nu au soluții juridice concrete dar sunt buni de aruncat in gura lupului.

    1. E logic. E doar poliloghie politica. In realitate, nu se doreste eradicarea. Ca deh, e de folos unor structuri.
      E si asta o strategie. Da-le proceduri greoaie ca sa se lipseasca. Voi va faceti ca nu vedeti, noi ne facem ca luam masuri. Pe hartie bec, in realitate…

  2. personalul didactic se ocupa cu educația , personalul medical cu chestiunile legate de sănătate. soluția este reînființarea cabinetele școlare
    medicină școlară adicătelea.
    nu mai faceți soluții de economie , doi in unu.
    profesorul nu e moașa comunală.
    pe urmă îl plătiți după performanta , după câți olimpici are , da el în ora tre sa fie câine polițist .
    ce dracu , iar o luați cu formarea ‘ cadrelor’ …
    aia s au făcut profesori , nu procurori , polițiști , nu lucrători la combaterea criminalității , nu controlori de tren,
    a fi profesor devine cea mai riscantă și urâtă meserie..

    1. Din pricina celor mentionate de tine, ma duc zi de zi cu scarba la scoala, stiind ca iar nu am timp de orele mele pentru ca fac atatea munci inutile si neplatite care nu au legatura cu alegerea profesiei mele in viata.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Creșele Sinaia și Ciobănașul, din Sectorul 2 al Capitalei, unde angajații au reclamat încălcări ale drepturilor de muncă prin transferul de la primărie la Ministerul Educației, amendate de ITM București / Inspectoratul refuză să precizeze valoarea amenzilor și ce nereguli s-au descoperit

Inspectoratul Teritorial de muncă București (ITM)a amendat unitățile de învățământ care au preluat creșele Sinaia și Ciobănașul de la Primăria Sectorului 2 la Ministerul Educației, pentru nerespectarea legidlației și regulamentelor…
Vezi articolul

„Pentru copiii vulnerabili, întoarcerea la școala fizică este singura opțiune pentru a evada din cercul sărăciei” – Mihaela Nabăr, World Vision România. Organizația începe o campanie pentru vaccinarea anti-COVID-19 în satele românești

Oamenii din comunități vulnerabile au acces vara aceasta la centre de vaccinare, echipe mobile de vaccinare sau la medici de familie înscriși în program, cu ajutorul organizației World Vision România.…
Vezi articolul

BREAKING Diferențierea universităților în 3 categorii, în funcție de misiunile pe care și le declară acestea, a fost publicată de Ministerul Educației și Cercetării / 32 de universități de educație și cercetare avansată, 45 – de educație și cercetare, doar 7 universități de educație

Un număr de 32 de universități românești s-au declarat a fi universități de educație și cercetare avansată, 45 – de educație și cercetare, iar 7 – universități de educație, potrivit…
Vezi articolul

Profesoara Dorica Boltașu: Învățarea diferențiată și individualizată nu poate fi asigurată în învățământul de masa, cel de stat, cu 33 de elevi în clasă, dintre care 3 sunt cu CES / Statul nu a angajat pe nimeni să ne ajute și noi rămânem responsabili de toți

Dorica Boltașu, profesoară la Colegiul Național „Iulia Hasdeu” din București, a vorbit, la emisiunea InfoEdu difuzată la TVR Info duminică 23 martie, despre lipsa sprijinului pentru elevii cu CES (cerințe educaționale…
Vezi articolul

DOCUMENT Toate modificările din legea Bolojan cu efect asupra grădinițelor, școlilor, liceelor, universităților, profesorilor, elevilor, studenților și directorilor: comasări de școli, creșteri de norme, tăieri de burse și clase, plata cu ora și degrevări de normă

Creșterea normei didactice la învățământul preuniversitar cu 2 ore, tăierea și burselor pentru elevi și studenți, comasarea școlilor cu personalitate juridică, modificări privind plata cu ora, sau degrevări ale directorilor,…
Vezi articolul