Ghid pentru profesori: Cum trebuie să arate un manual adaptat nevoilor de învățare ale elevilor de clasa a VIII-a (P)

3.731 de vizualizări
Foto: Editura Paralela 45
Elevii dumneavoastră merită cele mai bune manuale. De aceea, Editura Paralela 45 lansează un set nou de manuale pentru clasa a VIII-a, realizat în continuarea setului câștigător al licitației organizate de Ministerul Educației și Cercetării în 2024, dedicat clasei a VII-a. Acest set este rezultatul muncii a cinci echipe de profesori cu experiență, care propun o abordare modernă, riguroasă și fidelă cerințelor programei școlare.

Manualele Editurii Paralela 45 se remarcă prin claritate în organizarea conținutului, rigoare științifică, coerență didactică și un design contemporan, accesibil și prietenos.

Ne dorim ca aceste manuale să devină un sprijin real pentru profesori și una dintre componentele esențiale care vor susține atât succesul la clasă, cât și performanța elevilor. În spatele fiecărui volum se află pasiunea, rigoarea și experiența unor autori care trăiesc educația zi de zi – în sala de clasă și dincolo de ea.

Manualele Editurii Paralela 45 dedicate elevilor de clasa a VIII-a, care au câștigat licitația organizată în 2025 de Ministerul Educației:
  • Limba și literatura română – punctaj 𝟗𝟖,𝟗𝟐
  • Matematică – punctaj 𝟗𝟖,𝟎𝟐
  • Istorie – punctaj 𝟗𝟔,𝟓𝟓
  • Consiliere și dezvoltare personală – punctaj 𝟗𝟖,𝟔𝟒
  • Biologie – punctaj 𝟗𝟗,𝟎𝟓
De ce să alegeți manualul de Limba și literatura română pentru clasa a VIII-a de la Editura Paralela 45

Autori: Cristina Cergan, Diana Iacob, Claudia Petraș, Bogdan Rațiu, Ioana Tămăian

Manualul este parte a proiectului educațional „𝐀𝐭𝐞𝐥𝐢𝐞𝐫 𝐝𝐢𝐝𝐚𝐜𝐭𝐢𝐜”, 𝐜𝐚𝐫𝐞 𝐜𝐨𝐧𝐭̦𝐢𝐧𝐞 𝐮𝐧 𝐦𝐚𝐧𝐮𝐚𝐥, 𝐮𝐧 𝐠𝐡𝐢𝐝 𝐚𝐥 𝐩𝐫𝐨𝐟𝐞𝐬𝐨𝐫𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐬̦𝐢 𝐮𝐧 𝐚𝐮𝐱𝐢𝐥𝐢𝐚𝐫, oferind o continuitate setului de lucru destinat claselor a VI-a și a VII-a.

Pentru acest manual vor fi disponibile:

  • planificarea calendaristică/anuală
  • planificarea pe unități de învățare în format editabil
  • caiet de lucru pentru elevi, Practic 8
  • ghidul profesorului
  • recomandări de lectură

Profesorii, elevii, specialiștii în educație găsesc în manual, ghid și auxiliar o abordare didactică atentă la problemele cu care se confruntă publicul școlar astăzi: riscul analfabetismului funcțional, absența egalității de șanse, diminuarea interesului pentru lectura textelor clasice, împuținarea vocabularului și a strategiilor de comunicare firească/autentică, fascinația pentru resursele web etc.

Manualul, ghidul și auxiliarul răspund și oferă soluții pertinente la aceste probleme, proiectul educațional în întregime vizând egalitatea de șanse și educația pentru valori, prin:

  • realizarea unei microbiblioteci compuse dintr-un număr impresionant de texte literare la care au acces toți elevii care utilizează manualul și auxiliarul;
  • prezentarea și exemplificarea unor strategii de lectură și de comunicare, prin care profesorii și elevii care utilizează manualul își îmbunătățesc competența de lectură și de comunicare;
  • prezentarea literaturii de patrimoniu pe înțelesul elevilor;
  • exersarea lecturii tematice;
  • activități de dezvoltare personală, prin strategii de reflecție și de autoevaluare;
  • utilizarea de hărți, scheme și trasee logice, prin care sunt explicate conținuturile.
De ce să alegeți manualul de Matematică pentru clasa a VIII-a de la Editura Paralela 45

Autori: Adrian Zanoschi, Gheorghe Iurea, Gabriela Zanoschi, Dorel Luchian, Ioana Anton, Daniela Constantin

Pentru acest manual vor fi disponibile:

  • planificarea calendaristică
  • planificarea pe unități de învățare

Acest manual constituie un instrument valoros pentru triada profesor-elev-părinte în procesul de predare-învățare-evaluare, care facilitează și asigură formarea de deprinderi și competențe matematice, într-un mod atractiv și interactiv, cu numeroase trimiteri la viața reală.

Este un instrument indispensabil, de mare ajutor pentru pregătirea examenului de Evaluare Națională, deoarece itemii din cadrul testelor, precum și problemele rezolvate sau propuse au formatul celor folosite la examen.

Varietatea și multitudinea de aplicații propuse ghidează transferul de cunoștințe spre situații concrete și, în egală măsură, spre celelalte discipline de studiu. 

Lucrarea asigură atingerea parametrilor doriți de toți cei implicați în vederea finalizării cu succes a examenului de Evaluare Națională.

Experiența profesională și publicistică a autorilor constituie o garanție solidă a faptului că acest manual va fi utilizat pe scară largă, constituind un element-cheie al setului de lucrări de specialitate pe care profesorii de matematică le selectează în demersul lor didactic.    

De ce să alegeți manualul de Istorie pentru clasa a VIII-a de la Editura Paralela 45

Manual elaborat de profesorul 𝐆𝐞𝐨𝐫𝐠𝐞 𝐂ătăli𝐧 𝐂𝐚𝐳𝐚𝐜𝐮, cu atenție pentru echilibrul dintre rigoare științifică și claritate

Manualul redă conținuturile istoriei României, începând cu preistoria și până în epoca contemporană, în secolul XXI. Conținuturile solicitate de programă au fost structurate încât să reflecte reconstituirea trecutului istoric, elemente de cultură, civilizație și societate, statul și politica, viața religioasă în spațiul românesc.

Manualul urmărește consolidarea cunoștințelor și utilizarea unor competențe-cheie: competența de înțelegere a mesajului, competența digitală, competența socială și de a învăța să înveți, competența civică și competența de sensibilizare și exprimare culturală.

Prin propunerile de portofolii, elevii sunt stimulați să valorifice lecția de istorie și în afara orelor de curs, cu scopul de a aprofunda noțiunile însușite la clasă și de a descoperi, singuri sau prin activități în grup, istoria locală, națională sau europeană.

De ce să alegeți manualul de Biologie pentru clasa a VIII-a de la Editura Paralela 45

Acest manual este elaborat de profesorii Sanda Bufnilă și Alexandru Croitoru, pentru a răspunde nevoilor educaționale ale elevilor de clasa a VIII-a și pentru a facilita munca profesorilor printr-o abordare modernă, interactivă și riguroasă.

Manualul este bine structurat, respectă întocmai programa școlară, are explicații și imagini clare, respectă rigoarea științifică, evaluarea se realizează formativ și sumativ, noțiunile noi sau dificile sunt explicate atât în rubrica Vocabular, cât și etimologic, elevul fiind pus în situația de a descoperi lumea fascinantă a biologiei și de a se descoperi pe sine.

De ce să alegeți manualul de Consiliere și dezvoltare personală pentru clasa a VIII-a de la Editura Paralela 45

Un mod suplu și îndrăzneț de a expune problematica lumii în care trăim, convertit într-un limbaj accesibil și prietenos.

Autori: Ioana Andreea Ciocâlteu, Mădălina Radu, Aurelia Stănculescu, Robert Florin Florea

Manualul contribuie la realizarea profilului de formare din perspectiva a cinci dimensiuni ale dezvoltării personalității elevului, care vizează: competențe de autocunoaștere, competențe socio-emoționale, competențe de management al învățării, competențe de management al carierei și adoptarea unui stil de viață sănătos.

Fișa de reflecție personală (De vorbă cu mine însumi/însămi) și fișa de feedback din partea dirigintelui/din partea colegului reprezintă două instrumente importante care desăvârșesc unitățile de învățare.


1 comment
  1. Republicați manualele din anii ’80 și faceți o comparație! Poate sunt subiectiv dar am văzut manualele unor copii din bloc. Ceva de te doare bibilica…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Peste 300 de profesori, căutați de Centrul Național de Evaluare, pentru standardizarea notării în școli. Experiența în teste standardizate este un avantaj / Calendarul apelului și condițiile de înscriere în proiectul de 11 milioane de euro

Peste 300 de profesori urmează să fie selectați de Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE), pentru elaborarea standardelor de evaluare pentru învățământul primar și gimnazial, potrivit unui…
Vezi articolul

Anca Florea, directoarea adjunctă a Colegiului Național „B. P. Hasdeu” din Buzău: Așteptăm o reformă prin care să recuperăm profesorul ca mentor, elevul ca discipol, părintele ca filon afectiv / Așteptând REFORMA, putem face reformă, nimic nu ne oprește să fim profesorii elevilor noștri

Directoarea adjunctă a Colegiului Național „B. P. Hasdeu” din județul Buzău, Anca Florea, a afirmat, recent, într-o postare pe pagina sa de Facebook, că „așteptând reforma, putem face reformă” și că…
Vezi articolul

Centre de consiliere psihologică pe lângă CMBRAE, unde copilul să meargă temporar, dacă manifestă constant un comportament violent, propune profesorul Dorin Stoican, directorul Școlii 162 din București: Părinții și elevii vor conștientiza că se întâmplă ceva. Acum n-avem nimic

„Dacă un elev deranjează constant orele de curs, să fie scos de la oră și nu lăsat de izbeliște, ci împreună cu consilierul școlar, un alt cadru didactic. Pentru elevii…
Vezi articolul