Franța: Atacuri cibernetice „din străinătate” asupra platformei educaționale naționale, folosită de elevi când școlile sunt închise. Parchetul deschide anchetă

152 de vizualizări
Ministrul francez al Educației, Jean-Michel Blanquer / Foto: captură – Facebook.com
Secţia de combatere a infracţiunilor cibernetice a parchetului din Paris a deschis marţi o anchetă după o serie de atacuri informatice împotriva platformei educaţionale naţionale online CNED, folosită de elevi în perioada închiderii şcolilor din cauza epidemiei, transmite miercuri AFP preluată de Agerpres. 

Atacurile au survenit în contextul în care învăţământul la distanţă a fost generalizat în Franţa pentru această săptămână, de la închiderea şcolilor vineri seară şi până la vacanţa de primăvară începând din 12 aprilie.

Ministrul francez al educaţiei, Jean-Michel Blanquer, a evocat marţi dimineaţă un „atac informatic foarte puternic venit din străinătate„, fără însă a preciza originea acestuia.

„În pofida acestor acţiuni răuvoitoare, în jur de 500.000 de elevi şi profesori accesau platformele” la ora 10.00 şi „15.000 de clase virtuale erau active„, a afirmat marţi ministrul Blanquier.         

Ancheta, încredinţată Oficiului central de luptă împotriva criminalităţii legate de tehnologiile informaţiei şi comunicării (OCLTIC), a fost deschisă pentru „accesare frauduloasă a unui sistem de procesare automatizat” şi „obstrucţionarea funcţionării” unui asemenea sistem, a precizat parchetul, confirmând o informaţie a canalului France Télévisions.       

CNED (platforma educaţională naţională online din Franța) anunţase marţi seară intenţia de a depune plângere „în faţa acestor acţiuni răuvoitoare deliberate”.             

CNED a explicat că a transmis „toate elementele tehnice legate de aceste atacuri cibernetice” Agenţiei naţionale pentru securitatea sistemelor informatice (ANSSI).     


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Scrisoarea unui fost elev din mediul rural: Nu bursa reprezintă o problemă, ci sistemul care împinge elevii să depindă de ea ca să meargă la școală și să conteze în societate / A spune că elevii merg la școală doar pentru bursă nu ar trebui să fie o critică, ci un semnal de alarmă

Tăierea burselor nu este doar o măsură fiscală, ci afectează viitorul și șansa la educație pentru mii de elevi din medii vulnerabile, susține un fost elev din mediul rural, într-o…
Vezi articolul
Marcel Ciolacu

Președintele PSD, Marcel Ciolacu, la început de an școlar: „Toaletele din fundul curții sunt o rușine și trebuie să dispară definitiv / #RomâniaEducată trebuie să funcționeze pentru toți, nu doar pentru elitele privilegiate”

Preşedintele PSD, Marcel Ciolacu, a transmis într-un mesaj cu ocazia începerii noului an şcolar că „toaletele din fundul curţii sunt o ruşine” şi trebuie să dispară definitiv într-o ţară europeană,…
Vezi articolul

VIDEO Rafila anunță o scădere a numărului de cazuri de Covid-19, după ce Ministerul Educației a transmis că, în școli, trendul infectărilor scade / GRAFICE cu situația pe țară / Rafila: Rămâne să discutăm cu specialiștii pentru renunțarea la unele restricții / Vom folosi aceleași principii pentru reluarea activităților

Cazurile de coronavirus sunt în scădere în toată țara și „deciziile pe care le-am luat în ultima perioadă, inclusiv cele legate de menținerea școlilor deschise, au fost deciziile corecte, iar…
Vezi articolul

Spațiu multisenzorial pentru vizitatorii cu deficiențe, inaugurat la Muzeul Luvru din Paris. Mulaje de atins, jocuri, tur în limbajul semnelor și plăci tactile, printre noutățile pentru accesibilizarea artei

Încurajarea atingerii, panouri explicative scrise în Braille, limbajul semnelor, jocuri: Luvru, cel mai vizitat muzeu din lume, situat în centrul capitalei Franţei, a deschis începând de joi un nou spaţiu…
Vezi articolul