Guvernul Orban își consolidează dominația ideologică prin reforma universitară, spun criticii săi

[jp_post_view]
Viktor Orban / Foto: Facebook.com
Ungaria urmează să adopte marţi o lege prin care se înfiinţează fundaţii care să preia conducerea universităţilor şi a instituţiilor culturale, un pas care, în opinia criticilor executivului de dreapta de la Budapesta, vizează extinderea amprentei sale ideologice, transmite Reuter, citată de Agerpres.

În prezent, majoritatea universităţilor ungare sunt deţinute de stat, dar se bucură de un nivel ridicat de autonomie academică.

Proiectul de lege, elaborat de adjunctul prim-ministrului Viktor Orban, susţine că universităţile trebuie privatizate deoarece condiţiile moderne necesită o „regândire a rolului statului”, iar fundaţiile vor gestiona instituţiile mai eficient.

Guvernul Orban va numi consilii de administraţie care să conducă fundaţiile, care vor controla active imobiliare substanţiale şi vor beneficia de fonduri UE în valoare de miliarde de euro, având, de asemenea, o influenţă considerabilă asupra activităţii cotidiene a universităţilor.

Citește analiza integrală pe G4Media.ro


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Mircea Miclea: Partidele politice nu investesc în Educație pentru că nu produce efecte până la următorul ciclu electoral. Sindicaliştii s-au opus sistematic la marea majoritate a schimbărilor care ar fi reformat sistemul

„Politicile educaționale au fost mereu subminate de miopia electorală a partidelor politice”, declară într-un interviu pentru Revista 22 profesorul universitar, psihologul şi fostul ministru al Educaţiei Mircea Miclea. Acesta analizează…
Vezi articolul

Universitatea din București – prima din UE și a 3-a din lume la promovarea egalității de gen – Impact Ranking 2025 al Times Higher Education / 25 de universități românești incluse în clasamentul global

Universitatea din București figurează pe primul loc în rândul universităților din Uniunea Europeană și pe locul 3 în lume în ceea ce privește promovarea egalității de gen, potrivit ediției din…
Vezi articolul

EXCLUSIV OCDE despre o componentă-cheie a reformei Iohannis-Deca din educație: evaluarea rezultatelor învățării este amenințată de probleme sistemice precum lipsa planificării strategice, o risipă a resurselor puține, lipsa de coordonare

Felul cum România (nu) monitorizează și evaluează rezultatele educației și ale reformei în domeniu – o țintă-cheie urmărită în proiectul “România Educată”, tradus în legile pe care președintele Iohannis urmează…
Vezi articolul