Educația să fie inclusă ca domeniu prioritar în Strategia națională de apărare a țării în viitorul mandat de președinte – propunere a Alianței organizațiilor studențești pentru candidații la președinție / Toate legile pe cale de promulgare să fie transmise spre reexaminare dacă nu respectă transparența decizională, mai cere organizația

[jp_post_view]
Includerea Educației ca domeniu prioritar de dezvoltare și acțiune în Strategia națională de apărare a țării, în mandatul viitorului președinte al României, precum și măsuri dure pentru respectarea transparenței decizionale se numără printre propunerile noi formulate de Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) candidaților la alegerile prezidențiale. 

Aceasta revine cu aceste propuneri pentru a sublinia nevoia de consultare a președintelui cu societatea civilă, după ce, la ultimele discuții ale președintelui interimar Ilie Bolojan cu reprezentanți ai societății civile, nu au fost invitați și reprezentanți ai elevilor și studenților.

ANOSR insistă, într-un comunicat pe această temă transmis vineri, asupra „necesității viitorului Președinte de a consolida parteneriatul cu societatea civilă și de a asigura consultarea și implicarea tuturor actorilor relevanți în elaborarea politicilor publice”.

În aceeași ordine de idei, organizația transmite o serie de noi propuneri candidaților la președinție, propuneri ce vizează procedurile de transparență și dialog cu reprezentanții celor afectați de măsurile decise de autorități, inclusiv măsurile din educație. 

Potrivit comunicatuluI ANOSR:

„Expunem și o serie de propuneri specifice ce contribuie fundamental la operaționalizarea întregului deziderat privind consolidarea parteneriatului cu societatea civilă, după cum urmează:

  1. Solicitarea reexaminării tuturor legilor transmise spre promulgare în cazul în care acestea au fost transmise fără a respecta termenele prevăzute pentru procesul de transparență decizională sau dacă nu au fost consultate în mod direct toate părțile afectate de normativele legii, precum și în cazul în care acestea retrag sau restrâng anumite drepturi de care beneficiază comunitatea universitară sau impactează în mod negativ funcționarea și dezvoltarea sistemului de învățământ superior
  2. Organizarea cel puțin trimestrială a unor consultări cu reprezentanții societății civile
  3. Crearea unui canal permanent de discuții cu reprezentanții societății civile la nivel național, în special cu reprezentanții studenților și desemnarea unei persoane responsabile să mențină legătura cu federațiile naționale studențești din rândul consilierilor prezidențiali 
  4. Organizarea unor întâlniri pentru a consulta toate părțile care ar fi afectate de normativele unui proiect de lege dispus spre promulgare, în cazul în care nu au fost respectate principiile transparenței decizionale
  5. Elaborarea Strategiei naționale de apărare a țării pentru următorul mandat în colaborare directă cu reprezentanții societății civile și includerea educației ca domeniu prioritar de dezvoltare și acțiune”

De notat că. în cea mai recentă Strategie națională de apărare, printre „Dimensiunile securității” la nivel cetățenesc și comunitar se numără și „operaționalizarea proiectului România educată”, iar documentul notează funcționalitatea redusă a sistemului de educație la capitolul „Riscuri”. Totodată, este inclusă, la capitolul vulnerabilități, organizarea mai multor domenii de activitate, inclusiv educația, precum și calitatea scăzută a actului educațional.

Comunicatul integral:

Citește și:
Analfabetismul funcțional este problemă de securitate națională, avertizează ministrul Daniel David: Lipsa de alfabetizare științifică a peste 40% dintre români și faptul că avem 3 Românii antagonizate pun la risc statul pe care îl avem. Avem România tradițională, România antisistem și România euroatlantică


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Promovarea pe post - incompatibilități

Sorin Cîmpeanu, președintele Consiliului Rectorilor: Sper că nu vom avea o lege a educației pe repede înainte, cum a fost schimbată metodologia de evaluare a școlilor doctorale

Acuzații dure din partea președintelui Consiliului Rectorilor, Sorin Cîmpeanu, la adresa modificărilor aduse de Ecaterina Andronescu procedurii de evaluare a școlilor doctorale. Noile reguli încalcă legea educației, reglementarile europene și…
Vezi articolul

De ce avem rezultate în creștere la Bac și Evaluarea Națională, care evaluează „rețetele date la meditații“, dar în scădere sau stagnare la PISA, care evaluează extern competențele reale? Ligia Deca: „Vorbim despre metodologii foarte diferite și despre niveluri de vârstă diferite / Putem ghici că a existat o creștere la PISA, dar ea a fost amortizată de efectul pandemiei“

Ministrul Educației din România, Ligia Deca, a declarat că având în vedere stagnarea rezultatelor de la PISA 2022, în raport cu cele din 2018, pentru România, „putem ghici că a…
Vezi articolul

Virusologul Mihnea Boștină: Din ce în ce mai multe date sprijină ipoteza unei transmisii aeriene a SARS-CoV-2. După strănut, particule foarte fine vor rămîne în atmosferă pentru mai mult timp unde pot fi inhalate de o persoană sănătoasă – Savantgarde.ro

Specialist în virusologie la Universitatea Otago din Noua Zeelandă, Mihnea Boștină a deschis în publicația Savantgarde.ro un „Jurnal din anul coronavirusului„. În textul de astăzi, 3 aprilie, Boștină scrie că…
Vezi articolul