Grădiniță din București, acuzată că la inspecții îi ascunde pe copiii cu autism. Consiliul pentru Combaterea Discriminării s-a autosesizat

18.082 de vizualizări
Grădinița nr. 42 din sectorul 1 al Capitalei este acuzată ca a „ascuns” de inspecție, într-o grupă la care să nu intre inspectorii școlari, copiii cu tulburări de spectru autist, scrie publicația Educațieprivată.ro. Cazul a devenit public după ce mătușa unuia dintre copii a spus pe Facebook întreaga poveste și a publicat fotografii ale unei discuții purtate pe WhatsApp de mama copilului cu o educatoare.
Contactat de Edupedu.ro, Csaba Asztalos, președintele Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării, a declarat că instituția pe care o conduce s-a autosesizat în acest caz.

„S-a demarat o procedură de autosesizare cu privire la acest caz, în urma articolelor apărute în presă”, a declarat Csaba Asztalos, pentru Edupedu.ro. Președintele CNCD a precizat că „urmează să cităm părțile, vom face un raport asupra autosesizării, apoi Colegiul va decide”.

„Analizăm speța sub aspectul săvârșirii unei posibile fapte de discriminare, cu privire la accesul la educație în condiții egale, și la o posibilă încălcare a demnității umane a copiilor mutați din grupă pe perioada inspecției pe criteriu de dizabilitate„, a explicat Asztalos pentru Edupedu.ro. Acesta a precizat că, în acest caz, va fi citat și Inspectoratul Școlar al Municipiului București.

  • Edupedu.ro a contactat Grădinița nr. 42 din București, însă la apeluri a răspuns o persoană care s-a prezentat ca „agent de pază” și care a precizat că nimeni din conducerea instituției de învățământ nu este prezent în instituție pentru declarații.

Citește aici relatarea familiei, în acest caz

 


2 comments
  1. Pai aici este mai mult decat discriminare. Dece ne oprim la discriminare si nu mergem mai departe in zona penala a faptelor? Doamna educatoare/profesoara comite o fapta de înșelăciune in fata Comisiei, nu?

    1. Asa cum și ea a fost înșelată ca o sa predea în învățământul normal.Isi fura căciulă unii altora. Copilul cu probleme de dezvoltare trebuia sa fie într-o unitate școlară adaptata ritmului lui de dezvoltare, cu persoanal pregătit și platit pentru asa ceva. La noi merg băgați la grămadă pentru ca ușurează ministerul de niște cheltuieli suplimentare. Dacă ar fi nevoiți sa plătească învățătoarea respectiva pentru ceea ce face în plus, nu ar mai da legea aceea discriminata pentru învățătoare în care îl primești în clasa orice ar fi. Ea nu ar încerca să însele dacă nu ar fi înșelată la rândul ei. E lupta pentru supraviețuire. Dacă vrei echitate, oferi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Personalul din învățământ a dat un exemplu întregii societăți, vaccinându-se într-o proporție dublă față de ținta la nivel național, anunță ministrul Educației: De luni peste 2,8 milioane de elevi merg fizic la școală

Personalul din învățământ a dat un exemplu foarte bun întregii societăți, vaccinându-se într-o proporție dublă față de ținta anunțată de premierul României pentru data de 1 iunie, potrivit declarației ministrului…
Vezi articolul

Vouchere de afterschool pentru copiii defavorizați, pachete sociale cu rechizite, îmbrăcăminte, mici reparații, dotări ale locuințelor și „relaxarea” criteriilor pentru burse sociale, printre măsurile programului de guvernare propus de Marcel Ciolacu

Voucherele pentru copiii defavorizați, care să acopere servicii și programe de tip before și after school, precum și acordarea unui pachet social la început de an școlar sunt prevăzute în…
Vezi articolul

EXCLUSIV Controale la grădinițele și postlicealele particulare din București, demarate de Inspectoratul Școlar. “Ne confruntăm și cu existența unor unități de învățământ exclusiv în scripte” – Maria Manea, inspector general adjunct

Grădinițele și postlicealele private din București vor fi controlate la începutul lunii martie de Inspectoratul Școlar, ca urmare a neregulilor semnalate în repetate rânduri de părinți și presă, a declarat…
Vezi articolul

Sorin Ion, despre impactul noilor planuri-cadru asupra normelor profesorilor: Unde sunt orele lipsă? Tot la noi în școli! Nu e scopul ministerului să coreleze planurile cu piața muncii. Nu o să spun: „stați liniștiți, nimeni nu pierde nicio oră”, pentru că aș fi ipocrit

Impactul noilor planuri-cadru de liceu asupra normelor profesorilor nu poate fi negat, însă școlile vor avea autonomia să redistribuie orele, afirmă secretarul de stat din Ministerul Educației și Cercetării, Sorin…
Vezi articolul