Elevii din clasele primare ar putea învăța „noțiuni de bază privind igiena în spațiul cibernetic”, prevede Strategia pentru securitate cibernetică a României

[jp_post_view]
Foto: © Nadezhda1906 | Dreamstime.com
Introducerea noțiunilor de bază privind igiena în spațiul cibernetic pentru elevii din clasele primare este prevăzută în Strategia de securitate cibernetică pentru perioada 2022-2027, ce a fost publicată luni, 3 ianuarie 2022, în Monitorul Oficial. De asemenea, un alt aspect de referă la „dezvoltarea unor programe educaționale în domeniul securității cibernetice”.

Este importantă introducerea unor noțiuni de bază privind igiena în spațiul cibernetic încă din ciclul primar de învățământ și dezvoltarea unor programe educaționale în domeniul securității cibernetice”, conform strategiei amintite.

În strategie se mai arată că „un element de interes comun îl reprezintă dezvoltarea și implementarea unor programe de învățământ și formate de pregătire în domeniul securității cibernetice”.

În privința programelor educaționale, în document este menționată o colaborarea între mediul academic și celelalte autorități publice și private: „Autoritățile și instituțiile administrației publice, mediul privat și cel academic trebuie să conlucreze pentru susținerea, dezvoltarea și finanțarea programelor de studii preuniversitare, universitare și postuniversitare în domeniul securității cibernetice, menite să asigure crearea unei mase critice de specialiști în acest domeniu”.

Iată care sunt cele 5 obiective de importanță strategică pentru 2022-2027 în domeniul securității cibernetice:

  1. Rețele și sisteme informatice sigure și reziliente
  2. Cadru normativ și instituțional consolidat
  3. Parteneriat public-privat pragmatic
  4. Reziliență prin abordare proactivă și descurajare
  5. România – actor relevant în arhitectura internațională de cooperare

Foto: © Nadezhda1906 | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Impactul învățării prin joc în asimilarea limbilor străine: copiii dezvoltă abilități creative și analitice cu fiecare decizie luată în joc, lecțiile se transformă într-un eveniment special și memorabil (P)

Când vine vorba de predare și învățare, obținerea unui mediu de studiu propice reprezintă o preocupare constantă. Ca atare, combinarea activităților și lecțiilor într-un mod care ia în considerare atât…
Vezi articolul

Elevii din clasele a VIII-a și a XII-a, cei din învățământul primar și de la grădiniță au cursuri numai dimineața, iar ghiozdanul nu depășește 10% din greutatea copilului, potrivit unui Ordin al ministrului Sănătății

Elevii din clasele a VIII-a și a XII-a, cei din învățământul primar și de la grădiniță au cursuri numai dimineața, potrivit unui Ordin al ministrului Sănătății publicat vineri în Monitorul…
Vezi articolul

Calendarele activităților extrașcolare regionale, interjudețene, naționale și internaționale – CPEERI, CPEENI 2025 publicate de Ministerul Educației și Cercetării / Concursurile CPEERI nu sunt finanțate de MEC

Calendarele de desfășurare pentru peste 2.000 de concursuri incluse în listele proiectelor de educație extrașcolară regionale, naționale și internaționale au fost publicate de Ministerul Educației și Cercetării (MEC) pe edu.ro. Edupedu.ro redă…
Vezi articolul

Material susținut de BCR

VIDEO „Magazinul cu de toate”, proiectul prin care învățătoarea Dana Iacob de la Școala Gimnazială Poieni, Iași, le-a dezvoltat elevilor competențe de educație financiară, de comunicare și colaborare, matematice și de alfabetizare

Pasionată de lucrul cu copiii, Dana Iacob a lucrat mai întâi 20 de ani în sectorul bancar, după care a lăsat cariera de bancher pentru cea de profesor pentru învățământul…
Vezi articolul