Greşeală gramaticală gravă făcută de Guvern în ordonanța cu măsuri fiscale: situația contribuției la pensii pentru constructori nu are verb, nu se știe dacă scade sau crește

[jp_post_view]
Ordonanţa de Urgenţă 114 din 2018, cea care a fost contestată de mediu de afaceri şi de specislişti, prin care Guvernul a introdus schimbări în peste 47 de acte normative, are o greşeală de sintaxă care poate provoca probleme în implementare. În paragraful care ar trebui să conţină reducerea cotei CAS pentru cei din sectorul construcţiilor, de la 1 ianuarie 2019, lipseşte verbul (predicatul). Eroarea a fost semnalată de economica.net., care precizează că greșeala a fost inițial identificată de Andi Manciu.

În Ordonanța de Urgență 114 din 2018, pe lângă o serie de ”beneficii” adoptate de Guvern pentru sectorul construcțiilor, apare și sistarea contribuției la Pilonul II de pensii obligatorii, administrate privat. Potrivit textului publicat în Monitorul Oficial nr 1.116 din 29.12.2018, pentru salariații din construcții cota contribuției de asigurări sociale (CAS) ar trebui să se reducă cu 3,75 puncte procentuale față de cea de 25% cât este pentru restul salariaților. Doar că, în textul apărut în Monitorul Oficial citat, Guvernul au uitat să pună verbul în fraza.

SURSA: Monitorul Oficial

Aşa se face că, art 138 apare în forma următoare: „În perioada 1 ianuarie 2019 – 31 decembrie 2028 inclusiv, pentru persoanele fizice care realizează venituri din salarii şi asimilate salariilor realizate în baza contractelor individuale de muncă încheiate cu angajatori care desfăşoară activităţi în sectorul construcţii şi care se încadrează în condiţiile prevăzute la art. 60 pct. 5, cota contribuţiei de asigurări sociale prevăzută la art. 138 lit. a) cu 3,75 puncte procentuale.

Următorul articol din OUG prevede scutirea de la plată, pentru angajaţii din sectorul construcţiilor, a contribuţiei pentru Pilonul II de pensii obligatorii, administrate privat.

Verbul este o parte de vorbire flexibilă, esenţială unei propoziţii şi sensului acesteia, care exprimă în general acțiuni ale persoanelor/obiectelor (Ion mănâncă. Ioana citește.). Celelalte verbe pot indica: stări ale obiectelor, posesia unui obiect de către alt obiect, necesitatea acțiunilor sau a obiectelor, posibilitatea de face anumite acțiuni, voința sau dorința unei persoane de a face o acțiune.

Edupedu.ro a scris despre cum Guvernul a sistat contribuțiile la Pilonul II de pensii pentru toți arhitecții, inginerii și muncitorii din construcții, timp de 10 ani, despre care puteţi citi pe larg aici.


1 comment
  1. O fi tradus direct din limba Rusa, fenomenul absentei sau omisiunii verbului fiind frecvent in Rusa si alte limbi slave.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ne batem joc de suplinitorii calificați, spune liderul sindical Simion Hăncescu: Luăm peste noapte decizia de creștere a normei didactice, care va conduce inevitabil la restrângere de activitate / L-am întrebat pe premier ce se va întâmpla cu profesorii care nu au ore la plata cu ora. Vor merge pentru 2 ore să facă naveta?

Simion Hăncescu, președintele Federației Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI), a declarat, pentru Edupedu.ro, că „ne batem joc” de profesorii suplinitori calificați, în contextul creșterii cu două ore a normei didactice de predare-învățare-evaluare.…
Vezi articolul

Școala în vremea Omicron – cazul Spaniei: Situație dificilă în școli, deși numărul profesorilor absenți la nivel național este mic, iar procentul elevilor de 5-11 ani care s-au vaccinat cu prima doză se apropie deja de 50%

Școlile din Spania se confruntă cu probleme considerabile cauzate de numărul profesorilor și elevilor care stau acasă, în plin val Omicron, deși, la nivel național, procentul cadrelor didactice care nu…
Vezi articolul

Sumele Gauss, scrierea în baza 10, factorul comun, metoda comparației, cel mai mare divizor comun și calculul sumelor de puteri – printre cele mai căutate lecții de Matematică pe o platformă online: noțiunile abstracte din programa școlară sunt cel mai greu de asimilat

Noțiunile abstracte din programa școlară, cel mai greu de asimilat de către elevii români, potrivit unui comunicat de presă al reprezentanților unei platforme cu lecții de aprofundare și învățare a…
Vezi articolul