Evaluare Națională clasa a II-a 2025. Subiectele la Matematică și Explorarea mediului în limbile cehă, germană, italiană, maghiară, rromani, sârbă, slovacă și ucraineană

[jp_post_view]
Foto: © Pojoslaw | Dreamstime.com
Ministerul Educației și Cercetării a publicat la ora 15 subiectele la proba de Matematică și Explorarea mediului din cadrul Evaluării Naționale. Joi, 15 mai, elevii de clasa a II-a au susținut proba la Matematică și Explorarea mediului. Spre deosebire de anii trecuți, testarea nu a mai fost pe două numere. Vezi mai jos subiectele în limbile cehă, germană, italiană, maghiară, rromani, sârbă, slovacă și ucraineană.

Limba cehă

Limba germană

Limba italiană

Limba maghiară

Limba rromani

Limba sârbă

Limba slovacă

Limba ucraineană

Rezultatele elevilor, potrivit metodologiei

Din acest an școlar, rezultatele elevilor la evaluările naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a vor fi sub formă de punctaje în loc de coduri. La solicitarea scrisă a elevului, punctajele obținute se pot echivala în calificative/note și pot fi trecute în catalog.

Art. 28. — „(1) Rezultatele individuale obținute la EN-2025 nu se afișează/nu se comunică public și nu se înregistrează în catalogul claseiPrin excepție, la solicitarea scrisă a elevului, punctajele obținute se pot echivala în calificative/note și pot fi trecute în catalog. Rezultatele sunt valorificate la nivelul unității de învățământ prin:

a) elaborarea planurilor individualizate de învățare;

b) informarea elevilor și a părinților/reprezentanților legali ai elevului asupra stadiului formării și dezvoltării competențelor evaluate.

(2) Rezultatele individuale la EN-2025 cuprinse în fișele de evaluare sunt supuse unui proces de analiză de către cadrul didactic și de către colectivul de catedră din fiecare unitate școlară. În urma acestei analize, cadrul didactic decide, acolo unde este cazul, elaborarea planului individualizat de învățare al elevului, instrument fundamental de remediere/dezvoltare/ orientare care cuprinde informații diagnostice și prognostice în vederea orientării și optimizării învățării.”

Cea care a decis introducerea notelor la Evaluarea Națională de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a, în loc de rezultate pe coduri, similare celor folosite de testările internaționale de tip PISA, a fost Ligia Deca, precedenta ministră a Educației, care a scos și limba străină de la evaluarea de la clasa a VI-a.

Calendarul pentru evaluarea națională de la clasa a II-a:
  • Limbă și comunicare — scris — Limba română — 13 mai 2025
  • Limbă și comunicare — scris — Limba maternă — 13 mai 2025
  • Limbă și comunicare — citit — Limba română — 14 mai 2025
  • Limbă și comunicare — citit — Limba maternă — 14 mai 2025
  • Matematică și Explorarea mediului — 15 mai 2025
  • Limbă și comunicare — scris — citit — Limba română pentru minoritățile naționale — 16 mai 2025

Foto: © Pojoslaw | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
BREAKING Subiectele de la Evaluarea Națională de clasa a II-a 2025 – Matematică și Explorarea mediului. „Câți pereți vor fi acoperiți cu 24 de desene din Deșert, știind că pe fiecare perete încap câte 6 desene?”, printre cerințele primite de elevi

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorii pot comanda manuale școlare pentru licee pentru anul școlar 2025-2026 în perioada 24 martie – 2 aprilie / Manualul „Istoria Evreilor. Holocaustul” se comandă mai târziu prin CNPEE, precizează ISJ Ilfov

Profesorii și directorii de licee pot comanda manualele școlare pentru clasele IX-XII, an școlar 2025-2026, în perioada 24 martie – 2 aprilie, potrivit unui adrese a Ministerului Educației, publicată pe…
Vezi articolul

OFICIAL Regulile de supraveghere video în școli intră în vigoare în modulul 5 al acestui an școlar. Pentru a instala camere, școala are nevoie de votul majorității părinților, elevilor majori și angajaților, prin acord scris

După un an de la controverse și modificări legislative, Ministerul Educației a oficializat procedura care permite instalarea camerelor audio-video în sălile de clasă și alte spații școlare. Noua reglementare, publicată…
Vezi articolul