Estonia nu interzice telefoanele în şcoli şi trece la următorul nivel: Negociază licenţe gratuite pentru elevi și profesori cu OpenAI / La alegerile locale, tinerii de 16 ani pot vota şi pot vota online prin intermediul telefoanelor mobile

411 vizualizări
Foto: Pexels.com
În timp ce multe şcoli din alte ţări europene au interzis folosirea smartphone-urilor, în Estonia – considerată noua putere europeană în domeniul educaţiei – elevilor li se cere în mod regulat să îşi folosească dispozitivele în clasă, iar din septembrie ei vor primi propriile conturi de AI, scrie G4Media.ro, potrivit News.ro, care citează The Guardian.
  • Estonia a anunțat din februarie că va lucra cu OpenAI și cu alte instrumente de inteligență artificială în sistemul național de învățământ, din luna septembrie. Măsura a fost prezentată drept prima inițiativă mondială pentru introducerea acestor instrumente în școli.
  • „Competitivitatea Estoniei depinde de cât de bine putem pregăti tinerii pentru era inteligenței artificiale”, a declarat atunci Kristina Kallas, ministrul Educației și Cercetării, adăugând că Estonia va investi puternic în formarea profesorilor ca parte a inițiativei „AI Leap.”

Mica ţară baltică, cu o populaţie de 1,4 milioane de locuitori, a devenit în mod discret cea mai performantă ţară europeană în cadrul programului Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE) de evaluare internaţională a elevilor (PISA), depăşind vecina sa Finlanda.

În cea mai recentă rundă PISA, desfăşurată în 2022, ale cărei rezultate au fost publicate un an mai târziu, Estonia s-a clasat pe primul loc în Europa la matematică, ştiinţe şi gândire creativă şi pe locul al doilea după Irlanda la citire. Fostă parte a Uniunii Sovietice, Estonia depăşeşte acum ţări cu populaţii mult mai numeroase şi bugete mai mari.

Există multiple motive pentru succesul Estoniei, dar adoptarea cu entuziasm a tuturor aspectelor digitale o diferenţiază. În timp ce Anglia şi alte ţări restricţionează utilizarea telefoanelor în şcoli, din cauza preocupărilor că acestea afectează concentrarea şi sănătatea mentală, profesorii din Estonia încurajează activ elevii să le folosească pentru a învăţa.

Acum, Estonia lansează o iniţiativă naţională numită AI Leap, care, potrivit autorităţilor, va dota elevii şi profesorii cu „instrumente şi competenţe de inteligenţă artificială de nivel mondial”. Se negociază licenţe cu OpenAI, care va face din Estonia un teren de testare pentru AI în şcoli. Obiectivul este de a oferi acces gratuit la instrumente de învăţare AI de top pentru 58.000 de elevi şi 5.000 de profesori până în 2027, începând cu elevii de 16 şi 17 ani în septembrie anul acesta.

Profesorii vor fi instruiţi în utilizarea tehnologiei, cu accent pe învăţarea autodirijată şi etica digitală, acordând prioritate echităţii educaţionale şi alfabetizării în domeniul AI. Oficialii spun că acest lucru va face din Estonia „una dintre cele mai inteligente naţiuni care utilizează AI, nu doar cea mai saturată de tehnologie”.

Citește articolul integral pe G4Media.ro.
Citește și:
Estonia anunță că integrează ChatGPT și alte instrumente de inteligență artificială în sistemul național de învățământ, din luna septembrie / Măsura – prezentată drept prima inițiativă mondială pentru introducerea acestor instrumente în școli

1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesoară de Limba română: Elevii au, de foarte multe ori, tendința de a realiza o lectură superficială a subiectelor de examen. Este și o consecință a modului șablonizat de concepere a itemilor

Carmen Călugăru, profesoară de Limba română la Școala Gimnazială „Ion Simionescu” din Iași, a declarat, pentru Ziarul de Iași, referitor la rezultatele de la simularea Evaluării Naționale 2025, că elevii…
Vezi articolul
Înscrierea la Evaluarea Națională Documente / Foto: Pexels.com

Asociația Școlilor Particulare: Cerem demisia conducerii Agenției care acreditează școlile private și de stat. Dacă sunt prevederi legislative periculoase, ARACIP ar trebui să nu se ducă la unitatea de învățământ să îi dea în cap, ci la legiuitor să ceară lămuriri

Asociația Școlilor Particulare îi cere demisia președintelui agenției care evaluează și acreditează școlile și grădinițele, în contextul anunțului ministrului Educației cu privire la debirocratizarea din educație. ARACIP a trecut sub…
Vezi articolul

Universitățile pot organiza acțiuni anonime pentru a identifica „fapte interzise în spațiul universitar” – Nou cod de conduită împotriva xenofobiei și discursului urii în învățământul superior

Promovarea simbolurilor identitare, imaginilor și faptelor cu caracter fascist, legionar, rasist sau xenofob, cultul persoanelor vinovate de genocid și crime de război, promovarea ideilor, simbolurilor și doctrinelor extremiste sunt interzis…
Vezi articolul

În România am dezvoltat o cultură generală amplă, dar în Marea Britanie am învățat să articulez ce am în minte, spune Elena Rădulescu, studentă la Oxford și olimpică la dezbateri: Dacă la noi stai în bancă și asculți ce predică profesorul, în Anglia foarte multe dintre ore se bazează pe discuții

În România am dezvoltat o cultură generală amplă, dar în Marea Britanie am învățat să articulez ce am în minte, spune Elena Rădulescu, studentă în anul III la Universitatea Oxford…
Vezi articolul

Un profesor care dă meditații în principiu ar trebui să fie autorizat, să aibă un PFA sau să fie Întreprindere Individuală, să fie autorizat la Registrul Comerțului, precizează reprezentanți ai ANAF / Dacă meditează persoane fizice, ar trebui să dea bon fiscal dacă încasează în numerar

Clarificări ale reprezentanților ANAF pentru persoanele fizice care dau meditații contra-cost în privința regimului la care aceștia se supun când vine vorba despre emiterea facturilor și încărcarea acestora în sistemul…
Vezi articolul