Federația sindicală „Spiru Haret”, scrisoare către premierul Orban pentru suplimentarea masivă a numărului de profesori: E nevoie de 29.000 de cadre didactice și peste 8.600 de alți salariați, altfel „școlile riscă să devină focare Covid-19”

6.275 de vizualizări
Marius Nistor / Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” i-a transmis premierului Ludovic Orban o scrisoare deschisă în care susține că, în contextul pandemiei, în învățământ „ar fi nevoie de circa 29.000 de cadre didactice și peste 8.600 de alți salariați – personal didactic auxiliar și nedidactic”, nu doar plusul de 500 de cadre didactice, prevăzut deja printr-o hotărâre de guvern.

„Din cauza lipsei de personal, școlile riscă să devină focare Covid-19”, afirmă organizația sindicală în scrisoarea semnată de președintele Marius Nistor. „Spiru Haret” afirmă că își bazează solicitarea pe datele primite de la organizațiile teritoriale și inspectorate din 25 de județe și din minicipiul București.

Raportat la aceste cifrele calculate de acestea, „în actualul context pandemic, cele 500 de posturi reprezintă o picătură în ocean”, afirmă scrisoarea, potrivit căreia „din cauza blocării angajărilor, multe dintre unitățile de învățământ sunt obligate să constituie formațiunile de studiu peste limita maximă prevăzută de lege, mai ales în condițiile creșterii numărului de elevi în marile aglomerări urbane”.

Textul integral al scrisorii deschise:

„Din cauza lipsei de personal, școlile riscă să devină focare COVID-19

Domnule Prim-Ministru, Ludovic Orban,

Federația Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET“ a semnalat încă din luna august deficitul de personal cu care se confruntă unitățile de învățământ și a solicitat efectuarea, în regim de urgență, a demersurilor necesare pentru a permite angajarea personalului indispensabil aplicării măsurilor de prevenire şi combatere a îmbolnăvirilor cu SARS-CoV-2.

Rezultatul a fost apariția HG nr. 765/2020, prin care numărul total de posturi din învăţământul preuniversitar de stat, inclusiv învăţământul special, centrele judeţene de resurse şi asistenţă educaţională/Centrul Municipiului Bucureşti de Resurse şi Asistenţă Educaţională, a crescut la 285.960 de posturi, față de 285.460 câte erau anterior. Deci, un plus de doar 500 de posturi.

Potrivit unei analize realizate de FSE „SPIRU HARET“ la nivelul a 25 de județe și al municipiului București, pe baza datelor primite de la organizațiile teritoriale și de la inspectoratele școlare, ar fi nevoie de circa 29.000 de cadre didactice și peste 8.600 de alți salariați – personal didactic auxiliar și nedidactic. Raportat la aceste cifre, în actualul context pandemic, cele 500 de posturi reprezintă o picătură în ocean.

Domnule prim-ministru, din cauza blocării angajărilor, multe dintre unitățile de învățământ sunt obligate să constituie formațiunile de studiu peste limita maximă prevăzută de lege, mai ales în condițiile creșterii numărului de elevi în marile aglomerări urbane. De asemenea, deficitul de personal nedidactic pune în pericol siguranța tuturor celor din unitate: copii și salariați.

Dacă nu veți suplimenta urgent și semnificativ numărul de posturi din învățământul preuniversitar de stat, riscați să transformați unitățile de învățământ în focare de infecție, ceea ce va conduce la o transmitere în masă, accelerată, a bolii.

Marius Ovidiu NISTOR
Președinte”


4 comments
  1. Trebuie redus numarul orelor de la inv gimnazial,liceal si profesional ,sunt atatea discipline inutile-lb.latina,religie,ed.tehnologica,muzica/desen alternand,dirigentie,redus nr.elevi la clasa,dar nu se doreste nicio schimbare in interesul elevilor,sindicatele din invatamant distrug elevii si parintii prin deciziile lor,pentru ei profesorii sunt cei care conteaza.

  2. Ar trebui să ne gândim la eficienţa (mai corect spus ineficienţa) demersului didactic în România actuală. Pandemia va trece într-o fericită zi a omenirii. Atunci vom preda iar în clase cu 32 de elevi ? Avantajele unor clase cu 15 -16 elevi sunt de netăgăduit. Probabil că noi discutăm, iar cine trebuie să ne audă are altceva de făcut, mult mai important, cum ar fi pregătirea alegerilor parlamentare…

    1. Toate partidele care au fost la putere au fost interesate numai in reducerea cheltuielilor pentru învățământ, si principalele căi sunt cresterea numărului de elevi intr-o clasa, si cresterea normei didactice, ambele având ca rezultat scăderea numarului de profesori, adica economii. Se mai adauga lipsa de investiții, si se obtine rezultatul dorit :un invatamant,, ieftin”!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cum s-a modificat distribuția mediilor la Evaluarea Națională 2023 în București, după cel mai mare număr de contestații din țară: 4.833 de elevi au medii între 9 și 10, ceea ce va schimba ierarhia elevilor

În București numărul total de contestații la Evaluarea Nationala 2023 a fost de 5.157, adica 15,84% din totalul lucrărilor. Dintre acestea, 3.352 de contestații au fost la Limba și literatura română,…
Vezi articolul

Alegătorii pot vedea cât de compatibili sunt cu fiecare candidat la prezidențiale cu ajutorul busolei electorale FreshVote.ro, lansată de Universitatea Babeș-Bolyai

Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB) pune la dispoziția alegătorilor o platformă de tip „busolă electorală” pentru alegerile prezidențiale, FreshVote.ro. Este vorba despre un instrument digital, gratuit, cu ajutorul căruia se…
Vezi articolul

Programul „Masa sănătoasă” se va extinde până la 1 milion de elevi în 2025, spune programul de guvernare cu care PSD-PNL-UDMR merg în Parlament / Proiectul ordonanței-trenuleț pe care ar trebui să o adopte noul guvern de coaliție prevede o nouă amânare a acestei ținte pentru 2026

Programul de guvernare cu care coaliția PSD-PNL-UDMR urmează să meargă, luni, în Parlament prevede, ca prim punct la capitolul dedicat Ministerului Educației și Cercetării, „Reducerea abandonului școlar”. Iar la acest…
Vezi articolul
Examen studiu pregatire test scoala clasa / Foto: Pexels.com

EXCLUSIV Școala „antrenorului de genii” funcționează ilegal ca unitate de învățământ. Ministerul Educației, despre organizația fondată de Lajos Kristof, reținut pentru violarea unui minor: Amias International School nu este și nu a fost în procedurile sau registrele Agenției României care acreditează școlile

Ministerul Educației avertizează într-un răspuns pentru Edupedu.ro asupra funcționării fără respectarea legislației din educație a organizației autointulate „școală” fondate de „antrenorul de genii” Lajos Kristof, reținut pentru violarea unui minor.…
Vezi articolul