UPDATE Ministerul Educaţiei a recunoscut şi corectat o eroare în cifrele oficiale de la Evaluarea Naţională: numărul elevilor cu medii peste 5 era cu 12.900 mai mic

[jp_post_view]
Foto: Pixabay.com
Numărul elevilor care au luat peste media 5 la Evaluarea Naţională, comunicat luni de Ministerul Educaţiei a fost greşit. Instituţia a susţinut în comunicatul oficial trimis presei, precum şi în cel publicat pe site-ul edu.ro, că „Situația statistică generală relevă că, dintre cei 160.468 candidați prezenți, 135.101 candidați au obținut medii mai mari sau egale cu 5 (cinci), adică 76,10%”.

UPDATE, ora 17:55: Reprezentanții Ministerului Educației au precizat presei că această eroare semnalată de Eduepdu.ro este una materială şi că procentul este 76,1%. Numărul scris greşit a fost corectat în comunicatul oficial de pe site-ul edu.ro. Este vorba despre 22.158 de candidați au obținut medii mai mari sau egale cu 5 (cinci), adică 76,10%.

Ştirea iniţială:

Numărul elevilor care au luat peste media 5 la Evaluarea Naţională, comunicat luni de Ministerul Educaţiei este greşit. Instituţia susţine în comunicatul oficial trimis presei, precum şi în cel publicat pe site-ul edu.ro, că „Situația statistică generală relevă că, dintre cei 160.468 candidați prezenți, 135.101 candidați au obținut medii mai mari sau egale cu 5 (cinci), adică 76,10%”.

La un calcul simplu, care poate fi făcut de un elev de clasa a V-a care a învăţat să calculeze procentele, se poate vedea că 135.101 nu reprezintă 76,1% din elevii prezenţi la Evaluarea Naţională 2020, ci 84,19, adică mult mai mult.

Procentul de 76,1% calculat din numărul celor prezenţi înseamnă de fapt un număr de 122.158 de elevi. Acesta este în realitate numărul celor cu medii peste 5 şi nu cel prezentat de minsiter.

Numărul real este aşadar cu 12.943 mai mic decât cel comunicat de minister.

Proba poate fi făcută la fel de simplu, scăzând din numărul celor prezenţi, pe cei care au avut medii sub 5.

  • 160.468 – 38.310 = 122.158 de elevi cu medii peste 5

Eroarea face parte dintr-un şir de asemenea greşeli şi inexactităţi pe care Ministerul Educaţiei le-a făcut în ultima perioadă şi pe care Edupedu.ro le-a semnalat de fiecare dată.

Foto: Pixabay.com


1 comment
  1. Ei, eroare….

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Rezultatele simulării Evaluării Naționale și Bacalaureat 2022: 59,73% dintre elevii de casa a XII-a au luat notă de promovare la matematică și istorie, 70,2% au promovat la română. La Evaluarea Națională, la română au luat peste 5 un total de 70,53% din elevi

Rezultatele de la simularea examenului de Bacalaureat sunt încă procesate de către Ministerul Educației, dar Sorin Cîmpeanu a dat câteva cifre pentru Edupedu.ro, în cadrul conferinței online „Educația financiară în școală…
Vezi articolul

Gerontocrația amenință universitățile, prin securizarea posturilor de conducere pentru „dinozauri“: Orice grad universitar va putea rămâne titular în facultăți până la 70 de ani, după care cu prelungire anuală poate preda „fără limită de vârstă“, prevede proiectul Legii educației Deca

Legea educației prezentată public de ministrul Ligia Deca pe 27 februarie 2023 transformă universitățile în moșii ale clicilor universitare la putere acum: profesorii și cercetătorii vor putea să rămână titulari…
Vezi articolul

DOCUMENTE Programele pentru simularea Evaluării Naționale 2025, publicate de Ministerul Educației și Cercetării, la Limba română, Matematică și Limba maternă. Descarcă lista

Programele pentru simularea Evaluării Naționale 2025 la Limba și literatura română și Matematică au fost publicate pe 4 februarie de Ministerul Educației și Cercetării (MEC), prin Centrul Național de Politici…
Vezi articolul

Andreas Schleicher, OECD: În România, tratați profesorii de liceu mult mai bine decât pe educatori și pe învățători, deși este mult mai ușor să te descurci cu elevii de la liceu. Educația timpurie este mult mai valoroasă

„Calitatea educației nu va fi niciodată mai bună decât calitatea profesorilor și a predării”, spune Andreas Schleicher, Directorul Directoratului pentru Educație al Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economica (OECD). Acesta…
Vezi articolul