Google, LinkedIn și celelalte mari platforme digitale – îndemnate să ia măsuri pentru a combate frauda academică. Apelul unei rețele internaționale din care face parte și ARACIS, agenția responsabilă cu asigurarea calității în universitățile românești

205 vizualizări
Foto: © Starast | Dreamstime.com
Rețelele de socializare și marile platforme de tehnologie sunt îndemnate să ia atitudine împotriva fraudei academice, printr-un apel al unei mari rețele internaționale ce reunește agenții responsabile cu standardele de calitate în învățământul superior, inclusiv agenția de profil din România, ARACIS, potrivit unui comunicat transmis joi de aceasta din urmă. 

Rețeaua Globală de Integritate Academică (Global Academic Integrity Network – GAIN) a transmis, astfel, o scrisoare deschisă, prin care solicită Google, LinkedIn, X (fosta Twitter) și altor platforme digitale „să se alăture luptei împotriva lipsei de onestitate academică și să ia măsuri pentru a opri publicitatea serviciilor de fraudă academică”.

Potrivit comunicatului Agenției Române de Asigurare a Calității în Învățământul Superior:

  • „Un exemplu în acest sens este situația în care studenții plătesc pe altcineva pentru a le finaliza lucrările sau pentru a susține examenele în locul lor. Acest lucru subminează grav integritatea educației studenților și calificările pe care aceștia le vor obține. Este vorba de lipsă de onestitate academică, care compromite credibilitatea sistemelor educaționale din întreaga lume și încrederea societății în profesioniști calificați”.

Comunicatul arată că „în ultimii ani s-a înregistrat o creștere a comercializării și promovării serviciilor de fraudă academică pe diverse platforme digitale. Aceste servicii nu numai că încalcă principiul integrității academice, dar, totodată, îi privează pe studenți de o experiență de învățare autentică și îi fac vulnerabili la amenințările de furt de identitate, șantaj și probleme de sănătate mintală”.

GAIN apreciază că, prin revizuirea și respectarea regulilor comunităților online, se poate reduce semnificativ „vizibilitatea și impactul conținutului dăunător promovat de platformele digitale care oferă servicii de fraudă academică”.

  • GAIN este un consorțiu format din 40 de agenții de asigurare a calității și integrității în educație din întreaga lume, care are obiectivul de a combate creșterea numărului de servicii comerciale de fraudă academică care vizează studenții. ARACIS este membru al rețelei de la începutul anului 2023. 
Citește și:
Rețea de combatere a serviciilor comerciale de fraudă în învățământul superior, întemeiată de agenții din mai multe țări

Foto: © Starast | Dreamstime.com Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

În ianuarie sunt verificate documentele justificative ale profesorilor și angajaților care au primit în 2023 prima de carieră didactică de 1.500 de lei și prima de carieră profesională de 500 lei – adresă a Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene

În luna ianuarie 2025 vor fi verificate documentele justificative ale profesorilor și angajaților din școli și grădinițe care au primit în 2023 prima de carieră didactică de 1.500 de lei…
Vezi articolul

Ministrul Educației îi amenință cu sancțiune disciplinară pe directorii de școli și grădinițe care nu lasă părinții să intre în incinta unităților de învățământ / Este o dispoziție de ministru, nu o rugăminte

Într-o intervenție la Antena 3, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a precizat că a luat legătura cu inspectorii școlari și că va retrimite în această seară „până la ora 18 această…
Vezi articolul

Lista celor 57 de universități cu programe de formare psihopedagogică în anul universitar 2024-2025, publicată în Monitorul Oficial. Cei mai mulți studenți care pot deveni profesori – la Babeș-Bolyai, Universitatea din București și „Alexandru Ioan Cuza” din Iași

57 de universități vor organiza în anul universitar 2024-2025  programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în vederea certificării competențelor pentru profesia didactică (nivelurile I și II), potrivit unui ordin publicat…
Vezi articolul