Echipa României a obținut premiul al III-lea la proba orală a primei ediții a Olimpiadei internaționale de limba franceză în format online

7.426 de vizualizări
Foto: captură – Ministerul Educației
Echipa României a obținut premiul al III-lea la proba orală a primei ediții a Olimpiadei Internaționale de Limba Franceză în format online, ce a fost organizată în perioada 7-9 decembrie 2021, a anunțat Ministerul Educației. România a fost reprezentată de o echipă formată din 5 elevi. Aceștia sunt laureați ai etapei naționale a Olimpiadei de limba franceză, ediția 2019, ultima organizată de Ministerul Educației, în contextul pandemiei de COVID-19, după cum se arată în anunț.

Au participat 100 de elevi din 20 de țări din Europa, Africa și Asia. Pe lângă cei 5 elevi, echipa României a avut și 2 profesori: unul evaluator (Luiza-Maria Daniliuc de la Liceul Teoretic Constantin Brâncoveanu din București) și altul însoțitor (Raisa Elena Vlad de la Colegiul Național Școala Centrală București).

Iată cine au fost cei 5 elevi care au reprezentat România:

  • Andreea Catrinel Barbu de la Colegiul Național „Mihai Viteazul”, Slobozia, județul Ialomița
  • Ella Danciu de la Liceul Teoretic „Mihai Eminescu”, Cluj-Napoca, județul Cluj
  • Elena Simona Predescu de la Colegiul Național de Informatică „Matei Basarb”, Râmnicu Vâlcea, județul Vâlcea 
  • Ilinca Teodora Agafiței de la Colegiul Național „Mihai Eminescu”, Iași, județul Iași
  • Mohamed Abdulhadi de la Liceul Teoretic, Novaci, județul Gorj

Secțiunea obligatorie a constat în două probe. Proba scrisă individuală a avut ca cerință un eseu structurat pe o temă dată (nivel B1: 230-250 cuvinte; nivel B2: 250-270 cuvinte; nivel C1: 270-290 cuvinte). Proba orală pe echipe naționale a avut ca scop prezentarea orală și documentarea (dezbatere televizată).

La propunerea organizatorilor, fiecare echipă națională a realizat și un material video de prezentare a țării de origine, în limba franceză, cu o durată de maximum 3 minute. Acest videoclip a fost supus votul publicului, mai informează Ministerul Educației.

Competiția a fost organizată, în parteneriat, de Centrele Regionale Francofone (CREF) ale OIF din Europa Centrală și de Est (CREFECO), Asia-Pacific (CREFAP), Africa și Orientul Mijlociu (CREFAMO) și de Conferința miniștrilor educației ale statelor și guvernelor din Francofonie (CONFEMEN).


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cazul studenților la masterat didactic care acuză limitarea accesului la burse: Universitatea din București spune că „nu face altceva decât să pună în aplicare prevederile legale” / Studenții s-au întâlnit, marți, cu reprezentanții instituției

„Universitatea din București nu face altceva decât să pună în aplicare prevederile legale, așa cum solicită legea”, susține instituția de învățământ superior în răspunsuri transmise redacției pe tema studenților la…
Vezi articolul

Proiectul de formare a 2.500 de consilieri școlari, 2.000 de diriginți și 500 de învățători cu 25 de milioane de euro, ConsEDU, făcut de minister cu Universitatea din București, CMBRAE, CCD București și ISJ Iași / Termen de finalizare – 1 iulie 2027

Proiectul cu fonduri europene Practici transformaționale în consilierea și orientarea carierei (ConsEDU), cod MySMIS 339374 a avut semnarea contractului de finanțare pe 16 iunie 2025, a anunțat Ministerul Educației și Cercetării…
Vezi articolul

Introducerea comisiilor cu profesori din alte școli la Evaluarea Națională, pe modelul Bacalaureatului, luată în calcul de ministerul Educației pentru „reducerea la minimum a potențialelor conflicte de interese”

Comisiile de la Evaluarea Națională de clasa a VIII-a (EN VIII) să fie compuse din profesori din alte școli este o propunere luată în calcul de ministerul Educației și Cercetării…
Vezi articolul