HARTĂ Rezultatele pe județe la titularizare 2019: Cele mai multe note peste 7 s-au înregistrat în județul Prahova, cele mai puține în Giurgiu

[jp_post_view]
Cele mai multe note peste 7 la examenul de titularizare s-au înregistrat în județul Prahova, unde 58,5% dintre profesorii prezenți la proba scrisă au luat note peste minimul necesar pentru a se angaja pe perioada nedeterminată într-o școală. La polul opus este județul Giurgiu, unde doar 26,7% dintre candidații la titularizare au reușit să ia note între 7 și 10.

Rezultatele au fost anunțate de Ministerul Educației, care a precizat că cel mai mare procent al notelor peste 7 a fost înregistrat în sectorul 6 al Capitalei, însă la nivelul întregului municipiu București rata a fost de 52,16%.

Date statistice privind examenul de titularizare 2019 – primele rezultate, înainte de contestații:

Profesorii care au participat la examen, precum și cei care se pregătesc, pentru anii viitori, pot vedea mai multe discuții și întrebări despre Titularizare pe grupul de Facebook Titularizare 2019-2020&Definitivat 2019

CE ESTE TITULARIZAREA?

Titularizarea este angajarea într-o școală, pe o perioadă nedeterminată. Pentru a se titulariza – deci pentru a se angaja pe o perioadă nedeterminată – profesorii trebuie să obțină minimum nota 7 atât la examenul scris, cât și la inspecția la clasă în profilul postului.

Pentru a deveni suplinitor – deci pentru angajarea pe perioadă determinată – candidații trebuie să obțină minimum nota 5 atât la proba scrisă, cât și la inspecție.

Însă nu toți profesorii care iau note peste 7 la titularizare se și angajează, automat. Pe de o parte, concurența pe post face ca cel cu nota cea mai mare să devină titular. Pe de altă parte, din cauza declinului demografic, numărul de posturi scos la concurs este mic în ultimii ani, și se ajunge ca profesori cu note mari la titularizare să nu găsească niciun post liber.

  • Precizăm, însă, că numeroși profesori avertizează în fiecare an că există școli care “ascund” posturi și nu le scot la concurs, pentru ca prin diverse tertipuri juridice să le păstreze pentru profesori care le sunt apropiați.
Citește și:

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ateliere de lectură, teatru, tururi ghidate și vizite la case memoriale gratuite pentru copii, organizate de Biblioteca Metropolitană București prin filialele din Capitală. Programul complet al acestora

Filialele Bibliotecii Metropolitane Bucureşti organizează gratuit, vara aceasta, pentru copii, ateliere de lectură, teatru, tururi ghidate, vizite la case memoriale, vizionări de filme, cercuri de literatură, jocuri de societate, diverse…
Vezi articolul

Alianța studenților: Guvernul a aprobat doar una dintre propunerile studențești în bugetul de stat / “Cu intervenții modeste nu avem cum să ajungem la 6%” din PIB pentru educație

Doar una dintre propunerile studenților pentru Legea Bugetului de stat pe 2021 se regăsește în proiectul Bugetului de stat, anume cea referitoare la taberele studențești, arată Alianța Națională a Organizațiilor…
Vezi articolul

Scrisoare deschisă către președintele Iohannis, trimisă de profesorii Colegiului German Goethe din București: Legislația nu protejează școala, profesorii au tot mai puține drepturi. Decența cadrului didactic este adesea confundată cu acceptarea abuzului / Elementul-cheie al educației este autoritatea educatorului

Profesorii Colegiului German Goethe din București îi cer susținerea președintelui Klaus Iohannis, printr-o scrisoare deschisă în care îi transmit că „legislația în vigoare nu protejează școala” în fața acelei tipologii…
Vezi articolul

Doar trei țări membre OCDE organizează examinări externe la finalul gimnaziului, în vederea înscrierii la liceu. În numai două state membre au loc examene de admitere, în anumite circumstanțe – raport

Estonia, Italia și Letonia sunt singurele state membre ale Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE)  unde elevii trec printr-o formă de examinare externă, de tipul evaluărilor naționale din România,…
Vezi articolul

Studiu de percepție pe bursele școlare, publicat de Ministerul Educației la câteva luni de la finalizare, după ce decizia de tăiere a burselor de merit și reziliență a fost deja anunțată / Cercetătorii propun revizuirea tipologiei burselor și a criteriilor de acordare, digitalizarea procesului de colectare a datelor și arată că motivația școlară și prezența la ore sunt îmbunătățite

Revizuirea tipologiei burselor și a criteriilor de acordare , digitalizarea procesului de acordare a burselor dar și activități de sprijin și informare pentru profesori și părinți pentru a înțelege metodologia…
Vezi articolul