Două treimi din școlile din România nu au acces la personal medical pentru efectuarea de teste COVID sau pentru triaj epidemiologic – Sorin Cîmpeanu

[jp_post_view]
Foto: © Dreamstime.com
Aproximativ 11.400 de școli din totalul de vreo 17.000 cu personalitate juridică din țară nu au acces la personal medical, potrivit datelor anunțate astăzi de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu. „În momentul de față, acces la personal de specialitate au aproape o treime din școlile din România, deci două treimi din școli nu au acces”, a precizat Cîmpeanu joi, în cadrul videoconferinței cu inspectoratele școlare județene. Posibile soluții ar fi intervenția medicilor de la Direcțiile de Sănătate Publică (DSP) atunci când apar cazuri de coronavirus în școlile unde nu sunt medici sau ca unitățile de învățământ să încheie contracte cu medicii de familie.

Reporter: Cine face testul dacă nu există personal medical în acea școală?

Sorin Cîmpeanu: În sistemul de Educație sunt angajați 113 medici și 268 de asistenți medicali, în sistemul de Sănătate sunt 788 de medici de medicină generală și puțin peste 3.000 de asistenți medicali. Putem să luăm în considerare și cei 544 de medici stomatologi în măsura în care ei vor accepta să fie implicați în această inițiativă… per total avem un număr de 5.000 de persoane cu competențe, angajați ai Ministerului Sănătății și Ministerului Educației, în 17.000 de școli cu personalitate juridică, deci este în mod evident un mare deficit de personal medical. În momentul de față, acces la personal de specialitate au aproape o treime din școlile din România, deci două treimi din școli nu au acces. De aceea, ordinul de ministru face diferența dintre existența unei persoane cu competențe medicale sau, dacă nu, o persoană desemnată de către conducerea școlii pentru a gestiona aceste lucruri, dar care, bineînțeles, nu are competențe medicale deci are competențe limitate în gestionarea acestor situații care pot apărea.

Reporter: Deci putem face testarea elevilor?

Sorin Cîmpeanu: Acest proiect se limitează efectiv la testarea cu acordul părinților a celor care prezintă simptome în timpul orelor în școală.

Reporter: Ce se întâmplă acolo unde nu există oameni care poate să testeze, nu sunt cadre medicale, cum se vor testa elevii?

Sorin Cîmpeanu: Tot în școală, va fi anunțat DSP-ul și DSP-ul va trebui să acționeze cât mai eficient cu putință.

Un inspector școlar a intervenit aici și a spus că situația se poate rezolva dacă se fac contracte cu medicii de familie din localitate.

Foto: © Paulus RusyantoDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Citește și:
LIVE Ce știm despre redeschiderea școlilor pe 8 februarie – informații actualizate
VIDEO Sorin Cîmpeanu: Adeverințele medicale din primul semestru rămân valabile, nu trimiteți elevii după altele. Nu se pun absențe sau se pun motivate pentru elevii care prezintă simptome și nu se prezintă la școală

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ghid UNICEF pentru gestionarea stresului, autocunoașterii și dezvoltării inteligenței emoționale a adolescenților / Documentul conține activități ce pot fi folosite de profesori și consilieri școlari

UNICEF a lansat un ghid cu activități ce reprezintă o „resursă valoroasă pentru toți cei implicați în educația și îngrijirea adolescenților, în special pentru profesori și consilieri școlari”, potrivit unui…
Vezi articolul

Ministrul Sebastian Burduja: Faci cercetare fundamentală și cercetezi lucruri pe care omenirea le-a inventat acum 10.000 de ani? Nu e în regulă. Faci însă cercetare de avangardă, care are însă și un transfer tehnologic în piață? Iată exemple pe care trebuie să le încurajăm

Obiectivele cercetărilor care merită să fie sprijinite în România și numărul mare de institute de profil, care formează un sistem foarte fragmentat, criticat de Comisia Europeană, au fost invocate de…
Vezi articolul

„Transformarea” titularizării și angajarea profesorilor la nivel de școală, eventuale provocări ale profesorilor pe care o viitoare configurație politică ajunsă la guvernare le poate iniția – sindicat al angajaților din Învățământ

Provocările la care ar trebui să fie pregătiți profesorii, în contextul noii configurații politice de guvernare, se referă la descentralizarea sistemului public de educație: desființarea totală a inspectoratelor școlare, angajarea…
Vezi articolul

Lista celor 6 programe anti-plagiat aprobate de Ministerul Educației cu care vor fi verificate toate lucrările de licență și doctorat în anul universitar 2023-2024, publicată în Monitorul Oficial

Lista programelor anti-plagiat cu care vor fi verificate lucrările de licență și doctorat în anul universitar 2023-2024, publicată în Monitorul Oficial. Lista poate fi completată, la solicitarea instituțiilor de învățământ…
Vezi articolul