Ministerul Educației și Cercetării va stabili activitățile suplimentare pe care trebuie să le desfășoare personalul didactic de predare aflat în funcții de conducere, îndrumare și control în învățământul preuniversitar de stat care nu își poate îndeplini obligația de predare, în anul școlar 2025-2026, conform proiectului de hotărâre de Guvern, pus în consultare publică de minister.
Prevederea se referă la directorii din școli și licee, inspectorii școlari generali/generali adjuncți, directorii din unitățile de educație extrașcolară, casele corpului didactic, centrele județene de resurse și asistență educațională/Centrul Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională, precum și din centrele de excelență.
- Directorii de școli, grădiniță și liceu vor avea normă didactică de predare 10 ore pe săptămână, dacă îndeplinesc anumite condiții. Crește norma de predare a directorilor la 14 ore, dacă sunt mai puține formațiuni de studiu, conform aceluiași proiect de HG.
- Proiectul de HG este în dezbatere publică până pe 10 august și a fost publicat, după ce legea Bolojan privind modificările din Educație a fost publicată vineri noaptea, 25 iulie, la ora 21:20, în Monitorul Oficial.
Astfel, conform Art. 6:
(2) „Personalul didactic de predare aflat în funcții de conducere, îndrumare și control în învățământul preuniversitar de stat în anul şcolar 2025-2026, ale cărui studii nu permit desfășurarea obligației de predare stabilită conform prezentelor norme metodologice, efectuează activități reglementate prin procedură specifică aprobată de Ministerul Educației și Cercetării.”
După aprobarea hotărârii de guvern va avea loc „emiterea ordinului ministrului educației și cercetării pentru stabilirea activităţilor suplimentare desfăşurate de personalul didactic de predare aflat în funcții de conducere, îndrumare și control în învățământul preuniversitar de stat, în anul şcolar 2025-2026, care nu are posibilitatea de a desfășura obligaţia de predare în specialitate”, conform notei de fundamentare a proiectului de HG.
Foto: © Juan Moyano | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.
6 comments
1/Există posibilitatea ca unui director implicat Intr un caz de violență (bulying) asupra unui elev să i se aprobe de către inspectoratul școlar continuitatea contractului de management?
2/Scoala se subordonează inspectoratului școlar sau invers?
3/Nota este o reflectare a calității muncii elevului, sau un ,,cadou,, funcție de anumite criterii?.
4/Învățământul este obligatoriu doar pe hârtie sau ca lege de stat aplicabilă și respectată?
În condițiile în care se caută soluții de prevenire a abandonului scolar prin intervenția MEC, poate un elev din motive comode ale directorului de școală să nu fie lăsat să și continue studiile, cine poate fi deasupra legii?.
Aceste întrebări mi le am pus și eu ca părinte, răspunsurile se afla în lege pe care unele cadre didactice, mai ales directori o încalcă cu bună știință, motivele scuzabile bun aduc explicații justificatoare.
Este clar că misiunea MECT este de a identifica acești subiecți, a corecta lipsurile din a crea un învățământ de calitate pentru toți beneficiarii.
Cum este posibil ca un Director fie de școală sau grădiniță sa fie numit pe viata sa înceapă sa considere instituția respectivă ca fiind proprietatea lui,moștenire, etc.Intr-un stat civilizat se organizează concursuri periodic și maximum 3 ani sa ocupe funcția de conducere ,după care sa mai vina și altul cu alte idei alte perspective…
Au început să dreagă ce au stricat. Cine răspunde și cum?
Scolile se identifică cu ei directorii școlilor ,care fac ce vor în școală și au luat școlile pe persoană fizică,dau ore suplinite cum vor ei ,învoiesc pe cine vor ei,fumează in scoli cu cine vor ei,dau continuitate pe post pentru cine vor ei și ei fac favoruri doar pentru cei care fac cadouri in bani și produse .Consiliul de Administrație decide și aprobă numai ce vor ei,manipulează oamenii din școli pentru interesele lor,……asta este imaginea școlilor din Romania,mici celule de coruptie și influența pentru interesele lor în defavoarea elevilor și părinților.
Fantastic!
E clar! Al nostru director, unul care a făcut numiri peste numiri peste numiri în școală, care a permis detașări peste detașări, care a tot luat opționale cu duiumul, făcând posibile titularizări în condiții false, nesustenabile, unul care nu a luat ore de specialitate, chiar dacă putea preda obiect evaluabil la examene naționale, dar care este mentor activ, acum mai are un context de alegere!
Dovedește că are o ,,școală grea”, unde nu mai are de unde lua ore pentru că dă altora care nu au! Dă celor pe care el i-a numit unul peste altul, fără a se respecta regulamente școlare ( ,,e bine pentru concurența din școală ” – vorba unui inspector cu care a lucrat in echipă, luat fiind la întrebări)! El, cel care a sufocat catedrele care peste noapte se pomeneau cu noi colegi imediat definiți ca ,,egali cu cei din școală” în drepturi ( și peste unul-doi ani cu funcții de management în școală date (dăruite) de același director care forța în C.P. alegerea pe funcții)!
Ce-i asta??? Ei au făcut sistemul irelevant prin neaplicarea legilor!
Vor folosi acum portița pentru cazuri excepționale și vor fi din nou singurii care fac alegerile!
Sunt titulari, cum să nu aibă măcar 10 (=16- 6) ore???? Ce, ei s-au dus cumva în funcții pentru că nu mai erau ore ca titulari? Adică au folosit sistemul pentru privilegii de grup?
Vedeți ce monștri ies la lumină puțin câte puțin din managementul prost al sistemului, fără vigilență în identificarea necesităților, a posibilităților lui?
Câtă frustrare!!!! De ce nu ați mers la concursurile de directori organizate în urma cu 8 și 4 ani? Știți proverbul ” sa moara si capra vecinului” Dacă sunteți cadru didactic si vedeți situația actuala: norma mărită, comasarea școlilor și chiar a claselor chiar vă interesează de orele unui om dintr-o școală? Chiar că unii isi merita soarta, sa rămână fără norma didactica, dacă nu exista solidaritate!