Ghinion Iohannis

[jp_post_view]
Cristian Pantazi / Foto: Arhiva personală
4 iulie trebuia să fie climaxul celor două mandate ale lui Klaus Iohannis, altfel goale de conținut. O ceremonie aproape regală la Cotroceni pentru promulgarea legilor educației, legi făcute exclusiv pentru șmecherii sistemului, a fost stricată chiar de președinte și oamenii săi. Ministerul Educației a greșit rezultatele de la Evaluarea Națională, iar prezența judecătorilor CCR a ridicat semne de întrebare față de corectitudinea deciziei de săptămâna trecută, scrie Cristian Pantazi pe G4Media.ro.

Priviți fotografia cu președintele care defilează cu cele două decrete de promulgare. Un personaj e în plus acolo. E Marian Enache, președintele Curții Constituționale. Ce căuta el la o ceremonie exclusiv politică, fără relevanță instituțională? Ce căutau la Cotroceni ceilalți judecători ai CCR, prinși și ei în insectarul de rectori și directori beneficiari ai legilor?

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

Nu avem nici o explicație oficială, Cotroceniul nu comunică în mandatul lui Iohannis. Dar știm că această CCR, despre care președintele ar putea spune liniștit că e ”Curtea lui”, pe modelul ”guvernului lui”, l-a ajutat și a respins rapid sesizarea de neconstituționalitate a legilor educației depusă de USR și Forța Dreptei. Specialiști în drept constituțional spun că decizia CCR e de neînțeles, inacceptabilă, cel puțin într-un punct: segregarea elevilor de liceu de către puternicele colegii naționale.

În acest context, prezența judecătorilor CCR la Cotroceni arată ca o indecență instituțională, o recunoaștere a raportului de subordonare față de un actor politic. ”Nimeni nu e mai presus de lege” nu mai are suport în realitate după ce la Curte au ajuns judecători vulnerabili precum Bogdan Licu ori Giani Stan.

Al doilea episod care a stricat complet ceremonia nimicului e haosul produs de Ministerul Educației, care a publicat greșit ierarhia celor 150 de mii de copii care au susținut Examinarea Națională. Ministerul condus de Ligia Deca, creația lui Klaus Iohannis, a publicat o ierarhie eronată pentru că a încurcat criteriile de departajare.

Eroarea a pus pe jar părinții a 150 de mii de copii și a zdruncinat și mai mult încrederea în stat. Dacă acest stat nu e capabil să rezolve o problemă simplă, precum ierarhia rezultată în urma unui examen, ce încredere mai pot avea părinții în repartizarea automată în licee, de exemplu?

Citește articolul integral pe G4Media.ro


4 comments
  1. Buna ziua!
    Daca se doreste sa se lucreze cu suplinitori in Bucuresti ce asteptari sa aiba cei din medii defavorizate.
    La Gradinira”Pestisorul de aur”Bucurrsti sectorul 3 sunt 20 educatoare care nu sunt fixate pe post?
    De ce nu merg la un examen de titularizare?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Efectele Covid-19 asupra educației: cum vedeau miniștri, directori de companii și instituții de învățământ din 50 de țări impactul epidemiei pe termen scurt și lung, când școlile lumii abia se închideau – sondaj

Un număr foarte mare de factori de decizie din învățământul global se așteaptau, în momentul când școlile se închideau în tot mai multe țări, ca instituțiile de învățământ să aibă…
Vezi articolul
Titularizare 2025

Document al Comisiei Europene: Munca de profesor în România se confruntă cu provocări semnificative, iar salariile scăzute au redus atractivitatea profesiei / Creșterea calității învățământului presupune să se lucreze în primul rând cu cadrele didactice existente

Salariile scăzute ale profesorilor din România au redus atractivitatea profesiei și reprezintă unul dintre factorii care au dus la provocările semnificative cu care se confruntă meseria de cadru didactic, factori…
Vezi articolul