DOCUMENT Reducerea numărului de ore de școală, prevăzută de Legea 221 – discuție amânată de Administrația Prezidențială „după clarificarea modalității de finalizare a actualului an școlar”

[jp_post_view]
Reducerea numărului de ore din învățământul preuniversitar, prevăzută de Legea 221/2019 și obligatorie din anul școlar 2020-2021, va fi dezbătută de Administrația Prezidențială „după clarificarea modalității de finalizare a actualului an școlar”. Mesajul apare într-un răspuns al consilierului pe Educație de la Cotroceni către Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro.

FSLI a trimis pe 11 martie 2020, în ziua închiderii școlilor din cauza epidemiei COVID-19, o adresă la Administrația Prezidențială prin care solicita organizarea unei dezbateri în cadrul proiectului România Educată despre efectele Legii 221/2019, potrivit Administrației Prezidențiale. Această lege modifică, printre altele, articolul 66 din Legea educației și prevede că „începând cu anul școlar următor numărul de ore se va reduce după cum urmează:

  • 20 de ore/săptămână în medie pentru clasele I-IV,
  • 25 de ore săptămânal pentru elevii de gimnaziu
  • 30 de ore pe sptămână pentru liceu

Asta înseamnă înseamnă reduceri de până la 9 ore/săptămână la gimnaziu, de exemplu. Actul normativ a fost promulgat pe 18 noiembrie de președintele Klaus Iohannis.

Răspunsul Administrației Prezidențiale către FSLI:

La acest moment ne aflăm într-o situație excepțională, fiind decretată stare de urgență, cu restricții semnificative privind deplasările și activitățile care implică mai multe persoane. Totodată, cursurile au fost suspendate până pe 31 martie 2020, cu posibilitatea prelungirii acestei perioade. Astfel, prioritățile și provocările pe termen scurt ale sistemului de educație au fost modificate în concordanță cu impactul pandemiei de COVID-19 și pentru a proteja starea de sănătate a cetățenilor.

În acest context, apreciem că o discuție privind oportunitatea unui dialog organizat de Administrația Prezidențială pe marginea soluțiilor de implementarea prevederilor Legii nr 221/2019 este binevenită, după clarificarea modalității de finalizare, în condiții optime, a actualului an școlar și clarificarea scenariilor de evoluție a pandemiei în următoarele luni.

Vă asigurăm de întreaga noastră deschidere și dorința de a sprijini demersurile constructive, în acord cu prioritățile enunțate în proiectul „România Educată”.”

Informații de background

Sindicatele sunt împotriva acestei legi (propusă, susținută și promovată de fostul sindicalist Liviu Marian Pop) și au amenințat chiar cu proteste, dacă nu se amână aplicarea ei.

Recent, Edupedu.ro a publicat informația că o parte din sindicatele membre FSLI și-au anunțat membri că reducerea numărului de ore de școală nu va fi aplicată din toamnă: “anul școlar 2020–2021 se va merge pe programa școlară veche”.

Ministrul Educației, Monica Anisie, a anunțat încă din 21 noiembrie 2019 că noile planuri-cadru cu un număr redus de ore vor fi puse în consultare publică în ianuarie. Abia la finalul lunii februarie, însă, ministerul a decis să facă o comisie care să valideze noile planuri cadru.

Citește și:

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
elaborarea curriculumului de liceu

OFICIAL Profesorii trebuie să obțină 15 credite transferabile europene – ECTS la fiecare 5 ani școlari. Programele de formare au cel mult 75-125 de ore și cel puțin două treimi sunt activități practice

Profesorii din învățământul preuniversitar vor fi obligați, începând cu anul școlar 2025-2026, să acumuleze minimum 15 credite ECTS la fiecare 5 ani școlari de activitate la catedră, potrivit noii metodologii-cadru…
Vezi articolul

LISTA Peste 3.700 de posturi de profesori și 1.600 pentru cadre didactice auxiliare și nedidactice, cerute de inspectoratele județene pentru începutul anului școlar / Solicitările de suplimentare a angajărilor în școli, grădinițe și în centrele de resurse și asistență educațională sunt puse și pe seama noii legi a educației – proiect

Majorarea numărului de clase, ca efect al reducerii numărului de elevi care pot face parte dintr-o formațiune de studiu și intrarea în vigoare a legilor educației pe 2 septembrie 2023…
Vezi articolul

Sprijin guvernamental fără egal pentru educație în Norvegia. Guvernul susține cu aproximativ 250 de milioane de euro doar în 2025 o strategie pentru formarea continuă a tuturor profesorilor din sistemul preșcolar și școlar

Guvernul norvegian a adoptat, recent, o strategie pentru educația și formarea continuă a tuturor cadrelor didactice din sistemul preșcolar și școlar, potrivit unei prezentări făcute pe platforma europeană Eurydice. Pentru…
Vezi articolul