DOCUMENTE Metodologia de evaluare externă a calității educației în universități, cu standarde și indicatori de performanță – adoptată de guvern

[jp_post_view]
Foto: © Nirut butrngam | Dreamstime.com
Guvernul a adoptat, în ședința de joi, Metodologia de evaluare externă a calității educației în învățământul superior, act normativ însoțit și de un set de criterii, standarde și indicatori de performanță folosiți în evaluare. Aceasta este asigurată de Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior (ARACIS) sau de către o altă agenție de profil, din țară sau din străinătate, înregistrată în Registrul European pentru asigurarea Calității în Învățământul Superior (EQAR). 

Potrivit hotărârii de guvern, prin adoptarea acestei metodologii – care va intra în vigoare la 180 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial – este abrogată precedenta metodologie de acest fel, ce datează din 2006. Hotărârea de Guvern ce introduce noile reguli se bazează pe noua Lege a învățământului superior, în vigoare de anul trecut. 

Potrivit informării publicate de guvern după adoptarea acestei HG în ședința de joi, evaluarea externă a calității în universități „trebuie să se realizeze conform Standardelor și liniilor directoare privind asigurarea calității în Spațiul European al Învățământului superior (ESG)”.

  • Aceeași informare precizează că „ARACIS va realiza, începând din anul 2025, evaluarea externă a programelor de studii din cadrul formării continue, precum și a celor de educație permanentă. Programele de studii postuniversitare își mențin acreditarea până la realizarea procesului de evaluare periodică, dar nu mai târziu de 1 iulie 2026”.

Metodologia este structurată în șase capitole: dispoziții generale; sistemul de asigurare a calității și de evaluare externă a calității (inclusiv competențe și atribuții); standarde și indicatori de performanță; inițierea, organizarea și desfășurarea de activități în învățământul superior; acreditarea pentru diverse forme de funcționare a programelor de studii; dispoziții finale.

Metodologia de evaluare externă a calității educației în învățământul superior (sursa: Gov.ro):
Standardele și indicatorii pentru evaluarea externă (sursa: Gov.ro):

Foto: © Nirut butrngam | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


1 comment
  1. Și metodologia de evaluare a niveluluo „studentilor” de azi, in capeteke Carola suflă vintul, unde este?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cîmpeanu, despre scandalul studenților la Drept propuși spre exmatriculare pentru copiat la examene: Nu suntem pregătiți pentru o evaluare online, inclusiv pentru securizare și asigurare / E un caz, nu înseamnă că e singurul

Situația celor câteva zeci de studenți de la Facultatea de Drept a Universității din București, propuși spre exmatriculare pentru fraudă la examene, a fost abordată miercuri seară de ministrul Educației,…
Vezi articolul

Orban respinge propunerea șefului CJ Harghita de renunțare la masca obligatorie în clasele primare în județele din scenariul verde: Nu are niciun fundament, iar copiii sunt ascultători, respectă această regulă la școală

Premierul Ludovic Orban a declarat, duminică, la Iași, că propunerea președintelui Consiliului Județean Harghita, Borboly Csaba, de renunțare la masca obligatorie în clasele primare în județele din scenariul verde nu…
Vezi articolul
Planuri-cadru 2025

Daniel David: Nu susțin introducerea în curriculum a unei discipline cu numele „educație sexuală” pentru că generează discuții ce nu mai pot fi controlate științific / Aș vrea să poarte numele de educație pentru sănătate și să fie prinsă în alte discipline

Ministrul Educației Daniel David spune că nu susține introducerea în curriculum a unei discipline cu numele „educație sexuală” pentru că „generează discuții ce nu mai pot fi controlate științific”. Daniel…
Vezi articolul