Evaluarea Națională la clasa a II-a, a IV-a și a VI-a 2019: Instituția care face subiectele anunță că nu schimbă structura cerințelor. Modele de subiecte

[jp_post_view]
Modele de subiecte pentru Evaluarea de la clasa a II-a
Subiectele pentru Evaluările Naționale de la clasa a II-a, a IV-a și a VI-a 2019 “au aceeași structură cu cea din 2018”, a anunțat pentru Edupedu.ro instituția din subordinea Ministerului Educației care concepe subiectele de examen. “Pentru EN II, EN IV, EN VI sunt valabile ca modele subiectele publice, administrate în anul anterior”, a răspuns Centrul Național de Evaluare și Examinare, la solicitarea Edupedu.ro.

Elevii de clasele a II-a, a IV-a și a VI-a vor susține evaluările, anul acesta, în luna mai, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educației. Edupedu.ro a întrebat oficial Centrul Național de Evaluare și Examinare (CNEE) – instituția din subordinea Ministerului Educației care realizează subiectele de la examene – dacă există modificări în structura subiectelor de anul acesta de la Evaluările pentru clasele a II-a, a IV-a, a VI-a și dacă intervin în dificultatea subiectelor de Bacalaureat 2019 și Evaluare Națională 2019 – după ce Andronescu a anunțat că va avea o discuție cu reprezentanții CNEE în legătură cu subiectele de examene, după ce numeroși profesori au spus că subiectele de la simulări au fost dificile.

Răspunsul Centrului Național de Evaluare și Examinare, la solicitarea Edupedu.ro:
  • „1. Subiectele pentru EN II, EN IV, EN VI ce vor fi administrate în luna mai 2019 au aceeași structură cu cea din 2018;
  • 2. Pentru EN II, EN IV, EN VI sunt valabile ca modele subiectele publice, administrate în anul anterior, subiecte ce pot fi găsite la adresa: subiecte2018.edu.ro;
  • 3. Subiectele pentru EN VIII și Bacalaureat sunt în concordanță cu programele școlare în vigoare pentru fiecare disciplina.”

Amintim că evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a au fost introduse prin legea educației din 2011. Până la aplicarea acestor testări, care au subiecte concepute de Ministerul Educației pe modelul PISA, copiii nu susțineau nicio examinare cu cerințe făcute de altcineva decât învățătorul de la clasă, până la clasa a VIII-a, când erau puși direct în fața unui examen.

Rezultatele de la Evaluarea Națională la clasa a II-a, la clasa a IV-a și la clasa a VI-a nu se trec în catalog și nici nu se anunță deschis în clasă; fiecare părinte trebuie să afle direct de la învățătoare și dirigintă în ce măsură copilul cunoaște informațiile prevăzute de programa școlară și ce să facă împreună, peste vară, pentru a acoperi lacunele, acolo unde există.

Calendar Evaluarea națională la final de clasa a II-a 2019
7 mai 2019: Limba română – Scris
7 mai 2019: Limba maternă – Scris
8 mai 2019: Limba română – Citit
8 mai 2019: Limba maternă – Citit
9 mai 2019: Matematică
10 mai 2019: Limba română pentru minoritățile naționale – Scris-Citit
Calendar Evaluarea națională la final de clasa a IV-a 2019
14 mai 2019: Limba română
15 mai 2019: Matematică
16 mai 2019: Limba maternă
Calendar Evaluarea națională la final de clasa a VI-a 2019
22 mai 2019: Limba și comunicare
23 mai 2019: Matematică și Științe ale Naturii

 

Modele de subiecte Evaluarea Națională clasa a II-a 2019

Ministerul Educației a publicat la începutul anului școlar o serie de modele de subiecte pentru evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, acestea fiind chiar subiectele pe care le-au avut de rezolvat copiii în 2014.

Matematică clasa a II-a – Model de Subiecte

 

Descarcă de mai jos Modele de subiecte pentru Evaluarea de la clasa a II-a:

Limba română Scris – Model de subiecte clasa a II-a
Limba română Citit – Model de subiecte clasa a II-a
Matematică – Model de subiecte clasa a II-a
Descarcă toate modelele de subiecte pentru Evaluarea la clasa a II-a

 

Matematică clasa a IV-a – Modele de subiecte Evaluarea Națională clasa a IV-a 2019

 

 

Descarcă Modele de subiecte pentru Evaluarea la clasa a IV-a:

Model de Subiecte Limba română clasa a IV-a

Model 2 de Subiecte Limba română clasa a IV-a

Model Subiecte Matematică clasa a IV-a

Model Subiecte Limba maternă clasa a IV-a

Modele de subiecte Evaluarea Națională clasa a VI-a 2019

Matematică și Științe ale Naturii

 

 

 

 

 

 

Limba și comunicare – Limba engleză
Limba și comunicare – Limba franceză
Limba română – Limba engleză – Limba germană (maternă)

Informații de background – De ce sunt bune evaluările

Descarcă de aici subiectele de la Evaluările 2018 la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a

Descarcă de aici rezultatele de la Evaluările 2018 la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a

Evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a au fost introduse prin legea Miclea-Funeriu și sunt organizate la nivel național de 4 ani; primul an în care au fost administrate național a fost 2014-2015.

  • De ce sunt bune evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a? Obișnuiesc copiii cu condițiile de examen, însă în condiții total sigure pentru ei – rezultatele nu se trec în catalog și nici nu sunt anunțate în fața clasei, ci sunt confidențiale. Învățătoarea spune rezultatele fiecărui părinte în parte, căruia trebuie să îi arate și planul individualizat de învățare pe care l-a realizat pentru acoperirea lacunelor detectate la elev, dacă este cazul.
  • Cu ce mă ajută, ca părinte, evaluările acestea? Sunt singura șansă să aflu dacă învățătorul de la clasă subevaluează sau supraevaluează copiii. Este prima testare ale cărei subiecte sunt făcute de altcineva decât învățătorul de la clasă. Pot afla din timp dacă copilul are lacune majore, iar învățătorul trebuie să mă învețe cum să intervin în vacanța de vară, pentru a remedia parte din problemele identificate.
  • La clasa a VI-a, ele au ca obiectiv preorientarea școlară către un anumit tip de liceu.
  • Aceste testări trebuie să radiografieze în mod real în ce măsură au înțeles copiii elementele prevăzute de curriculumul național, dar și efortul depus de învățători: au ridicat nivelul celor mai mulți copii din a II-a până în a IV-a sau au mers doar cu vârfurile, iar restul copiilor s-au adâncit în necunoaștere?
  • În contextul unei salarizări diferențiate, aceste evaluări sunt esențiale. Este și motivul pentru care ele sunt sabotate, anual, de aproape toți actorii din sistemul de educație.

Vezi mai jos o broșură informativă despre Evaluarea Națională de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a, realizată de Mișcarea Populară:

Brosura Evaluare Clasa II

 

Brosura Evaluare Clasa IV

 

Brosura Evaluare Clasa VI

 

Citește și:

 

 

 


1 comment
  1. Chiar dacă structura subiectelor nu se modifică, cred că nu era un efort prea mare ca pentru clasa a VI-a să publice modele de subiecte care să respecte programa școlară actuală. Programa din 2018 pentru clasa a VI-a nu mai este de actualitate. Biologia este la nivelul clasei a X-a. La matematică am văzut că pentru această generație de copii la Olimpiadă au fost subiecte mult mai grele decât în anii anteriori.
    Eu încă nu m-am lămurit ce se așteaptă de la prima generație de clasa 0.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

BREAKING Greva generală în școli continuă, iar joi va fi miting de amploare în București. Liderii sindicali, după discuția informală cu premierul Ciucă și liderul PSD Marcel Ciolacu: Nu am primit o soluție în așa fel încât să fim mulțumiți. În acest ritm vom avea, Doamne ferește!, săptămâni de grevă

Continuă greva generală în Educație, asta au transmis liderii sindicali după întâlnirea informală de marți, de la Guvern. Aceștia au anunțat că pregătesc un miting de amploare pentru joi, în…
Vezi articolul

INTERVIU Mihaela Ștefan, noul inspector școlar general din București despre supraaglomerarea școlilor: 9 instituții funcționează în 3 schimburi. Va fi nevoie de extindere sau de găsirea unor soluții împreună cu consiliile locale

Nouă școli din Capitală funcționează în trei schimburi, a declarat într-un interviu pentru Edupedu.ro Mihaela Ștefan, noul inspector școlar general al Capitalei. „În București este o situație specială în sensul…
Vezi articolul
Deschiderea școlilor

EXCLUSIV Lista amenințărilor la securitatea națională, extinsă semnificativ / Au fost incluse criminalitatea organizată, acțiunile care vizează sistemul de educație – proiect de lege

Lista amenințărilor la siguranța națională a fost extinsă semnificativ în ”proiectul de lege privind activitățile de informații și contrainformații”, aflat în dezbaterea coaliției de guvernare și consultat de G4Media.ro. Proiectul…
Vezi articolul

Cred că cea mai mare problemă în momentul de față în școli este enorma disparitate între ce fac unii profesori și alți profesori la clasă, spune filologul Liviu Papadima: Profesorii sunt și ei, ca orice tagmă profesională, de multe tipuri: o treime de profesori buni și foarte buni, o treime mediocri și o treime slabi și foarte slabi

Filologul Liviu Papadima, profesor la Universitatea din București, a declarat, la emisiunea Educația la putere de la TVR 2, că „cea mai mare problemă în momentul de față în școli este enorma…
Vezi articolul

Reforma legii Deca-Iohannis propune un profil al absolventului de liceu redactat în mare parte acum 6 ani / Ministerul Educației a așteptat din 2018 să elaboreze documentul ce conține pasaje mari din cel care a fost în dezbatere publică atunci

Ministerul Educației lansează în dezbatere publică un profil al absolventului de liceu, care conține multe pasaje copy paste sau rescrise pe alocuri cu alte cuvinte dar care au același sens,…
Vezi articolul