Examenul de admitere în clasele a V-a cu predare bilingvă ale unui colegiu din București, obiectul unei sesizări depuse la Consiliul pentru Combaterea Discriminării

[jp_post_view]
începerea școlii, predare bilingvă
Foto: Pixabay.com
Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării a fost sesizat cu privire la corectitudinea examenului de admitere în clasele a V-a cu predare bilingvă ale Colegiului Național Elena Cuza din București. Părinții unui copil care a dat examenul spun că rezultatele au fost afișate netransparent, în ordinea alfabetică și nu în ordinea punctajului, și se plâng de faptul că “clasa normală” de-a V-a este rezervată elevilor care au terminat învățământul primar în această unitate de învățământ.

Contactat de Edupedu.ro, președintele Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD), Csaba Asztalos, a declarat că “am procedat la citarea părților pentru săptămâna viitoare (săptămâna aceasta, n.red.): a școlii, a Inspectoratului Școlar al Municipiului București și inclusiv a Ministerului Educației. Am cerut normele pe baza cărora se face înscrierea la clasa a V-a atât la clasele bilingve, cât și la cele clasice, am cerut criteriile de evaluare la admiterea în clasele a V-a bilingve, atât la proba scrisă, cât și la cea orală. Am solicitat și rezultatele de la examenul de admitere la clasa a V-a, astfel încât să vedem elevii acceptați din școală și din afara școlii”.

Oficialul a precizat pentru Edupedu.ro că “o să încercăm ca maximum într-o lună să avem o decizie, pentru că solicitarea are un element de urgență, fiind vorba despre înscrierile în școli”.

În sesizarea depusă la CNCD se arată că Colegiul Național Elena Cuza din București a organizat și desfășurat un examen de admitere la clasa a V-a cu program intensiv de predare a unei limbi străine. La finalul examenului, colegiul a publicat rezultatele în ordinea alfabetică a elevilor care au participat la probă, nu în ordinea notelor obținute de elevi, se arată în sesizare. Părintele susține că a aflat dacă copilul său a fost admis de la secretariat, verbal, neputându-și da seama din listele afișate de școală.

Printre plângerile înaintate de părinți se numără și faptul că la clasa “normală”, fără predare intensivă a unei limbi străine, admiterea este rezervată elevilor care au făcut clasa pregătitoare-clasa a IV-a în cadrul colegiului.

Ce prevede legislația

Ordinul nr. 5.079 din 2016 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar prevede la articolul 139 ce examene pot organiza școlile.

“Articolul 139
(1) Examenele organizate de unitățile de învățământ sunt:
a) examen de corigență;
b) examen de încheiere a situației școlare pentru elevii declarați amânați;
c) examen de diferențe pentru elevii a căror înscriere în unitatea de învățământ este condiționată de promovarea unor astfel de examene;
d) examinări/testări organizate în vederea înscrierii elevilor în clasa pregătitoare/, respectiv în clasa a V-a.

(…)

(6) Organizarea unor examinări în vederea înscrierii elevilor în clasa a V-a este permisă în următoarele situații:
a) pentru unitățile de învățământ care nu au clase de învățământ primar, iar numărul cererilor de înscriere în clasa a V-a depășește numărul locurilor oferite;
b) pentru unitățile de învățământ cu profil artistic și cu profil sportiv, în vederea testării aptitudinilor specifice;
c) pentru unitățile de învățământ care urmăresc formarea unor clase cu predare în regim intensiv a unei limbi de circulație internațională, în vederea verificării nivelului de cunoaștere a limbii respective”.

Potrivit surselor Edupedu.ro, colegiile care au și învățământ primar pot organiza clase bilingve cu examen de intrare în gimnaziu numai după ce asigură suficiente clase a V-a care să asigure școlarizarea fără examen a elevilor care au urmat cursurile primare în acea unitate de învățământ. Clasa a V-a fiind în interiorul învățământului obligatoriu, școala trebuie să asigure prin planul de școlarizare locuri suficiente pentru toți elevii care încheie clasa a IV-a, fără să îi supună unui examen.

Citește și:

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Trei din patru elevi ai școlilor postliceale militare sunt vaccinați, declară Ministerul Apărării Naționale / Testarea elevilor în unitățile de învățământ ale MApN și motivul pentru care doar o parte dintre acestea au fost în vacanță

Între 70% și 75% dintre elevii unităților de învățământ postliceal militar sunt vaccinați, ceea ce face ca numărul celor infectați, izolați sau carantinați să fie redus, în limita a 2-5%…
Vezi articolul

Profesorul de Matematică Marius Perianu, director de școală: Noi, în școală, vrem să creăm oameni dezvoltați în foarte multe direcții. E ca și cum ai vrea să crești pești mari și frumoși într-un lac cu adâncime foarte mică, dar acolo nu va crește nimic / Să ai puterea să iei decizii în școala ta și pentru elevii tăi ar fi un mare plus adus educației

Elevii învață prea multe materii în școală, fără să să aibă timp să aprofundeze cunoștințele dobândite, atrage atenția profesorul Marius Perianu, coordonatorul lotului olimpic de juniori la Matematică și directorul…
Vezi articolul

Deplasările profesorilor la concursuri și olimpiade de orice fel, cu autoturismul personal, trebuie să fie decontate – clarificare de la ministerul Educației, trimisă tuturor inspectoratelor școlare

Deplasările profesorilor la concursurile școlare, extrașcolare și extracurriculare și olimpiade, tabere de pregătire sau simpozioane trebuie să fie decontate inclusiv pentru autoturismele personale. Precizarea vine într-o adresă trimisă de Ministerul…
Vezi articolul

Daniel David: Agresivitatea în public trebuie refuzată pur și simplu din jurul tău, chiar dacă „lovește în ceva care și pe tine te deranjează”, fiindcă „se va întoarce și împotriva ta”. Nu trebuie susținută în poziții de putere fiindcă este periculoasă

Daniel David, ministrul Educației și Cercetării și profesor de științe cognitive clinice a spus despre agresivitatea în public că: „Trebuie să o refuzăm, să nu o acceptăm în jurul nostru,…
Vezi articolul

Corectarea lucrărilor la simularea Evaluării Naționale 2024. Sorin Ion: Pe fiecare lucrare pot ajunge să corecteze și 8 profesori diferiți, dacă diferența între note este mai mare de un punct / Nu poți greși, în sensul că dacă un subiect este punctat cu maximum 5 puncte, nu o să poți pune niciodată 6, pentru că nu poți trece mai departe

„Dacă diferența este mai mare de un punct între notele acordate de cei doi profesori evaluator, platforma trimite lucrarea la alți doi profesori din țară. Oricât ar fi de probabilă…
Vezi articolul