Evaluarea Naţională clasa a VI-a, 2020. Modele noi de teste pentru Matematică şi Ştiinţe, Limba română şi Comunicare – publicate pe subiecte.edu.ro

193.213 vizualizări
Noile modele de teste pentru probele de la Evaluarea Naţională 2020 a elevilor de clasa a VI-a au fost publicate pe site-ul ministerului Educaţiei, subiecte.edu.ro. Modelele de subiecte pentru Matematică şi Ştiinţe, Limba română şi Comunicare pot fi descărcate de aici:

Context: Evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a au fost introduse prin legea educației din 2011, în primii ani au fost pilotate, iar primul an în care au fost administrate național a fost 2014-2015. Rezultatele NU se pun în catalog, sunt confidențiale, nu stau la baza ierarhizării copiilor, trebuie comunicate fiecărui părinte în parte și pe baza lor profesorii trebuie să realizeze planuri individualizate de învățare.

Scopul lor este să radiografieze în ce măsură au înțeles copiii elementele prevăzute de curriculumul național, dar și efortul depus de învățători. În contextul unei salarizări diferențiate, aceste evaluări sunt esențiale.

Ministerul Educației sabotează, însă, de ani de zile aceste evaluări – care arată clar efortul depus în clasă de profesori: au ridicat nivelul celor mai mulți copii din a II-a până în a IV-a sau au mers doar cu vârfurile, iar restul copiilor s-au adâncit în necunoaștere?

Deși realizate pe modelul testelor PISA, aceste evaluări de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a nu vin cu o prezentare la fel de sintetică și de clară a rezultatelor la nivel național cum realizează OECD; asta deși Centrul Național de Evaluare și Examinare ce realizează rapoartele EN II, IV, VI a fost până anul trecut exact instituția care a administrat și aplicarea testelor PISA în România și are formare OECD.

Concret, Ministerul Educației prezintă rezultatele evaluărilor în rapoarte de sute de pagini, cu o concluzie imposibil de înțeles de altcineva în afara experților în științele educației, ceea ce anulează unul dintre scopurile testării: verificarea de către părinți a nivelului de pregătire de la clasă, raportat la media națională.

Potrivit surselor Edupedu.ro, Centrul Național de Evaluare și Examinare refuză de ani de zile simplificarea procedurilor de corectare și notare a lucrărilor, ceea ce face ca acest proces să fie extrem de cronofag și îndepărtează profesorii de aceste testări.

Citește și:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Simulare Evaluare Națională 2024. La limba și literatura română sunt permise sublinierile pe text, la matematică, figurile geometrice/ Trei elevi rămân în sală până la scanarea ultimei lucrări

La simularea Evaluării Naționale 2024 pentru absolvenții clasei a VIII-a, la proba de Limba și literatura română sunt permise sublinierile pe text cu creion sau stilou/pix de culoare albastră și…
Vezi articolul

ANALIZĂ Elevii care au mediile sub 3 la Evaluarea Națională au mediile la clasă cu cel puțin 4 puncte mai mari față de cele de la examen. Un elev din Brăila a luat media 2.95 la Evaluare și are 9.59 în cei patru ani de gimnaziu

Mediile din clasele V-VIII obţinute de elevii care au fost notați cu medii sub 3 la examenul de Evaluare Națională 2022 au fost, în peste 90% din situațiile analizate, mai…
Vezi articolul

Ministrul Educației le transmite elevilor că subiectele de la examenele din acest an, Evaluarea Națională și Bacalaureatul, vor fi „perfect adaptate”. Cîmpeanu: Este total incorect să plătească doar elevii

Subiectele de la examenele naţionale vor fi adaptate acestei perioade de doi ani din parcursul educaţional al elevilor, anunță ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, la TVR 1, citat de Agerpres. Acesta…
Vezi articolul