Educația în curtea școlii – modelul de intervenție al Salvați Copiii, acolo unde școala online nu funcționează. Anca Stamin: în 20 de localități am organizat module de recuperare și remediere

1.714 vizualizări
Salvati Copiii, elevi in curtea scolii / Foto: Facebook Salvati Copiii
„Odată cu începerea verii, ne-a fost foarte clar că trebuie să ne focusăm pe activități de remediere. De la 1 iulie, în 20 de localități am organizat module de recuperare și remediere și vom organiza cu 4.600 de copii serii care fac astfel de activități fie în curtea școlii sau în alte spații din afară, fie în interior, cu respectarea regulilor”, a declarat Anca Stamin, Director de Programe la Salvați Copiii.

În cadrul conferinței online “Vreau la școală!” organizată de Salvați Copiii România transmis LIVE pe Edupedu.ro, partener al evenimentului, Anca Stamin a explicat care este modelul de intervenție al organizației, atunci când copiilor le este imposibil să ajungă la educație.

„Copiii, dacă ne gândim la situația acestor 1.300.000, au vulnerabilități foarte mari, astfel încât nu putem vorbi despre un sprijin din partea părinților. Sunt părinți cu un nivel foarte redus de educație, sunt familii conflictuale, vorbim despre familii care au situații locative extrem de dificile, despre familii care stau în locuințe supraaglomerate și o familie, de exemplu, cu 5 copii de vârste școlare care locuiește într-o garsonieră. Cum pot participa ei la educația online, atâta timp cât majoritatea cursurilor se desfășoară în același timp?”, a avertizat Anca Stamin, Director de Programe la Salvați Copiii.

Anca Stamin, Director Programe Salvați Copiii, cele mai importante declarații din cadrul conferinței online „Vreau la școală!”:
Anca Stamin, Salvati Copiii
  • 1.300.000 de copii erau deja afectați de sărăcie, anterior pandemiei, iar pentru ei perioada actuală a adâncit mult riscurile. Vorbim și despre decalajul educațional, nu doar despre cel socio-economic înregistrat între familiile acestor copii și ale celor cu venituri medii.
  • Pentru garantarea accesului lor la educație, ne-am organizat pe sprijin online sau telefonic pentru grupe mici de copii, dar constatând că majoritatea foloseau același telefon în comun cu frații sau mulți nu aveau absolut deloc elementele necesare orelor online ne-am focusat pe achiziționarea pentru 2.500 de copii de laptorui sau tablete pentru a participa la orele online.
  • Odată cu începerea verii, ne-a fost foarte clar că trebuie să ne focusăm pe activități de remediere.
  • De la 1 iulie, în 20 de localități am organizat module de recuperare și remediere și vom organiza cu 4.600 de copii serii care fac astfel de activități fie în curtea școlii sau în alte spații din afară, fie în interior, cu respectarea regulilor [de distanțare și menținere a siguranței, din punct de vedere epidemiologic – N.Red.].
  • 150 de profesioniști de la Salvați Copiii – cadre didactice, asistenți sociali și psihologi – lucrează cu acești copii. Acesta este modelul nostru de intervenție, atunci când în programele destinate copiilor din medii defavorizate este absolut necesar să existe intervenții directe ale cadrului didactic
  • Cu siguranță că nu este suficient să le dai tablete; trebuie să îi înveți să le folosească, trebuie să instruiești profesorii pentru a ști să folosească tehnologia și aș menționa că am reușit să sprijinim peste 1.000 de cadre didactice să poată folosi tehnologia online.
  • Copiii, dacă ne gândim la situația acestor 1.300.000, au vulnerabilități foarte mari, astfel încât nu putem vorbi despre un sprijin din partea părinților. Sunt părinți cu un nivel foarte redus de educație, sunt familii conflictuale, vorbim despre familii care au situații locative extrem de dificile, despre familii care stau în locuințe supraaglomerate și o familie, de exemplu, cu 5 copii de vârste școlare care locuiește într-o garsonieră. Cum pot participa ei la educația online, atâta timp cât majoritatea cursurilor se desfășoară în același timp?
  • Foarte mulți copii au precizat că vor să se întoarcă la școală și pentru a fi aproape de profesori, de copii, deci este nevoia lor de socializare.
  • O altă categorie de copii extrem de vulnerabilă este cea a copiilor cu părinți plecați la muncă în străinătate.
Citește și:

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Un șef din Ministerul Educației a candidat pe postul de Director general al Direcției România Educată, care era și în subordinea lui. A luat concursul cu 100 de puncte la interviu / „Dacă era conflict de interese, nu făceam asta”, susține Sorin Decă

Secretarul general adjunct al Ministerului Educației, Sorin Decă, a candidat pentru funcția de Director general al Direcției România Educată, direcție aflată și în subordinea sa, conform surselor Edupedu.ro. Concret, acesta…
Vezi articolul

Mircea Miclea despre alocarea către colegiile centenare a majorității banilor din Planul de Redresare pe Educație: E o decizie criminală / Cei care sabotează resursele naționale ar trebui să intre în pușcărie

Alocarea majorității banilor pentru Educație din Planul Național de Redresare și Reziliență către 60 de colegii centenare din România „este o decizie criminală”, spune profesorul Mircea Miclea, fost ministru al…
Vezi articolul

Cîmpeanu: În școli există stocuri de tablete, care nu au fost distribuite, pentru că s-au dublat cantitățile de tablete achiziționate de guvern. Din acestea vor fi date copiilor ucraineni / Ministrul a deplâns în trecut faptul că elevii români nu au suficiente dispozitive astfel încât să se poată face predare-învățare online

„Sunt tablete, care există în școli, stocuri suplimentare, care nu au fost distribuite, pentru că s-au dublat cantitățile de tablete achiziționate de guvern, tablete achiziționate de primării, tablete obținute din…
Vezi articolul

Scădere dramatică a concurenței la școlile militare postliceale de pe un an pe altul, atrage atenția Ministerul Apărării, confruntat și cu un val de demisii din armată în condiții de război la graniță. Soluția: școlarizarea de absolvenți de licee civile – proiect de OUG

În anul 2022, numărul tinerilor care s-au înscris pentru admiterea la școlile militare de subofițeri s-a redus aproape la jumătate față de anul 2021, potrivit profit.ro. Aceste informații se găsesc…
Vezi articolul