Ghid pentru profesori și directori de implementare a sistemului de colectare separată în școli. Descarcă tipizate pentru cerere către primărie și model de fișa responsabil

[jp_post_view]
Foto: ASAP/ The Institute

Ghidul poate fi descărcat gratuit de pe site-ul ASAP.

În România, în prezent, gradul de reciclare a deșeurilor este de aproximativ 13%. Obiectivul european pentru 2025 este reciclarea a 55% din deșeurile municipale generate de populație. Din cauza neîndeplinirii acestei ținte, România riscă să plătească Uniunii Europene amenzi de peste 100.000 euro/zi. Aceste amenzi se vor reflecta prin mărirea taxelor și impozitelor populației.

Sunt 4 etape de implementare, deschise detaliat de ghid, pe care directorii și profesorii le pot aplica în școli.

Potrivit legii 17/2023, legea „cadru” a deșeurilor (care transpune Ordonanța de Urgență numărul 92/2021 privind regimul deșeurilor), în cadrul fiecărei organizații trebuie să fie desemnată o persoană care să coordoneze sistemul de gestionare a deșeurilor, care să asigure existența și menținerea evidenței deșeurilor și să transmită raportările către Agenția pentru Protecția Mediului (județeană, corespunzătoare locației de desfășurare a activității organizației), conform legislației în vigoare. Această persoană se va numi în continuare responsabilul de gestionarea deșeurilor (coordonatorul sistemului) și este recomandabil să fie direct implicată în gestionarea sistemului sau să coordoneze activitatea departamentului
specializat, conform documentului.

Ce au aflat organizațiile de mediu după ce au aplicat un chestionar în mai-iunie 2023, în școli.

Au răspuns la acest chestionar reprezentanții a 257 de instituții de învățământ din 31 de județe și București. Numărul mediu de elevi din instituțiile de învățământ care au răspuns la acest chestionar a fost de 739. Numărul mediu de săli de clasă în instituțiile de învățământ care au răspuns la acest chestionar era de 28.

  • 74 de profesori/ administratori au declarat că nu există coșuri mici de colectare separată în interiorul instituției de învățământ pe care o reprezintă.
  • 55 de profesori/ administratori au declarat că nu există pubele mari de colectare separată în exteriorul instituției de învățământ pe care o reprezintă.
  • Totuși, în cadrul aceluiași chestionar doar 58 de profesori/ administratori au declarat că nu este implementat sistemul de colectare separată în instituția de învățământ pe care o reprezintă.
  • 183 de profesori/ administratori au declarat că au coșuri de colectare separată în interiorul instituției de învățământ pe care o reprezintă.
  • 202 profesori/ administratori au declarat că au pubele de colectare separată în exteriorul instituției de învățământ pe care o reprezintă.
  • În cadrul aceluiași chestionar 199 de profesori/ administratori au declarat că este implementat sistemul de colectare separată în instituția de învățământ pe care o reprezintă.
  • 42 de profesori/ administratori au declarat că nu știu unde se află pubelele exterioare
  • 20 de profesori/ administratori au declarat că nu știu de câte ori se ridică deșeurile
  • 93 de profesori/ administratori au declarat că nu țin evidența deșeurilor pe care le predau colectorului/firmei de salubrizare.

Descarcă Ghidul ASAP pentru școli, iar în interiorul documentului veți găsi modele de documente tipizate, utile pentru școală pe capitolul gestionării deșeurilor.


1 comment
  1. De ce să colectăm noi, indivizii, separat, dacă firma orașului, care colectează gunoiul, îl ridică și îl încarcă pe tot la grămadă?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Povești audio ca niște călătorii pe un tărâm magic pentru copiii ucraineni refugiați și carte de colorat specială, puse gratuit la dispoziție de o platformă românească de educație

O secțiune gratuită unde se găsesc povești în format audio pentru copiii ucraineni este disponibilă pe platforma superscoala.ro, anunță organizatorii care au completat formularul special din platforma EduCare, pe EduPedu.ro.…
Vezi articolul

Sorin Cîmpeanu, despre jurnaliștii care susțin testarea obligatorie a elevilor: Calific imbecile ideile prin care se propune limitarea accesului la educație / Eu o să merg până la capăt pe prevenție și încredere în responsabilitatea părinților

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a spus luni seara, la Antena 3, despre jurnaliștii care susțin testarea obligatorie a elevilor că sunt „imbecile ideile prin care se propune limitarea accesului la…
Vezi articolul

Sesizările anonime în universități – blocate explicit prin noul Regulament-cadru de organizare și funcționare a comisiilor de etică, în absența schimbărilor legislative promise de Guvernul Ciolacu după cazurile de abuzuri sexuale / Noile reguli pentru Comisii au fost publicate în Monitorul-Oficial după 4 luni de consultări

„Sesizările și reclamațiile anonime nu sunt luate în considerare”, prevede noul Regulament-cadru privind organizarea și funcționarea comisiilor de etică universitară, publicat în Monitorul Oficial după circa patru luni în care…
Vezi articolul

Până pe 6 decembrie, școlile din județul Dolj vor transmite centralizarea cu acumularea numărului de credite profesionale transferabile pentru profesori, potrivit unei note a inspectoratului școlar

Școlile din județul Dolj au de transmis inspectoratului școlar, până la data de 6 decembrie, ora 12, situația centralizată privind acumularea numărului de credite profesionale transferabile pentru profesorii încadrați în…
Vezi articolul