Flavia Zah, vicepreședinta Asociației Școlilor Particulare, despre proiectul legii educației, cu trimitere la Klaus Iohannis: Vine mai mult ca o dorință pe final de mandat de a lăsa o amprentă și de a servi drept armă politică

[jp_post_view]
Foto: ProActiv Baia Mare
Poziție critică din partea Asociației Școlilor Particulare la adresa proiectului legilor educației. Flavia Zah, vicepreședintele AȘP, fondatoarea Școlii Internaționale din Baia Mare și profesor al Universității din Versailles, Franța, susține că actualul proiect făcut public de Ministerul Euducației nu va avea un impact concret în sistem. În opinia sa, prezentată într-o emisiune la Radio România Actualități, Zah susține că proiectul este „mai mult ca o dorință pe final de mandat de a lăsa o amprentă”, cu referire la faptul că anul viitor Președintele României își încheie al doilea mandat în fruntea statului, acumulând astfel 10 ani de la momentul la care a enunțat „România educată” și a promis reforma sistemului de învățământ.

„Îmi pare rău să o spun, dar această lege, din punctul meu de vedere și cred că colegii mei din Asociația Școlilor Particulare, din ecourile pe care le-am avut din teritoriu, împărtășesc punctul meu de vedere, vine mai mult ca o dorință pe final de mandat, de a face lucrurile într-un anumit mod, de a lăsa o amprentă și, mai mult decât atât, din păcate, să servească drept armă politică, finalmente, fără să aibă vreun impact direct, concret în sistem”. a declarat Flavia Zah.

Întrebată despre poziționarea ministrei Educației, Ligia Deca, pe reducerea analfabetismului funcțional, și ce soluții vede în această situație, Zah a spus că acesta „nu ar trebui să fie singurul reper”. „Doamna ministru, din ce a făcut acum la conferința de presă de luni, a setat cadrul și l-a limitat extrem de mult. Adică bun, am înțeles, da, aceasta este una dintre marile probleme ale sistemului, însă nu ne putem opri aici sau nu putem vorbi doar de această premisă. Dacă vrem schimbări cu adeverat sistemice, trebuie să luăm în considerare o mulțime de factori și tocmai la acest lucru ar fi servit dezbaterea publică. O dezbatere publică nu încurcă. O dezbatere publică este acolo pentru a servi regulilor democrației. Nu știu, acum, în ce măsură se mai pot schimba lucrurile, având în vedere că avem un interval de 10 zile în care aceste legi vor trece prin aparatul ministerial de la Guvern, iar apoi vor ajunge în Parlament pe final de martie. Deci mă îndoiesc că la momentul acesta se mai pot face amendamente, se mai pot aduce clarificări, mai pot avea loc discuții. Putem să avem aceste discuții, însă nu știu în ce măsură vom fi ascultați”.

Reprezentanta Asociației Școlilor particulare a vorbit și despre faptul că anumite prevederi care erau în forma promovată de ex-ministrul Sorin Cîmpeanu, nu se mai regăsesc în forma documentelor asumate de Ligia Deca.

„În primul rând clarificarea statutului școlilor internaționale – exista în legile propuse de dl. ministru Cîmpeanu, acum nu mai există. Au fost o mulțime de lucruri care au fost fie scoase, fie introduse, fie scoase dintr-un loc și nu au fost scoase din alt loc, deci nu mai sunt coroborate lucrurile, nu mai sunt armonizate lucrurile la nivel de articole de lege. Vă dați seama, între ziua de ieri ora 2:00, ora prânzului, probabil când s-a făcut anunțul și astăzi, a trecut în interval de 24h în care noi toți am fost cu ochii pe articole de lege, am început să facem tabele, am am început să vedem ce amendamente au fost acceptate, ce nu a fost acceptat, ce avem de susținut mai depar mai departe în procesul de adoptare a legii.

Clarificarea statutului școlilor internaționale înscrise în registrul ARACIP, respectarea drepturilor elevilor care sunt școlarizați în aceste școli, acordarea tuturor tipurilor de burse pentru elevii din unitățile de învățământ particular și confesional. Apoi nu știu, de exemplu, menținerea posibilității de formare a educatorilor și a învățătorilor în liceele pedagogice – sunt o mulțime de astfel de amendamente pe care le vom înainta, bineînțeles, însă nu știu în ce măsură vom mai fi ascultați în momentul acesta”, a spus Flavia Zah.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Elevii de la Colegiul Pedagogic din Iași vor învăța în viitorii trei ani în containere / 600 de elevi au fost evacuați din sălile lor de curs, din cauza riscului seismic de gradul unu al clădirii principale / Soluția a fost agreată de părinți și profesori

Elevii Colegiului Pedagogic „Vasile Lupu” din Iaşi vor învăţa, potrivit autorităţilor locale, într-o construcţie modulară, în arealul unităţii de învăţământ. Această soluţie ar urma să fie aplicată din toamnă, fiind…
Vezi articolul

Liga Studenților sesizează Consiliul Național de Etică, organismul care poate sancționa plagiatul lui Sorin Cîmpeanu / Sancțiunile pot varia de la retragerea lucrării, până la retragerea titlului didactic universitar, retrogradarea sau interzicerea unor drepturi

Liga Studenților (LS IAȘI) a sesizat Consiliului Naţional de Etică a Cercetării Ştiinţifice, Dezvoltării Tehnologice şi Inovării (CNECSDTI) cu privire la cursul universitar plagiat de Sorin Cîmpeanu în 2006, când…
Vezi articolul

Subiectele și baremele de notare la Concursul Național „Pedagogia Matematicii” 2025 – etapa județeană, pentru elevii care se pregătesc să devină educatori și învățători – descarcă

Subiectele și baremele de notare la Concursul Național „Pedagogia Matematicii” (CNPM) 2025 – etapa județeană, pentru elevii de liceu care se pregătesc să devină educatori și învățători, au fost publicate…
Vezi articolul

Program gratuit de formare pentru profesorii de matematică din 4 județe, despre predarea prin legătura dintre școală și realitate – DataMathLab 2023 / Vor învăța cum să ajute elevii să înțeleagă matematica și să o folosească de zi cu zi

Profesorii de matematică din 4 județe ale țării se pot înscrie și participa gratuit la un program de formare care își propune să îi ajute să contribuie la înțelegerea matematicii…
Vezi articolul