Evaluarea Națională, clasa a VI-a 2025. Elevii vor avea un test în plus – la comunicare, limba maternă

[jp_post_view]
Foto: © Robert Brown | Dreamstime.com
Elevii de clasa a VI-a care au studiat în limba maternă vor susține un test în plus, Limbă și comunicare — Limba maternă — 29 mai 2025, potrivit metodologiei publicate marți în Monitorul Oficial. Până în prezent doar elevii de clasele a II-a și a IV-a susțineau acest test la comunicare, limba maternă.

Elevii de clasa a VI-a vor susține 3 teste, potrivit calendarului și metodologiei privind desfășurarea evaluărilor naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a 2025, publicat în Monitorul Oficial. Testele care vizează evaluarea unor competențe din aria curriculară „Limbă și comunicare” sunt evaluate de echipe formate din două cadre didactice, având
specialitatea limba și literatura română, potrivit metodologiei.

Noua testare are loc pe 29 mai și este la comunicare – limba maternă. Această testare exista în vechea metodologie doar la clasele II și a IV-a, iar elevii abia la clasa a VIII-a mai aveau proba la limba maternă.

Structura testelor pentru clasa a VI-a, potrivit articolului 12 din ordinul de ministru:

a) primul test vizează evaluarea unor competențe din aria curriculară „Limbă și comunicare” — Limba română;


b) al doilea test vizează evaluarea unor competențe din aria curriculară „Limbă și comunicare” — Limba maternă;

c) al treilea test vizează evaluarea unor competențe din aria curriculară „Matematică și Științe ale naturii”.

(2) Elevilor aparținând minorităților naționale, care au urmat cursurile în limba maternă, li se asigură testul care vizează evaluarea unor competențe din aria curriculară „Matematică și
Științe ale naturii” atât în limba în care au studiat, cât și în limba română.

De precizat că evaluarea națională la clasa a VI-a este singura care nu face distincție în privința structurii testării, în funcție de ce limba în care au învățat elevii. Adică dacă la clasele a II-a și a IV-a testările se fac separat pentru minorităţile naţionale care au urmat cursurile clasei a II-a în limba maternă, la clasa a VI-a, singura precizare este la Matematică și științele naturii.

Cât durează testele și care e structura

Art. 13. — Durata alocată rezolvării testelor de evaluare este după cum urmează:

– 60 de minute pentru fiecare test administrat la EN VI.

Art. 15. — (1) EN-2025 se desfășoară conform calendarului aprobat, în timpul orelor de curs, în funcție de programul fiecărei unități de învățământ.


(5) Responsabilitatea administrării la clasă a EN IV și a EN VI aparține administratorului de test, un cadru didactic care nu predă la clasa respectivă, conform procedurilor din Manualul de administrare.


(6) Pe toată durata administrării testelor, administratorul de test este asistat de un al doilea cadru didactic, care nu predă la clasa respectivă și care are rolul de a susține procesul
de administrare a instrumentelor de evaluare, în conformitate cu Manualul de administrare.


(7) Manualul de administrare este elaborat de CNPEE, este transmis inspectoratului școlar județean/al municipiului București cu zece zile înainte de data primei EN programate
conform calendarului și cuprinde scenariul de administrare a acestora, împreună cu alte precizări referitoare la desfășurarea evaluării.

Art. 16. — (1) Sălile în care se susține EN-2025 sunt, de regulă, sălile în care elevii clasei își desfășoară activitate a în mod obișnuit. Acestea sunt adaptate în prealabil, după caz,
în funcție de testul planificat, prin eliminarea oricăror materiale didactice care i-ar putea influența pe elevi în timpul administrării evaluării.

(2) Administratorul de test, cu sprijinul asistentului, pregătește evaluarea, urmărind așezarea obișnuită a elevilor în bănci, în sala lor de clasă.

(3) Înainte de începerea testului, administratorul de test realizează, într-o manieră motivantă, instructajul elevilor cu privire la proceduri și la importanța acestei evaluări.

(4) Fiecărui elev i se distribuie testul din ziua respectivă, pe care își scrie numele, prenumele și unitatea de învățământ.

(5) Înregistrarea și monitorizarea timpului de rezolvare a testelor se fac de către administratorul de test.

(6) Pe durata evaluării, administratorul de test asigură respectarea ordinii și a liniștii în sala de clasă.

(7) Se interzice administratorului de test să le ofere elevilor indicații referitoare la rezolvarea testelor, să facă modificări ale testelor sau să realizeze completări ale rezolvărilor testelor.

Art. 17. — (1) La încheierea timpului alocat rezolvării testului, administratorul de test recuperează testele de la elevi, conform procedurilor.

(2) La încheierea perioadei de administrare a fiecărui test, administratorii de test predau testele, pe bază de proces-verbal, președintelui comisiei de organizare și de administrare
a EN-2025 din unitatea de învățământ.

(2) Pentru EN VI, testele care vizează evaluarea unor competențe din aria curriculară „Limbă și comunicare” sunt evaluate de echipe formate din două cadre didactice, având
specialitatea limba și literatura română.

(3) În cazul elevilor care au urmat studiile într-o limbă a minorităților naționale, testele sunt evaluate de o echipă formată din două cadre didactice, având specialitatea limba și
literatura maternă.


(4) Pentru EN VI, testele care vizează evaluarea unor competențe din aria curriculară „Matematică și Științe ale naturii” sunt evaluate de echipe formate din trei cadre didactice, unul cu specialitatea matematică, al doilea cu specialitatea fizică, al treilea cu specialitatea biologie.

(2) Evaluarea testelor pentru fiecare din clasele a II-a, a IV-a, a VI-a se finalizează în termen de cel mult 7 zile de la data susținerii ultimului test de la clasa respectivă.

Art. 24. — (1) Directorul unității de învățământ asigură încărcarea rezultatelor testelor în aplicația informatică dedicată și transmite fișele de evaluare și testele către cadrele didactice de la clasele a II-a, a IV-a, respectiv a VI-a, în vederea analizării rezultatelor împreună cu elevii și părinții/reprezentanții legali ai elevului. Scopul analizării rezultatelor este comunicarea punctelor tari și a aspectelor care necesită remediere/consolidare/
aprofundare în cazul fiecărui elev.

Calendarul pentru evaluarea națională de la clasa a VI-a
  • Limbă și comunicare — Limba română — 27 mai 2025
  • Matematică și Științe ale naturii — 28 mai 2025
  • Limbă și comunicare — Limba maternă — 29 mai 2025
Ordinul privind metodologia și calendarul Evaluărilor Naționale 2025 pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a

Foto: © Robert Brown | Dreamstime.com /
Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:

ULTIMA ORĂ Calendarele pentru Evaluările Naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, publicate în Monitorul Oficial

Elevii de clasa a II-a vor avea la dispoziție 45 de minute pentru a rezolva subiectele la testele de la Evaluarea Națională 2025, cu 15 minute mai mult față de timpul alocat în anii trecuți / Structura testelor

OFICIAL La evaluările naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a 2025, elevii o să primească punctaje / Punctajele se pot echivala în note sau calificative și pot fi trecute în catalog, la solicitarea scrisă a elevului


4 comments
  1. rămână mate fizica

  2. Chiar trebuie sa spună cineva iarăși că sunt necesare pauze de o zi între probe?!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Corectarea lucrărilor la simularea Evaluării Naționale 2024. Sorin Ion: Pe fiecare lucrare pot ajunge să corecteze și 8 profesori diferiți, dacă diferența între note este mai mare de un punct / Nu poți greși, în sensul că dacă un subiect este punctat cu maximum 5 puncte, nu o să poți pune niciodată 6, pentru că nu poți trece mai departe

„Dacă diferența este mai mare de un punct între notele acordate de cei doi profesori evaluator, platforma trimite lucrarea la alți doi profesori din țară. Oricât ar fi de probabilă…
Vezi articolul

Platforma românească de testare digitală Brio anunță că folosește inteligența artificială și lansează modulul de antrenament la matematică, pentru clasele I-IV

Platforma românească Brio® folosește inteligența artificială și lansează modulul de antrenament la matematică. Dezvoltarea testelor vine în urma unei finanțări de 30.000 de euro obținute în acceleratorul Innovators for Children,…
Vezi articolul

Argumentele premierului Ciolacu pentru ca tinerii plecați să revină în România: “România rămâne țara noastră” și “nu cred că există pentru un părinte o mai mare durere decât când îi pleacă copilul de acasă” / Guvernul își dorește “modificări” pentru acces facil al tinerilor la cercetare

“E normal că abordarea noastră este insuficientă pentru a vă încuraja să faceți aceste două lucruri împreună” – împlinirea profesională și întemeierea unei familii – a afirmat miercuri premierul Marcel Ciolacu,…
Vezi articolul

OFICIAL Părintele sau reprezentantul legal are dreptul să stea cu copilul la creșă, pentru a-l acomoda, cel mult 2 săptămâni după înscriere / Regulile de funcționare a creșelor de stat au fost publicate în Monitorul Oficial

Metodologia privind funcționarea creșelor publice și a altor unități de educație antepreșcolară, aprobată de Guvern în data de 28 aprilie, prevede o serie de drepturi ale părinților și copiilor de…
Vezi articolul