Ghid metodologic despre alfabetizarea digitală la clasă, pentru profesorii de ciclu primar, gimnaziu și liceu, publicat de Comisia Europeană în limba engleză

1.591 de vizualizări
Foto: © Vadreams | Dreamstime.com
Comisia Europeană a publicat, în data de 11 octombrie 2022, un ghid de orientări metodologice adresat cadrelor didactice din învățământul primar și secundar privind modalitățile de combatere a dezinformării și de promovare a alfabetizării digitale, transmite Ministerul Educației (ME) din România pe site-ul instituției, edu.ro.

Documentul, în limba engleză disponibil pentru moment, mai jos în articol, „se înscrie în Planul de acțiune pentru educația digitală (2021-2027) și contribuie la realizarea Spațiului european al educației prin abordarea a trei teme de interes:

  • dezvoltarea competențelor digitale
  • combaterea dezinformării
  • evaluarea competențelor digitale ale elevilor din învățământul primar și secundar.

Orientările metodologice urmăresc să genereze o înțelegere mai largă a alfabetizării digitale realizată prin educație și formare, să promoveze o utilizare responsabilă și sigură a tehnologiilor digitale și să încurajeze o mai bună conștientizare și cunoaștere a publicului în ceea ce privește dezinformarea”, scrie ministerul în anunț.

Potrivit instituției, ghidul de orientări metodologice adresat cadrelor didactice din învățământul primar și secundar privind modalitățile de combatere a dezinformării și de promovare a alfabetizării digitale va fi disponibil și în limba română în curând.

„Promovarea alfabetizării digitale și combaterea dezinformării în sălile de clasă și în școli nu a fost niciodată atât de importantă ca în prezent. Atât profesorii/educatorii, cât și elevii, indiferent de nivelul sau tipul de școală, navighează într-un mediu online din ce în ce mai complex, în care există mai multe lucruri de citit, auzit și văzut decât oricând înainte. Acest lucru oferă oportunități fără precedent de a găsi informații și de a comunica cu alte persoane, atât în interiorul, cât și în exteriorul mediul școlar. Din ce în ce mai mult, lumea digitală se mută în centrul învățării și predării. Acolo unde existau altădată doar manuale și resurse tipărite, iar învățarea era relativ locală, astăzi lumea pare să fie la îndemâna noastră.

În calitate de profesori și educatori, vă aflați într-o poziție importantă pentru a ajuta tinerii să dobândească competențele de care au nevoie pentru a învăța pe tot parcursul vieții într-o lume din ce în ce mai digitalizată. Dobândirea competențelor digitale oferă un pașaport pentru oportunități de învățare inedite. Tehnologiile digitale vor avea un impact asupra tuturor disciplinelor domenii de studiu și în tot mai multe domenii profesionale și inițiative private. Stăpânirea aptitudinilor și competențelor digitale îi va ajuta pe tinerii din clasele dvs. să devină autonomi, cetățeni activi în secolul XXI. Acestea sunt competențele învățate, iar prezentele orientări au ca scop să vă ajute să vă sprijiniți elevii pe această cale”, se arată în introducerea din document.

DOCUMENT Descarcă ghidul, în format .pdf (în limba engleză):
DOCUMENT Descarcă ghidul, în format .pdf (în limba franceză):

Foto: © Vadreams | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


4 comments
  1. Orice profesor(absolvent asadar de studii universitare), a studiat 3-4 ani obligatoriu una dintre aceste 2 limbi straine la nivel atat conversational, cat si scris suficient cat sa poata citi acest ghid. Pentru doamnele invatatoare care au rupt Spiru Haret in doua ca sa devina mari profesoare cu facultate la naveta, cred si eu ca e greu doar cu rusa. Dar, sa nu uitam: luam acelasi salariu, avem aceleasi obligatii. Asa ca spor la citit ghidul!

    1. Asta înseamnă să fii alăturea cu drumul! În loc sa vezi că limba oficială în statul român este limba română, faci pe intelectualul și critici mii de oameni, mai mult sau mai puțin pregătiți în domeniul filologic. Firesc ar fi fost ca domnii care au postat așa ceva, să aibă capacitatea profesională să și traducă, nu să-și susțină incompetența prin agresivitate verbală. În mintea lor îngustă, nu intră faptul că omul trebuie să se priceapă la domeniul lui de activitate, nu la limbi străine!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Fără telefoane în școli, propune ministrul francez al educației. Nicole Belloubet: Sunt mulți elevi care se uită în pauză, se filmează, iar asta creează perturbări sau distrageri. În timpul școlii, să existe o adevărată pauză de la digital

Ministra Educației din Franța, Nicole Belloubet, a propus oficial ca elevii de gimnaziu să își lase telefoanele la intrarea în școli și să le recupereze la finalul programului, potrivit BFM…
Vezi articolul

ASE București vrea să reia construcția clădirii de sticlă, de 7 etaje, lipită de monumentul istoric Casa Nanu-Muscel, oprită cu scandal în 2016. PROIECT HG: Banii vin și de la minister, iar cheltuielile cresc cu 24% din cauza OUG 114

Academia de Studii București și Ministerul Educației reiau demersurile pentru construirea unei clădiri cu o înălțime de 7 etaje și fațadă de sticlă în centrul Bucureștiului, la Piața Romană. Potrivit…
Vezi articolul

SURSE Planurile-cadru pentru liceele tehnologice duale. Mai puține ore de Matematică, pentru clasele XI-XII, și fără ore de Fizică, Chimie, Biologie și Geografie în trunchiul comun al tuturor specializărilor – proiect

Elevii de la tehnologic dual ar putea să aibă mai puține ore de Matematică în trunchiul comun, potrivit proiectului de modificare a planurilor-cadru. Făcând o comparație cu învățământul tehnologic actual,…
Vezi articolul