Guvernul repune pe agenda ședinței de joi, după două săptămâni de așteptare, ordonanța de urgență prin care părinții să-și poată lua liber plătit când școala trece online, în scenariile roșu-galben

[jp_post_view]
Guvernul a pus pe agenda ședinței de joi proiectul de ordonanță ce acordă zile libere părinților copiilor cu vârste de până la 12 ani, care trebuie să învețe de acasă când li se închide școala, din cauza pandemiei. Proiectul are drept scop să rezolve o serie de lipsuri din OUG 147/2020, semnalate de aproape două luni de EduPedu.ro, lipsuri care împiedicau mulți părinți să-și ia liber conform legii. Proiectul a fost pus inițial în discuție acum două săptămâni. Între timp, București, tot județul Cluj și multe alte orașe mari și mici din toată țara au trecut deja în scenariul roșu, cu toți elevii obligați să facă școala online.

Principalele prevederi ale noului proiect de OUG:

  • posibilitatea de a lua concediu este valabilă pentru scenariile galben și roșu, se aplică pe toată perioada prevăzută de hotărârea consiliului județean pentru situații de urgență
  • este specificat în mod clar că pot să-și ia zile libere părinții care nu pot lucra în sistem de telemuncă sau muncă la domiciliu
  • angajatorul este obligat să acorde zilele libere dacă angajatul solicită acest drept în baza ordonanței, dacă nu poate lucra în regim de telemuncă sau muncă la domiciliu

Proiectul poate fi consultat aici

Guvernul a dezbătut aceste măsuri, prima dată, în 8 octombrie, la peste 3 săptămâni de la începerea școlilor. EduPedu.ro semnalase deja încă din primele zile de școală problemele pe care le au părinții care vor să își ia concediu în baza ordonanței 147/2020. Tot atunci, ministrul Muncii, Violeta Alexandru, spunea, legat de regulile ce îi împiedicau pe părinți să-și ia liber pentru a fi alături de copii, când școlile trec online, că nu doar revenirea copiilor la școală e importantă, ci și a părinților la serviciu. EduPedu.ro a semnalat inclusiv acum o săptămână probleme cauzate părinților de OUG 147.

Între timp, guvernul și-a schimbat, teoretic, abordarea. Nota de fundamentare a noului proiect de ordonanță constată, printre motivele emiterii acestuia:

  • Neadoptarea unor măsuri urgente, cu caracter excepțional, ar putea afecta sănătatea copiilor și siguranța acestora în lipsa părinților care să-i supravegheze pe perioada suspendării cursurilor sau închiderii unităților de învățământ, aceste elemente vizând un interes public şi constituind o situaţie extraordinară, a cărei reglementare nu poate fi amânată şi impune adoptarea de măsuri imediate pe calea ordonanţei de urgenţă”.

Practic, în pofida acestei urgențe, au trecut două săptămâni de când măsura a fost abordată prima dată în ședință de guvern. Între timp, peste 250 de localități din țară au depășit rata de incidență de 3 la mie, ceea ce impune scenariul roșu, după cum atrăgea atenția Raed Arafat, șeful Departamentului pentru Situații de Urgență. Printre ele se numără București, Cluj-Napoca (și tot județul Cluj), Alba Iulia, Craiova, Bacău, Târgu Mureș și zeci de alte municipii și orașe.


1 comment
  1. De ce considerați doar părinții care nupot lucra de acasă?
    Credeți ca se poate lucra de acasă cu un copil de 3-4 ani? Sau chiar și în pic mai mare? Aceea nu este muncă….

    Vă rog să aveți în vedere și părinții care lucrează de acasă și care au copii mici.

    Mulțumesc!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ce conține cu adevărat proiectul de lege Plx145/2023, contestat de AUR pe motiv că se vor fura copiii: Mecanismul prin care statul va ajuta familiile în situații vulnerabile să nu instituționalizeze copiii este asemănător celui de sprijin pentru persoanele cu dizabilități

Proiectul de lege Plx145/2023 privind prevenirea separării copilului de familie, care a provocat protestul AUR de la Parlament din această dimineață a fost adoptat cu 222 de voturi pentru, 48…
Vezi articolul

Materialele folosite în programul „Neuroștiința la clasă” nu au fost verificate de specialiștii din Ministerul Educației „din perspectiva acurateței sau actualității informației științifice prezentate”, susține ministrul Educației Sorin Cîmpeanu, care anunță că instituția sprijină programul în cazul căruia cercetătorii au semnalat erori științifice

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, declară într-un comunicat cu „precizări” că materialele folosite în programul „Neuroștiința la clasă” nu au fost verificate de specialiștii din Ministerul Educației „din perspectiva acurateței sau…
Vezi articolul

Grupul profesorilor de „specialitate” care a analizat rezultatele simulării Evaluării Naționale recomandă profesorilor de limba română să realizeze hărți mentale cu elevii pentru a putea învăța mai ușor, să îi încurajeze să-și exprime punctul de vedere și să rezolve fiecare cerință în parte, chiar și parțial – raport

Profesorii de limba română sunt sfătuiți de grupul profesorilor de „specialitate” din cadrul Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație care a analizat rezultatele simulării Evaluării Naționale pe itemi…
Vezi articolul