Google, LinkedIn și celelalte mari platforme digitale – îndemnate să ia măsuri pentru a combate frauda academică. Apelul unei rețele internaționale din care face parte și ARACIS, agenția responsabilă cu asigurarea calității în universitățile românești

[jp_post_view]
Foto: © Starast | Dreamstime.com
Rețelele de socializare și marile platforme de tehnologie sunt îndemnate să ia atitudine împotriva fraudei academice, printr-un apel al unei mari rețele internaționale ce reunește agenții responsabile cu standardele de calitate în învățământul superior, inclusiv agenția de profil din România, ARACIS, potrivit unui comunicat transmis joi de aceasta din urmă. 

Rețeaua Globală de Integritate Academică (Global Academic Integrity Network – GAIN) a transmis, astfel, o scrisoare deschisă, prin care solicită Google, LinkedIn, X (fosta Twitter) și altor platforme digitale „să se alăture luptei împotriva lipsei de onestitate academică și să ia măsuri pentru a opri publicitatea serviciilor de fraudă academică”.

Potrivit comunicatului Agenției Române de Asigurare a Calității în Învățământul Superior:

  • „Un exemplu în acest sens este situația în care studenții plătesc pe altcineva pentru a le finaliza lucrările sau pentru a susține examenele în locul lor. Acest lucru subminează grav integritatea educației studenților și calificările pe care aceștia le vor obține. Este vorba de lipsă de onestitate academică, care compromite credibilitatea sistemelor educaționale din întreaga lume și încrederea societății în profesioniști calificați”.

Comunicatul arată că „în ultimii ani s-a înregistrat o creștere a comercializării și promovării serviciilor de fraudă academică pe diverse platforme digitale. Aceste servicii nu numai că încalcă principiul integrității academice, dar, totodată, îi privează pe studenți de o experiență de învățare autentică și îi fac vulnerabili la amenințările de furt de identitate, șantaj și probleme de sănătate mintală”.

GAIN apreciază că, prin revizuirea și respectarea regulilor comunităților online, se poate reduce semnificativ „vizibilitatea și impactul conținutului dăunător promovat de platformele digitale care oferă servicii de fraudă academică”.

  • GAIN este un consorțiu format din 40 de agenții de asigurare a calității și integrității în educație din întreaga lume, care are obiectivul de a combate creșterea numărului de servicii comerciale de fraudă academică care vizează studenții. ARACIS este membru al rețelei de la începutul anului 2023. 
Citește și:
Rețea de combatere a serviciilor comerciale de fraudă în învățământul superior, întemeiată de agenții din mai multe țări

Foto: © Starast | Dreamstime.com Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
meditații în perioada în care școlile au fost închise

De ce apelăm la meditații? Antoaneta Firuța Tacea, directoarea departamentului de Științe ale Educației, Universitatea București: Pentru că vrem rezultate imediate. Pentru că nivelul de performanță de la Evaluările Naționale nu este unul documentat pe vreo cercetare

De ce apelăm la meditații? „Pentru că vrem rezultate imediate. Pentru că nivelul acela de performanță pe care îl regăsim în Evaluările Naționale nu este unul documentat pe vreo cercetare,…
Vezi articolul

Cele cinci mari universități din Consorțiul Universitaria protestează față de „legea abuzivă” referitoare la menținerea pensionarilor pe post până la 70 de ani, fără acordul angajatorului: Legiuitorul încalcă legea printr-o intervenție abuzivă

„Noi, cele cinci mari universități membre ale Consorțiului Universitaria, considerăm inacceptabil ca tocmai legiuitorul să încalce legea, prin intervenția sa abuzivă într-un domeniu care aparține exclusiv factorilor decizionali ai unei universități”,…
Vezi articolul

DOCUMENTE Modificări de reguli în timpul apelurilor deschise pentru dotarea școlilor cu smart lab-uri și cu mobilier. Primăriile și școlile trebuie să depună proiectele pe platforma UEFISCDI / Noile calendare, ghiduri și anexe

Apelurile pentru dotarea școlilor cu smart laburi și dotarea laboratoarelor de informatică, a cabinetelor școlare și a claselor cu mobilier au fost schimbate de Ministerul Educației prin doua ordine de…
Vezi articolul