Fazele locale ale olimpiadelor naționale de limba română și de matematică 2024, stabilite în județele Dolj și Neamț de inspectoratele școlare, în lipsa unui calendar anunțat de Ministerul Educației

30.314 vizualizări
Foto: © Timaj | Dreamstime.com
Mai multe faze locale ale olimpiadelor naționale școlare au fost stabilite de inspectoratele școlare județene (ISJ) din țară, potrivit informărilor de pe site-urile acestora. De exemplu, faza locală a olimpiadei de limba și literatura română (OLLR) este chiar sâmbătă, 27 ianuarie, în județul Neamț, se arată într-o adresă cu instrucțiuni trimisă școlilor. Ministerul Educației nu a anunțat până acum calendarul oficial al concursurilor și olimpiadelor școlare 2024.

Conform informării Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Neamț, faza locală a Olimpiadei Naționale de Limba și literatura română, sunt 11 școi care funcționează ca centre de concurs pentru școlile arondate.

Contestațiile se vor putea depune luni, 29 ianuarie, iar până pe 5 februarie inspectoratul școlar trebuie să primească de la școlile centre de fază locală rezultatele finale ale elevilor, se arată în document.

În alt județ, Dolj, profesorii de matematică sunt înștiințați printr-o adresă de marți, 23 ianuarie, de inspectoratul școlar județean (ISJ), că sâmbătă, 17 februarie, la Liceul „Matei Basarab” din Craiova are loc proba locală pentru selecția elevilor către faza județeană a Olimpiadei Naționale de Matematică (ONM).

„Toate unitățile de învățământ vor trimite câte 2 profesori supraveghetori și cel puțin 2 profesori evaluatori pentru fiecare 10 elevi participanți”, scrie în informare. Listele cu elevii calificați la etapa locală sunt asumate de fiecare școală și trimise ISJ până pe 9 februarie, prevede documentul.

FOTO DOCUMENT Adresa ISJ Neamț – faza locală OLLR 2024:

FOTO DOCUMENT Adresa ISJ Dolj – faza locală ONM 2024:

Recent, reprezentanții Societății de Științe Matematice din România (SSMR) au transmis într-o postare pe Facebook că „deși încă nu a apărut nimic oficial (n. red. calendarul olimpiadelor și concursurilor școlare 2024), olimpiada de matematică se va ține”.

Zile libere pentru profesorii implicați în olimpiade, drept prevăzut de contractul colectiv de muncă

Profesorii care lucrează în weekend sau în zilele de sărbătoare legală beneficiază de 2 zile libere pentru fiecare zi lucrată, potrivit prevederilor din contractul colectiv de muncă. Cele două zile libere pentru fiecare zi lucrată în weekend vor fi acordate în următoarele 30 de zile, conform sursei citate anterior.

Cadrele didactice care participă la organizarea și desfășurarea olimpiadelor și concursurilor școlare, derulate în zilele de repaus săptămânal/sărbătoare legală, beneficiază de 2 zile libere plătite pentru fiecare zi lucrată, după cum se arată în contractul colectiv de muncă.

Foto: © Timaj | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Profesorii de matematică pot trimite propuneri de probleme pentru faza județeană a Olimpiadei Naționale până pe 10 februarie, anunță Societatea de Științe Matematice / Calendarul concursurilor și olimpiadelor școlare 2024, încă nepublicat
Apel de selecție pentru Olimpiada Europeană de Matematică pentru Fete – EGMO 2024, din partea Societății de Științe Matematice. Elevele de clasele VIII-XII cu medalii la etapa națională și faze internaționale se pot înscrie până pe 26 ianuarie
Prima olimpiadă internațională dedicată inteligenței artificiale, anunțată pentru 2024 de Ministerul Educației din Bulgaria. Echipe de tineri din 15 țări s-au înscris deja
România va găzdui în decembrie 2024 Olimpiada Internațională de Științe pentru Juniori, anunță ministrul Educației. Peste 50 de țări participă de regulă la această competiție

2 comments
  1. Faptul că nici până acum, în 24 ianuarie, Ministerul nu a stabilit datele fazelor județene ale olimpiadelor școlare indică nu doar neseriozitate și o lipsă de predictibilitate, dar reprezintă și o dovadă a unei crase desconsiderări la adresa elevilor și a profesorilor.
    O pregătire serioasă pentru un concurs școlar presupune multă muncă, încă de la începutul anului școlar; să cunoști ce materie trebuie parcursă și în funcție de asta să faci o planificare a activităților reprezintă premise majore. Or, nimic din toate acestea nu se cunoaște. Cum a fost posibil ca, până în urmă cu câțiva ani, la întâlnirile profesorilor cu inspectorii de specialitate de la începutul fiecărui an școlar, să se anunțe data fazei județene, perioada și locația fazei naționale? Pe baza acestor informații, transmise încă de la începutul anului școlar, îți puteai face planificarea clară a materiei, știai care weekend este ”blocat”, puteai planifica alte activități extrașcolare (excursii, de exemplu).
    Pentru că Ministerul, în nepăsarea lui cinică, nu a transmis aceste informații, foarte mulți elevi capabili și dornici de performanță, care se pregătesc încă din septembrie să participe la olimpiadă la două sau chiar trei discipline, se vor afla în situația total nedreaptă și perdantă de a nu mai putea să-și valorifice efortul și pregătirea pentru unele din olimpiade, când vor constata că acestea – inevitabil – se suprapun. Iar pofesorii care i-au pregătit suplimentar pot rămâne fără competitori și fără finalitatea unei munci considerabile.
    Nu s-ar ajunge în acestă situație dacă Ministerul ar fi anunțat calendarul, cum era firesc, de la începutul anului școlar.
    Un Minister care-și respectă elevii și profesorii nu i-ar pune într-o astfel de situație.

    1. Foarte bun comentariul!
      Eu am sunat la Inspectorat in speranta ca stiu macar orientativ data unei anumite olimpiade. Pentru agajatii de la Inspectorat conteaza daca esti parinte. M-au expediat la profesorul de la clasa de parca acesta nu stie ce are de facut.
      Am sunat si la Minister. Nu au putut sa spuna nici macar data cand se va publica faimosul calendar.
      Concluia este ca Ministerul se face ca lucreaza iar Inspectoratul nu discuta cu oamenii de rand.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

UPDATE Una din patru școli din România nu deținea dotări minime pentru spălarea mâinilor, înainte de pandemie / Două din cinci școli din lume nu au asemenea spații, condiție sanitară fundamentală – raport UNICEF

Două din cinci școli din întreaga lume nu au spații destinate spălării mâinilor cu apă și săpun, au avertizat miercuri UNICEF și Organizația Mondială a Sănătății (OMS), relatează EFE, preluată…
Vezi articolul

Situația de la Școala Gimnazială nr. 51 din București, unde zeci de părinți au stat la coadă joi noaptea pentru a-și înscrie copilul la programul Școală după școală: Sunt 168 de locuri aprobate de ISMB. „Vineri la ora 12, erau pe listă peste 180 de copii în așteptare”, spune un părinte / Înscrierile se fac și luni

Peste o sută de părinți ai elevilor înscriși la școala Gimnazială numărul 51 din Capitală, din sectorul 2, au stat de coadă în fața unității de învățământ, de joi noapte,…
Vezi articolul

Universitățile care folosesc până la 10% din finanțarea de bază pentru investiții trebuie să depună anual rapoarte privind utilizarea banilor, iar cheltuielile vor fi verificate de Ministerul Educației – proiect de metodologie

Universitățile de stat cărora li se repartizează bani pentru cheltuieli de investiții, în limita a 10% din finanțarea de bază, vor face anual raportări privind folosirea banilor, iar Ministerul Educației…
Vezi articolul

Salariul unui profesor debutant să fie 23% din indemnizația președintelui României, propune FSLI / Indemnizația brută a lui Iohannis este de peste 24.900 de lei

Salariul unui cadru didactic debutant să fie 23% din indemnizația președintelui României, este una dintre propunerile Federației Sindicatelor Libere din Învățământ, potrivit unei informări. Conform reprezentanților profesorilor, pe 6 februarie…
Vezi articolul

Ministrul Educației anunță cu două săptămâni întârziere publicarea raportului de la testarea standardizată privată, făcută în iunie, fără să scoată în evidență niciun rezultat din acesta. Folosește prilejul pentru a promova din nou „propria Bancă de instrumente de evaluare standardizată” a ministerului, care ar fi gata peste doi ani

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, anunță vineri seara publicarea raportului de la testarea standardizată privată, făcută în iunie, în peste 500 de școli și licee. Oficialul semnează un comunicat de presă…
Vezi articolul