Director de viitor – ce urmează pentru directorii de școală din România? Dezbatere online LIVE, 11 aprilie 2022, ora 15.00 – înscrierile sunt deschise, formularul poate fi completat cu întrebări sau teme de interes

2.916 vizualizări
Peste 6 mii de directori de școli au preluat mandatele pe 17 ianuarie 2022, în urma concursului organizat de Ministerul Educației. Pe 4 aprilie alți peste 2 mii de profesori au primit deciziile de numire pe post, cu intrare în vigoare din 18 aprilie. Pentru toți managerii de școli, Edupedu.ro, în parteneriat cu AVE – Asociația pentru Valori în Educație, pun autorităților o întrebare cheie: Ce urmează? Răspunsul cel mai așteptat va veni de la ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, prezent la conferința online, LIVE, din data de 11 aprilie, de la ora 15:00. 

Pentru că promovarea selecției nu garantează și reușita în cariera de manager școlar, vom vorbi despre cât de importante sunt instrumentele de dezvoltare pe care le are la dispoziție un director de școală, principal sau adjunct, precum și despre nevoile, dorințele și așteptările acestora. 

Cine sunt directorii de școală? 

Sunt puține date care oferă detalii pentru a contura un profil al directorului de școală din România. În raportul de la studiul internațional TIMSS, derulat în România de Universitatea din București, apar date științifice despre directorii școlilor participante la studiu, date relevante statistic pentru sistemul de învățământ. Astfel, directorii petrec, în medie, 10 ani în poziția aceasta, cei mai mulți au studii de master finalizate (53%), iar 87% dintre ei au declarat că au calificări sau acreditări în domeniul leadership-ului educațional. 

Conturarea unui profil al directorului de școală și mai apoi a unor standarde pentru managerul școlar sunt prezente în Proiectul România Educată și promise în noul proiect al Legii Educației. 

Agendă dezbatere LIVE – Director de viitor 

15:05 – 15:30 Sorin CÎMPEANU, ministrul Educației  

Concursul pentru directori și ce reforme urmează în PNRR și legea educației?

  • A trecut concursul. Cum a contribuit acest concurs la modernizarea și profesionalizarea managementului școlar? Ce a funcționat bine și ce necesită îmbunătățiri? 
  • Cât de importanți sunt directorii pentru modernizarea școlilor (grădinițelor și liceelor) în România? Cum sprijină ministerul dezvoltarea profesională a directorilor de școli?
  • Ce vizează noua lege a Educatiei și ce finanțări sunt disponibile prin PNRR pentru directorii de școlii?
  • Cum se vor separa rolul de director – în director administrativ și respectiv rolul de director adjunct? Ambele roluri vor presupune trecerea printr-un concurs pentru câștigarea mandatului?

15:30 – 15:45 Dezbatere între co-paneliști și Q&A – întrebări de la participanții înscriși prin formular: https://forms.gle/Va7vLJLnj1a3X7Re7

15:45 – 16:00 Andreea NISTOR, Director Executiv, Asociația Pentru Valori în Educație – AVE

  • Ce este Academia de Leadership și Management Școlar? 
  • Cum primesc directorii sprijin pentru a-și transforma școala?

16:00 – 16:10 Georgeta DENDRINO, director general, Interact Business Communication

  • Cum funcționează programul de mentorat al Academiei de Leadership? 
  • Care sunt cele mai importante atribute ale directorului de mâine?

16:10 – 16:25 Petronela PETREA, Director la Școala Gimnazială  „Profesor Mihai Dumitriu” Valea Lupului, Iași

  • Impactul programelor de formare practice asupra activității de manager școlar

16:25 – 16:40 Concluzii și pași de urmat / Q&A finale – întrebările primite prin formularul de înregistrare, disponibil aici: https://forms.gle/Va7vLJLnj1a3X7Re7 vor fi selectate și puse în cadrul conferinței. 

Moderator: Mihai Peticilă , fondator și publisher Edupedu.ro 

Înscrierile sunt deschise. Pentru a vă implica activ în partea de dezbatere este necesar să vă înscrieți prin completarea acestui formular special, ușor de completat, prin care vă puteți auzi întrebarea adresată speakerilor, prin vocea moderatorului. De asemenea, vă încurajăm să ne transmiteți prin intermediul formularului și alte teme de interes pentru dumneavoastră. Răspunsurile la întrebări / solicitări vor fi adresate în timpul dezbaterii, în limita timpului de LIVE sau vor fi publicate în perioada imediat următoare.

Conferința este organizată în parteneriat cu Asociația pentru Valori în Educație, care derulează anual programul Academia de Leadership și Management Școlar. După patru ediții acest program are peste 150 de directori care au absolvit până în prezent. 

Directorii de școală sunt cheia transformării pentru viitorul educației din România, așa că anul acesta, sunt 200 de locuri dedicate liderilor școlari pregătiți să contribuie la schimbarea sistemului educațional local, iar înscrierile sunt deschise până pe 10 aprilie.

În program vor fi implicați peste 250 de mentori din business. Directorii selectați vor fi sprijiniți să devină actori ai schimbării în școlile pe care le conduc, prin colaborarea directă cu un lider din business, care va deveni mentor personal pe durata celor 16 luni de instruire, scriu organizatorii. 


3 comments
  1. Directorii de școli sunt numiți pe criterii politice, adică propuși de către primari la partid ; partidul înaintează lista la Inspectoratele Școlare, după care se organizează un ” concurs”, de fapt o cacealma. Acest lucru se petrece de 20 de ani, mai precis din 1998, cu binecuvântarea asa-ziselor sindicate. Acești ” directori” sunt , de fapt, niste marionete ale primarilor, buni să semneze tot felul de contracte de achiziții făcute de primari cu firme de casă. Învățămâtul românesc a ajuns în halul în care se află și datorită acestori ”directori”.

  2. Din păcate nimeni nu s-a gândit nimeni la repercursiunile numirii unui director în plin an școlar – ne rămân colegi profesori „pe drumuri” pentru că nu pot lua ore lăsate libere de cei care sunt numiți în funcție! Nu se poate face nimic nici măcar acum în ceasul al 12-lea?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Formarea a cel puțin 20.000 de profesori, premii pentru cadrele didactice care dezvoltă nivelul de educație financiară a elevilor, introducerea elementelor de educație financiară în curriculumul național, propuneri prevăzute în Strategia de Educație Financiară pusă în dezbatere publică

Formarea a cel puțin 20.000 de profesori prin programe față în față și online și oferirea de premii pentru a recunoaște și a recompensa cadrele didactice care dezvoltă nivelul de…
Vezi articolul

Profesor suplinitor de istorie: Domnule ministru, vă puteți uita în ochii noștri, să ne spuneți că nu aveam oricum garanția unui loc de muncă de la toamnă? Dacă noi toți ne dăm la o parte, scara se prăbușește și odată cu ea tot edificiul  pe care stați dumneavoastră acum

Domnule ministru, numele meu este Bănică Mihaela Raluca. Sunt profesor suplinitor, disciplina istorie, încă din anul 2001. Am susținut zeci de concursuri de titularizare, toate cu note peste 7, am…
Vezi articolul

Populism la vârful Ministerului Educației: reforma curriculară pentru liceu a fost amânată pentru 1 ianuarie 2025 pentru a nu atrage „nemulțumiri” în campania electorală. Secretarul de stat Florian Lixandru: Nu am ieșit public cu propunerile pentru că vor genera dispute

Planurile-cadru care conțin materiile pe care elevii de liceu ar trebui de acum înainte să le studieze, considerate de reprezentanți ai Ministerului Educației „o problemă arzătoare”, ar putea fi publicate…
Vezi articolul

Din toamnă, chestionarul de feedback al elevilor „cu privire la procesul de predare-învățare-evaluare” va fi generalizat în toate școlile, anunță secretarul de stat Radu Szekely: „Va fi anonim, nu va avea impact asupra calificativelor sau salariilor profesorilor și nu va fi public”

În acest semestru, Ministerul Educației va propune implementarea metodologiei de feedback al elevilor pentru activitatea profesorilor doar în școlile care doresc, generalizarea procesului va avea loc din anul școlar următor,…
Vezi articolul