Elevii de școală primară din Polonia au revenit la cursuri

530 de vizualizări
Foto: © Vladimir Melnikov | Dreamstime.com
După mai bine de două luni de învăţământ la domiciliu, elevii de școală primară din Polonia au revenit luni la ore, chiar dacă cea mai mare parte a elevilor din ţară învaţă în continuare online, transmite Agerpres.

Guvernul polonez doreşte întoarcerea tuturor elevilor în unităţile şcolare de care aparţin, dar a ales să înceapă cu cei mai mici, apreciind că sunt cel mai puţin susceptibili de a fi infectaţi şi că educaţia la distanţă este, în cazul lor, cea mai puţin eficientă.

„Ne străduim bineînţeles să ducem copiii la şcoală cât mai rapid posibil, într-o manieră pe cât de sigură şi securizată posibil pentru copii, cadrele didactice şi tot personalul şcolar”, a declarat vineri preşedintele Andrzej Duda.

Reîntoarcerea la şcoală stârneşte însă şi anxietăţi. „Nu-mi place ideea revenirii la şcoală a copiilor. Îmi fac griji pentru fiul meu”, a declarat pentru AFP Rafal Kazimierczak, un jurnalist sportiv de 46 de ani. „Are doar nouă ani şi este prea mic pentru a-i cere să respecte un regim sanitar strict. Este imposibil de menţinut distanţarea socială”, a estimat acesta.

Unităţile şcolare pentru elevii cu vârste cuprinse între 9 şi 14 ani şi-au închis porţile din 26 octombrie. Universităţile se află în aceeaşi situaţie, iar cursuri cu prezenţă fizică nu au mai avut loc din 19 octombrie.

În Polonia au murit 33.407 de oameni de la debutul pandemiei, potrivit bilanţului publicat luni de Ministerul Sănătăţii polonez.

Săptămâna trecută, guvernul polonez a prelungit până la finalul lunii cea mai mare parte din măsurile adoptate pentru a încetini transmiterea virusului. Astfel, pârtiile de schi, cluburile de fitness şi hotelurile rămân închise pentru marele public, în timp ce restaurantele nu pot livra decât pentru comenzi la domiciliu.

Polonia este una dintre ţările din Uniunea Europeană în care şcolile au fost închise cea mai lungă perioadă de la debutul crizei COVID-19 – 128 de zile, potrivit clasamentului stabilit de Fondation Insights for Education, o organizaţie nonguvernamentală cu sediul în Elveţia. În România, școlile au fost închise 140 de zile.

Învăţământ la distanţă pentru perioade lungi de timp are consecinţe psihologice grave, potrivit psihologului Beata Trzesniewska.

„Cazurile de depresie printre elevi şi studenţi sunt în creştere”, a constatat aceasta, adăugând că aceştia „îşi spun că nu are sens să studieze, nu sunt interesaţi de viaţa lor actuală, se simt trişti, se plictisesc sau cred că nimic nu mai are sens”.

Foto: © Vladimir Melnikov | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Citește și:
Școala reîncepe în Europa, după vacanța de sărbători: Unde se redeschid clasele pentru predare față în față și în ce condiții / Ce se întâmplă în țările unde predarea se face preponderent online – UPDATE
ULTIMA ORĂ Noul sistem semafor de redeschidere a școlilor, modificat pentru 8 februarie 2021: În scenariul roșu, copiii de grădinița și elevii din clasele primare continuă să meargă fizic la cursuri

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Am petrecut ani de zile învățând pentru note și validare academică și am realizat abia acum cât timp am pierdut – discursul cutremurător, după 12 ani de școală, al Iuliei Cociuba, șefă de promoție la Colegiul „Mihai Viteazul” din Ineu / Eleva face un apel la acțiune: Sper să fie și un pas spre conștientizarea unor probleme care au fost băgate sub preș atâta timp

Un discurs sincer al unei eleve de excepție. Șefa de promoție de la Colegiul „Mihai Viteazul” din Ineu, județul Arad, Iulia Cociuba, a uimit pe toți cei prezenți în sala…
Vezi articolul
Transferul elevilor în anul școlar 2024-2025

„S-ar ajunge la 40-50 de ore pe săptămână”, spune secretarul de stat Sorin Ion, după ce Ministerul Educației a primit peste 4.000 de propuneri, majoritatea de adăugare de ore, pentru planurile-cadru de liceu

Majoritatea celor peste 4.000 de propuneri pentru modificarea noilor planuri-cadru primite la Ministerul Educației se referă la numărul de ore pe sistemul „mai vreau o oră în plus, mai ia…
Vezi articolul

Ministra Ligia Deca anunță stagii pe egalitate de gen, educație incluzivă, lupta împotriva abandonului școlar împreună cu ministrul francez al Educației, Pap Ndaiye / Anunțul vine după ce BOR a acuzat că ideologia de gen a fost propusă „fără discernământ” în legile învățământului

Miniștrii român și francez ai educației anunță într-un comunicat de presă comun organizarea de cursuri de formare, seminarii în special în zona educației incluzive, a luptei împotriva abandonului școlar, a…
Vezi articolul

Apel PNRR de peste 14 milioane de euro pentru formarea a peste 20.000 de educatori și puericultori până în martie 2026 / Pot aplica universități de stat și private, casele corpului didactic, Academia Română și ONG-uri între 15 februarie și 1 aprilie

Ministerul Educației a lansat apelul de proiecte privind formarea personalului din creșe și grădinițe care se adresează universităților publice sau private, furnizori publici sau privați de formare continuă, caselor corpului…
Vezi articolul