Directorul Sorin Hagiu: Munca noastră este o responsabilitate continuă. Dacă voi fi nevoit să predau și să fiu director simultan, nu voi face niciun lucru bine / Vom pune în pericol exact puținul care mai funcționează bine în sistem

1.902 vizualizări
Foto: Facebook.com/ Sorin Hagiu
De la 1 septembrie, directorii de școli vor fi obligați să predea minimum 14 ore pe săptămână, potrivit proiectului de lege cu măsuri fiscale pregătit de Guvernul Bolojan spre a fi asumat în Parlament luni, 7 iulie. Sorin Hagiu, directorul Școlii Gimnaziale Giarmata, atrage atenția că această măsură riscă să transforme funcția de conducere într-o povară, iar școlile își pot pierde direcția în lipsa timpului necesar prevenției, comunicării și inovării.

„Munca unui director de școală nu se termină la ora 16:00 și nici nu începe odată cu prima oră de curs. Este o responsabilitate continuă, care cuprinde oameni, decizii, soluții și mai ales, încredere”, spune Sorin Hagiu într-o postare pe pagina sa de Facebook.

„A conduce o școală înseamnă să ai grijă de copii, de profesori, de părinți, de proiecte, de autorizații, de echilibru și de viitor. Înseamnă să fii disponibil la orice oră din zi și din noapte pentru o urgență, o neclaritate sau o problemă de siguranță”, mai explică directorul.

„De la 1 septembrie, cei care conduc școli vor fi obligați să predea cel puțin 14 ore pe săptămână”, subliniază profesorul:

  • „Asta înseamnă, în termeni simpli, că vom avea directori profesori epuizați, nu lideri educaționali eficienți; nu vom mai avea timp pentru lucrurile care țin o școală funcțională: prevenirea violenței, sprijinirea cadrelor didactice, atragerea de resurse, comunicarea cu părinții, inovația și direcția; vom livra ore în grabă, fără energie, pentru că fiecare zi va însemna alergare între predare, ședințe, controale și hârtii”.

„Să predai cu pasiune presupune timp de pregătire, reflecție, conectare cu elevii. Să fii director dedicat înseamnă să fii prezent și atent la oameni”, mai comentează Hagiu.

„Dacă voi fi nevoit să fac ambele lucruri în același timp, nu voi face niciunul bine. Și nu pentru că nu vreau. Ci pentru că nu se poate. Nu acum. Nu în România de azi. E vorba despre limitele unui om. Dacă decidenții politici cred că o școală din România se poate conduce printre pauze de predare, atunci înțeleg foarte puțin din ce înseamnă cu adevărat educația”, consideră Sorin Hagiu.

El mai punctează că „o școală nu este o fabrică. Nu lucrăm cu produse, ci cu viitorul unor copii. Și oricine își imaginează că un director poate gestiona o instituție, preda zilnic, scrie proiecte, semna documente și preveni crize, toate în aceeași zi, în același timp, nu doar că greșește, ci pune în pericol exact puținul care mai funcționează bine în sistemul nostru”.

„M-aș bucura să fiu parte din soluții într-un sistem îmbârligat. Dar am nevoie de condiții care să nu mă transforme într-o piesă de schimb. Înțeleg foarte bine ce presupune «eficiența bugetară» în școli. Dar mai întâi m-aș întreba: ce pierdem când pleacă oamenii buni? Când rămân doar cei care acceptă orice? Când funcția de director devine o povară, nu o misiune?”, mai declară directorul Școlii Gimnaziale Giarmata.

„E evident că tot mai puțini oameni își doresc să conducă școli. Nu pentru că nu le pasă. Ci pentru că, în loc să îi sprijine, contextul actual din educație îi împinge spre epuizare”, concluzionează directorul.

Potrivit aceluiași proiect de lege Bolojan:
Citește și:
Directorul Dan Ion Ionici: Dacă va trebui să predau 14 ore, îmi voi bate joc de două școli. Îmi dau demisia dacă măsurile din educație sunt adoptate
900 de directori vor fi dați afară din funcții prin comasarea școlilor în unități mai mari cu personalitate juridică, conform ministrului Daniel David: Ei nu rămân pe drumuri, că sunt profesori și se întorc la predare
Risc iminent ca deciziile actuale să nu corecteze, ci, din contră, să adâncească inechitățile din educație. Școala trebuie să fie mai întâi o stare de spirit și doar apoi o instituție – Anca Florea, directoarea adjunctă a Colegiului Național „B. P. Hasdeu” din Buzău
Directorii de școli și licee, ai CCD și CJRAE nu mai au dreptul la plata cu ora și trebuie să predea minimum 14 ore pe săptămână din 1 septembrie 2025 – proiect
Un director de școală va avea normă de predare de 14 ore, din 1 septembrie, după degrevările și creșterea normei didactice din proiectul Legii Bolojan / „Așa ies calculele”, spune Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației: Vom parcurge procedurile deja începute de mobilitate a profesorilor, le vom adapta și completa ulterior
Critici sindicale pentru tăierea banilor de la plata cu ora. Simion Hăncescu: Premierul și ministrul Educației afirmă că până acum ar fi fost o dublă plată. Nimic mai fals / Marius Nistor: Guvernul face niște calcule matematice care nu au nicio legătură cu ceea ce se va întâmpla în școli

1 comment
  1. Un nou concurs de directori de școli va începe pe 17 ianuarie și va dura trei luni, anunță ministrul Educației / 40% dintre posturi au rămas neocupate și vor fi detașați interimari prin pixul inspectoratelor

    Un nou concurs de directori de școli va începe pe 17 ianuarie și va dura…
    Următoare etapă a concursului de directori începe pe 17 ianuarie, iar cei care trec de probe vor putea fi numiți…

    https://dev.edupedu.ro/organizatia-psd-bihor-ii-cere-ligiei-deca-sa-l-demita-pe-inspectorul-scolar-general-al-judetului-horea-abrudan-membru-pnl-dupa-ce-a-aparut-in-dosarul-dna-cu-fraudarea-concursului-de-directori/

    Subiectele și răspunsurile corecte de la proba scrisă pentru concursul de directori 2022 / Întrebare: Prin ce se aseamănă filmele și romanele

    Subiectele și răspunsurile corecte de la proba scrisă pentru concursul d…
    Ministerul Educației a publicat subiectele primite joi, 8 septembrie, de profesorii care au candidat la proba sc…

    https://dev.edupedu.ro/subiectele-si-raspunsurile-corecte-de-la-proba-scrisa-pentru-concursul-de-directori-2022-intrebare-prin-ce-se-aseamana-filmele-si-romanele/

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Decizia Autorității Navale Române de a bloca acordarea de brevete de navigație pentru o parte dintre absolvenții Universității Maritime din Constanța este contestată și de studenți, și de instituția de învățământ superior / Ministerul Educației susține, într-un document, că ar fi cerut Ministerului Transporturilor să analizeze situația

Mai mulți absolvenți din promoția curentă a Universității Maritime din Constanța (UMC) nu își pot obține brevetele de ofițer maritim sau certificate de capacitate de la Autoritatea Navală Română (ANR).…
Vezi articolul