Drept la replică al Universității din București

459 de vizualizări
Universitatea din București / Foto: unibuc.ro
Universitatea din București sesizează greșelile de redactare și documentare, informațiile neconforme cu realitatea, precum și afirmațiile calomnioase din articolul „Manipularea datelor privind competențele digitale ale elevilor români, făcută de Ministerul Educației și Universitatea din București care prezintă «coafat» raportul internațional ICILS 2023 / Instituțiile au omis deliberat datele esențiale despre realitatea din școli: elevii români de clasa a VIII-a – ultimii din Europa în utilizarea eficientă a tehnologiei“, publicat pe site-ul de informații www.edupedu.ro, în data de 19 noiembrie 2024, sub semnătura domnului Mihai Peticilă.

Pentru rectificarea informațiilor neconforme cu realitatea și afirmațiilor calomnioase pe care articolul menționat le conține, facem următoarele precizări:

  1. Acuzația că Universitatea din București „a manipulat datele“ unui studiu internațional realizat în 34 de țări, prezentă încă din titlul articolului menționat, este una deosebit de gravă și nesusținută de nici probă prezentată de articol. 
  2. Universitatea din București nu a publicat și distribuit un comunicat de presă, ci, în data de 13 noiembrie a.c., a publicat pe website-ul UB, un articol de sinteză de promovare a studiului International Computer and Information Literacy Study (ICILS), la fel cum face, în mod curent, pentru promovarea activităților importante de interes public desfășurate de comunitatea academică a UB.
  3. Datele despre cum se plasează România în context internațional la competențele digitale sunt disponibile public în raportul An International Perspective on Digital Literacy – Results from ICILS 2023, disponibil, sub formă de link, și în articolul de promovare a studiului din 13 noiembrie a.c. În plus, raportul național complet cu privire la datele despre România, care conține o analiză în amănunt a informațiilor relevate de studiu, este încă în curs de elaborare și interpretare a datelor de către specialiștii UB și internaționali, estimându-se a fi finalizat spre publicare la începutul anului 2025.
  4. În concluzie, să acuzi o echipă de cercetători cu reputație internațională neîndoielnică de „manipularea datelor“ unui studiu internațional pentru că, într-un articol de sinteză de promovare a studiului de pe website-ul instituției nu se regăsesc anumite informații pe care unii jurnaliști le pot considera importante este deosebit de gravă și se dovedește rău-voitoare și calomnioasă. Aceasta în condițiile în care datele complete au fost publicate și sunt disponibile în continuare public. Îl invităm pe autorul articolului menționat să facă diferența între „manipularea datelor“ unui studiu, de natură să pericliteze întregul demers de cercetare și validitatea științifică a lui, precum și credibilitatea tuturor cercetătorilor și a instituțiilor implicate, și selectarea unor date dintr-un studiu disponibil public într-un articol de sinteză de promovare a respectivului studiului.

În aceste condiții, în vederea unei corecte informări a publicului, Universitatea din București solicită corectarea de îndată a greșelilor de redactare și documentare a articolului menționat, a informațiilor neconforme cu realitatea, precum și a afirmațiilor calomnioase prin publicarea, în aceleași condiții grafice, a prezentului drept la replică.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministerul Educației a raportat peste 13.500 de cazuri de Covid-19 în rândul elevilor și peste 2.800 de clase care au trecut în online. Deși cazurile de boală sunt mai multe decât în toamnă, sunt de 4 ori mai puține clase în online decât atunci

Valul Omicron se răspândește mult mai rapid în școli decât varianta Delta, arată datele prezentate astăzi de Ministerul Educației. Astfel, dacă pe 6 octombrie erau raportate 12.978 de cazuri de…
Vezi articolul

Abia la peste 750 de absențe pentru un elev de gimnaziu și la peste 540 pentru un elev din clasele primare directorul este obligat să anunțe serviciile de asistență socială privind riscul de abandon școlar – măsură pusă de Ministerul Educației în ROFUIP 2024

Dacă un elev lipsește „cel puțin 75% din numărul de ore de curs prevăzute într-un an școlar la disciplinele/modulele respective”, directorul este obligat să anunțe serviciile de asistență socială, potrivit…
Vezi articolul

PROIECT Din toamnă, copiii de clasele primare ar trebui să știe să salveze poze, informații, adrese web pe dispozitive portabile, cu sprijinul adultului, conform cadrului de competențe digitale

Din anul școlar 2024-2025, elevii de clasele primare ar trebui să știe să salveze poze, informații, adrese web pe dispozitive portabile, cu sprijinul adultului, potrivit unui proiect pus în consultare…
Vezi articolul