Evaluarea Națională la clasa a IV-a se încheie joi, 22 mai, cu proba la Limba maternă. Elevii vor avea la dispoziție 60 de minute pentru a rezolva subiectele

207 vizualizări
Foto: © Oksix | Dreamstime.com
Joi, 22 mai, Evaluarea Națională de la finalul clasei a IV-a se încheie cu proba la Limbă și comunicare – Limba maternă, potrivit calendarului oficial. Elevii vor avea la dispoziție 60 de minute pentru a rezolva subiectele. La solicitarea elevului, punctajele obținute la testare se pot echivala în calificative și pot fi trecute în catalog.

Ora de începe a testării este 10. Dacă, din motive obiective, proba nu se poate desfăşura de la ora 10, se poate decala începerea probei cu informarea Comisiei județene, se arată în manualul de desfășurare a examenului. În premieră, elevii claselor a II-a, a IV-a și a VI-a primesc punctaje în loc de coduri.

Potrivit manualului de administrare a evaluărilor naționale de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a, document obținut de Edupedu.ro, în fiecare școală vor fi testați toți elevii din clasele a II-a, a IV-a și a VI-a. Fiecare elev susține testele, conform calendarului, pe baza planificării realizate la nivelul Comisiei de organizare şi de administrare a EN-2025 din unitatea de învățământ.

Scopul acestor evaluări nu este de a încuraja urmărirea obținerii de note, respectiv de calificative, spune instituția care concepe subiectele pentru Evaluarea Națională de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a.

Scenariul testării pentru Evaluarea Națională la clasa a IV-a

După ce elevii au fost așezați în bănci, li se distribuie testele. Apoi, administratorul de test va citi, pas cu pas, scenariul următor, adaptându-se spaţiile punctate în funcţie de caracteristicile fiecărei evaluări naţionale, conform Metodologiei:

Bună ziua! Astăzi veți participa la Evaluarea Națională la finalul clasei a….. care urmăreşte să vadă cât de bine puteți să răspundeți unor întrebări, exerciții şi probleme care reflectă nu numai pregătirea voastră, ci şi dorința de a le rezolva. Este foarte important să rezolvați cât de bine puteți fiecare test. Vă rog să citiți cu atenție fiecare întrebare, problemă sau exercițiu din test înainte de a răspunde. Pentru fiecare întrebare, problemă sau exercițiu se precizează foarte clar ce trebuie să faceți: să scrieți un “X” în căsuța corespunzătoare răspunsului vostru, să încercuiți răspunsul considerat corect, să scrieți în casetă, să rezolvați exercițiul sau problema în spațiul prevăzut sau să scrieți răspunsul pe rândurile marcate. Puteți folosi stiloul, pixul, creionul, echerul, raportorul sau rigla. Vă rog să începeți şi să completați datele cerute, de pe prima pagină a testului. Ați terminat? Din momentul în care începeți să lucrați efectiv, aveți…….. de minute la dispoziție pentru rezolvarea testului. Vă doresc succes!

Administratorul de test (învățătorul sau profesorul) va nota pe tablă ora începerii efective a rezolvării testului.

După ce a trecut o jumătate din timpul de lucru, învățătorul/profesorul va anunța elevii: „Ați ajuns la jumătatea timpului efectiv de lucru.”

Când au mai rămas 5 minute din timpul efectiv de lucru, profesorul va anunța elevii: „Mai aveți 5 minute timp efectiv de lucru.”

Când timpul de lucru a expirat, administratorul de test spune: „Din acest moment, vă rog să lăsați pe bancă stiloul sau pixul; timpul a expirat. Lăsați testele închise, la capătul băncii. Sunteți liberi să ieșiți în pauză. Felicitări pentru că ați finalizat testul.”

După începerea citirii Scenariului testării și a notării pe tablă a orei de începere a lucrului efectiv, nu se va mai permite niciunui elev să intre în clasă.

Eventualii elevi întârziați vor fi conduși de către asistent într-o altă sală de clasă, unde pot fi supravegheați. În cazul în care un elev a lipsit la o zi de testare, dar a venit la următoarele, va participa în continuare la testare, în mod obișnuit, se arată în document. Se urmărește implicarea tuturor elevilor în EN-2025, în condiții comparabile de administrare.

Potrivit manualului de mai sus, la eventualele întrebări ale elevilor, li se sugerează să citească încă o dată cerințele cu atenție. Administratorul testului este rugat să noteze eventualele întrebări ale elevilor în raportul testării și să le reproducă în Raportul Administratorului de test.

Elevii care termină testul mai repede

Elevilor care termină testul mai repede decât timpul acordat li se va sugera să revadă răspunsurile date. Dacă apar situații speciale (elevului i s-a făcut rău sau a fost chemat de urgență etc.) testul va fi recuperat de către profesor. Acesta va nota ora începerii și ora returnării testului, atât în raportul administratorului de test, cât și pe test.

Măsuri pentru includerea elevilor cu cerințe educaționale speciale în EN-2025

Potrivit manualului, la EN-2025 participă toți elevii care frecventează clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a în anul şcolar 2024-2025 din fiecare şcoală, indiferent de tipul dizabilității sau al deficienţei, respectiv indiferent de faptul că este diagnosticat cu c.e.s. sau nu. Conform Metodologiei, solicitarea scrisă a părinţilor/ reprezentanților legali ai elevului privind participarea la EN2025 este obligatorie.

Administratorul de test trebuie să ia toate măsurile necesare pentru a asigura o participare şi o implicare maximă a tuturor elevilor la testare, inclusiv a elevilor cu CES sau cu dizabilităţi.

Rezultatele elevilor, potrivit metodologiei

Din acest an școlar, rezultatele elevilor la evaluările naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a vor fi sub formă de punctaje în loc de coduri. La solicitarea scrisă a elevului, punctajele obținute se pot echivala în calificative/note și pot fi trecute în catalog.

Art. 28. — „(1) Rezultatele individuale obținute la EN-2025 nu se afișează/nu se comunică public și nu se înregistrează în catalogul claseiPrin excepție, la solicitarea scrisă a elevului, punctajele obținute se pot echivala în calificative/note și pot fi trecute în catalog. Rezultatele sunt valorificate la nivelul unității de învățământ prin:

a) elaborarea planurilor individualizate de învățare;

b) informarea elevilor și a părinților/reprezentanților legali ai elevului asupra stadiului formării și dezvoltării competențelor evaluate.

(2) Rezultatele individuale la EN-2025 cuprinse în fișele de evaluare sunt supuse unui proces de analiză de către cadrul didactic și de către colectivul de catedră din fiecare unitate școlară. În urma acestei analize, cadrul didactic decide, acolo unde este cazul, elaborarea planului individualizat de învățare al elevului, instrument fundamental de remediere/dezvoltare/ orientare care cuprinde informații diagnostice și prognostice în vederea orientării și optimizării învățării.”

Cea care a decis introducerea notelor la Evaluarea Națională de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a, în loc de rezultate pe coduri, similare celor folosite de testările internaționale de tip PISA, a fost Ligia Deca, precedenta ministră a Educației, care a scos și limba străină de la evaluarea de la clasa a VI-a.

Calendarul pentru evaluarea națională de la clasa a IV-a
  • Limbă și comunicare — Limba română/Limba română pentru minoritățile naționale — 20 mai 2025
  • Matematică și Științe ale naturii — 21 mai 2025
  • Limbă și comunicare — Limba maternă — 22 mai 2024

Foto: © Oksix | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Klaus Iohannis deschide anul școlar la Colegiul Național „Mihai Viteazul”: Școlile trebuie să fie absolut sigure pentru elevi, cadre didactice și restul personalului din învățământ / Rezultatele reformelor sunt convins că se vor vedea când generațiile ajung în fața noilor examene naționale

Președintele Klaus Iohannis deschide anul școlar la Colegiul Național „Mihai Viteazul”, luni, la ora 9. Edupedu.ro a transmis LIVE TEXT declarațiile șefului de stat, de la ultima deschidere a anului…
Vezi articolul

Criteriile de acordare a burselor, în analiza Ligiei Deca: „O să mă uit pe partea de burse de merit pentru clasa a V-a”, unde niciun elev nu primește acest drept. Ministrul mai spune că nu a existat nicio “evaluare a nevoii reale” în cazul burselor rurale pentru liceenii care învață în altă localitate, eliminate de Cîmpeanu luna trecută

Ligia Deca a spus că se va uita pe ordinul cu bursele ce vizează elevii de clasa a V-a și liceenii care învață într-o altă localitate: „O să mă uit…
Vezi articolul

Directoarea Andreia Bodea, despre fișa de feedback din noul Statut al Elevului: Mă întreb şi acum ce voi face în situaţia în care un număr important de feedbackuri sunt pozitive şi un număr important de feedbackuri sunt negative

Andreia Bodea, directoarea Colegiului Național I. L. Caragiale din București, a vorbit, pentru Prima TV, despre fișa de feedback pe care o au de completat elevii pentru profesorii de la…
Vezi articolul

VIDEO Metode prin care copiii și adolescenții se pot proteja de abuzurile online – prezentate în clipuri „realizate cu ajutorul inteligenței artificiale”, ce vor fi promovate în toate școlile și liceele din România – parteneriat World Vision – Ministerul Educației

Felul cum acționează abuzatorii online, în diverse tipuri de acțiuni împotriva minorilor, precum și felul cum aceștia din urmă pot obține sprijin și pot reclama asemenea fapte fac obiectul mai…
Vezi articolul