O oră de muzica pe săptămână la liceu, în clasele IX-X, iar profesorii de corepetiție să poată pune note – propuneri dintr-o petiție online care are peste 2.500 de semnături

[jp_post_view]
Foto: © Marsia16 | Dreamstime.com
Peste 2.500 de persoane au semnat o petiție prin care se solicită Ministerului Educației modificarea proiectelor noilor Planuri-cadru pentru liceu, aflate în dezbatere publică până joi, 6 martie. Printre principalele cereri se numără menținerea unei ore săptămânale de Educație muzicală în clasele a IX-a și a X-a, în special pentru filierele umanistă, sportivă și pedagogică, unde disciplina a fost redusă la jumătate de oră sau eliminată complet.

Petiția inițiată de conferențiarul universitar dr. Bogdan Vodă de la Universitatea Națională de Muzică din București și la Colegiul Național de Muzică „George Enescu” solicită introducerea disciplinei Educație artistică în clasele a XI-a și a XII-a, combinând muzică, arte plastice și artă teatrală pentru liceele cu profil umanist, sportiv și pedagogic.

O altă revendicare vizează păstrarea dreptului profesorilor de corepetiție din învățământul vocațional muzical de a nota elevii în catalog la liceele de specialitate, după ce în proiectul aflat în dezbatere nu mai apare rubrica de notare pentru această disciplină.

În plus, semnatarii cer clarificări privind dreptul elevilor de la liceele vocaționale muzicale de a studia jazz și pop instrumental, nu doar vocal, așa cum este specificat în proiectul noilor planuri-cadru.

Amintim că mai multe instituții din domeniul educației muzicale din România au transmis Ministerului Educației un memoriu privind planurile-cadru pentru liceu, sub formă de pachet de documente cu observații și propuneri, obținut de Edupedu.ro. Semnatarii atrag atenția asupra rolului educației muzicale în formarea tinerilor și formulează mai multe propuneri pentru menținerea și extinderea acesteia în învățământul liceal, inclusiv dotarea școlilor cu instrumente muzicale și ore de jazz-pop la vocațional.

  • Este vorba de poziția reprezentanților de la Universitatea Națională de Muzică din București, Academia Națională de Muzică „Gheorghe Dima” din Cluj-Napoca, Universitatea Națională de Arte „George Enescu” din Iași și Uniunea Compozitorilor și Muzicologilor din România (UCMR).

Instituțiile semnatare subliniază că muzica nu este doar o disciplină artistică, ci contribuie la „dezvoltarea holistică” a elevilor, implicând „corpul, intelectul și afectivitatea”, așa cum arată cercetările recente în domeniul Cogniției muzicale. În memoriul transmis, se menționează că reducerea drastică a orelor de Educație muzicală propusă în planurile-cadru „impietează asupra calității învățământului liceal” și „diminuează competențele transversale pe care angajatorii le consideră astăzi esențiale”​ – detalii aici.

Foto: © Marsia16 | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Andronescu spune că majoritatea tinerilor cu BAC-ul picat din 2011 încoace au plecat „probabil” la lucru în afară. Dă vina pe Legea Educaţiei pentru deficitul de meserii creat de desfiinţarea şcolilor profesionale

Ministrul Educaţiei a pus pe seama Legii Educaţiei nr 1 din 2011 eşecul la Bacalaureat a „6-700 de mii de tineri” şi, potrivit Ecaterinei Andronescu, „majoritatea, fără niciun fel de…
Vezi articolul

Ateliere gratuite de educație cinematografică și tururi ghidate la Facultatea de Film, pentru elevi și profesori, la UNATC – înscrieri deschise pe tot parcursul anului școlar 2024-2025

Elevii și profesorii din învățământul preuniversitar pot participa la ateliere gratuite de educație cinematografică, prelegeri de istoria filmului și tururi ghidate ale Facultății de Film din cadrul UNATC București, activități…
Vezi articolul

Apel lansat de 12 decani ai facultăților filologice și umaniste din București, Cluj, Brașov, Sibiu, Timișoara și Craiova: Limba și literatura română trebuie să fie probă distinctă la Bacalaureat, în proiectul legii educației

Decanii a 12 facultăți filologice și umaniste au trimis la Ministerul Educației apelul ca autoritatea să introducă în proiectul de lege a educației un examen distinct la Limba și literatura…
Vezi articolul