DOCUMENT Apelul național de proiecte Erasmus+ 2025 pentru școli și universități, lansat oficial. Termenul limită pentru candidaturile la finanțarea mobilităților – 19 februarie

[jp_post_view]
Foto: © Ammentorp | Dreamstime.com
Apelul național de proiecte Erasmus+ pentru 2025, dar și ghidul oficial al acestui program de mobilitate pentru anul viitor au fost publicate recent pe platforma erasmusplus.ro. Documentele sunt atașate la finalul articolului. Termenul limită principal pentru depunerea cererilor de finanțare de către școlile și universitățile din țară este 19 februarie 2025, potrivit apelului național.

Aceste documente stabilesc calendarele (termenii limită pentru anul respectiv) și pașii prin care o școală, un liceu sau o universitate pot depune candidaturi și se pot înscrie în proiecte de mobilitate cu profesorii și elevii, respectiv studenții.

De asemenea, documentele detaliază condițiile pentru parteneriate între unitățile de învățământ, durata parteneriatelor, sumele alocate plecărilor din țară, dar și informații despre fiecare din domeniile eligibile, potrivit informațiilor din apelul național de proiecte:

  • Tineret;
  • Sport;
  • Educație școlară;
  • Universitar;
  • Formare profesională (VET);
  • Educația Adulților.

În anul 2025, pentru România a fost alocat un buget de 159.310.391 Euro.

Cum pot să aplice organizațiile, școlile și universitățile pentru proiecte Erasmus+

Pentru ca o organizație sau instituție de învățământ să aplice pentru un proiect Erasmus+, fie în calitate de coordonator, fie în calitate doar de participant, trebuie să obțină un cod OID (Organisation ID) pe care îl folosește la identificarea pe rețeaua participanților.

Școlile și alte organizații active în învățământul școlar pot solicita finanțare pentru proiecte de scurtă durată sau proiecte acreditate pentru mobilitatea elevilor și a personalului.

  • Important: „din considerente legate de strategia de implementare la nivel național, dar și din considerente financiare (buget disponibil limitat în comparație cu numărul de candidaturi), în domeniul educației școlare, proiectele de scurtă durată pot fi depuse doar de instituțiile din categoria Școli și vor fi finanțate cu un buget maxim de 25.000 Euro”, este precizat în document.
Ce înseamnă activitățile de mobilitate pentru școli

„Activitățile de mobilitate din cadrul unui proiect de mobilitate pot fi de ieșire sau de intrare. Cele mai multe tipuri de activități disponibile sunt activități de mobilitate de ieșire. Aceasta înseamnă că organizația solicitantă va acționa ca organizație de trimitere: va selecta participanții și îi va trimite către o organizație-gazdă din străinătate. În plus, există tipuri speciale de activități de intrare care permit organizațiilor solicitante să invite în cadrul organizației experți sau cadre didactice și pedagogi în curs de formare. Scopul activităților de intrare nu este de a crea schimburi bidirecționale, ci mai degrabă de a aduce persoane care pot contribui la dezvoltarea și internaționalizarea organizației solicitante”, este explicat în ghidul pentru 2025.

Un proiect Erasmus+ desfășurat de școli trebuie să aibă în vedere cele 4 “dimensiuni orizontale” promovate în program, potrivit ghidului:

  • Incluziune și diversitate
  • Durabilitatea mediului și practici ecologice
  • Digitalizarea, educația digitală și competențele digitale
  • Participare și implicare civică.
DOCUMENT Descarcă apelul național la propuneri de proiecte Erasmus+ 2025, în format .pdf:

DOCUMENT Ghidul programului Erasmus+ 2025, în format .pdf:


Foto: © Ammentorp | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Diriginții claselor gimnaziale trebuie să parcurgă mai multe etape pentru identificarea copiilor în risc de abandon școlar, potrivit unui ordin oficial. La ce întrebări răspund elevii – documente

Profesorii care sunt diriginți la clasele gimnaziale au de parcurs mai multe etape pentru identificarea copiilor în risc de abandon școlar, potrivit ordinului Ministerului Educației nr. 6000/2021. Prin acest ordin…
Vezi articolul

UPDATE România a câștigat 13 medalii de aur la Olimpiada Internațională de Chimie Aplicată din Indonezia. Elevii și-au plătit singuri biletele de avion, după ce Ministerul Educației ar fi refuzat să susțină financiar participarea, ba chiar ar fi tergiversat deplasarea, potrivit profesorului coordonator / IAChO 2024 apare în calendarul oficial românesc cu olimpiade finanțate de ME

Elevii olimpici români au câștigat 10 medalii de aur la Olimpiada Internațională de Chimie Aplicată (IAChO) 2024 din Bandung, Indonezia, anunță într-o postare pe Facebook profesoara coordonatoare a acestora, Daniela…
Vezi articolul

Ghid UNICEF pentru gestionarea stresului, autocunoașterii și dezvoltării inteligenței emoționale a adolescenților / Documentul conține activități ce pot fi folosite de profesori și consilieri școlari

UNICEF a lansat un ghid cu activități ce reprezintă o „resursă valoroasă pentru toți cei implicați în educația și îngrijirea adolescenților, în special pentru profesori și consilieri școlari”, potrivit unui…
Vezi articolul