Imaginea și reputația elevilor în mediul online – temă de discuție la Colegiul Național Hașdeu din Buzău

[jp_post_view]
Ce înseamnă reputația online, care sunt gafele pe care adolescenții le fac cel mai adesea în lumea digitală și cum se construiește o strategie de comunicare personală – au fost temele propuse de Centrul European pentru Integrare Socio-Economică pentru liceenii de la Colegiul Național “B.P. Hasdeu” din Buzău. ”Unul dintre cele mai importante lucruri pe le-am învățat și exersat prin intermediul acestui curs este autenticitatea – în termenii în care ea se descrie ca sinceritate față de cei din jur și, mai ales, față de noi”, a declarat Ștefania Daniela Frîncu, elevă în clasa a X-a.

Campania s-a derulat în perioada octombrie-martie și a avut ca obiectiv educarea elevilor participanți “cu privire la importanța imaginii de sine și a branding-ului personal, în era digitalizată și neiertătoare a zilelor noastre”, informează Centrul.

Formator a fost Lavinia Bădeanu, specialist în comunicare și relații publice. “Realitatea nespusă a zilelor noastre este aceea că elevii de liceu și tinerii studenți nu sunt educați corespunzător cu privire la importanța imaginii de sine, manifestată deopotrivă în relațiile umane directe și în mediul online, și nici cu privire la riscurile aferente neglijării acesteia, pe termen lung. Tinerii liceeni și studenți nu sunt învățați cum se construiește o strategie de comunicare personală, cum se întreține o bună reputație, cât de devreme trebuie începută grija pentru imaginea personală, de la ce vârstă nu ne mai sunt iertate gafele de imagine, cât de neiertător este mediul virtual actual și cum se poate ca o postare neinspirată, făcută în glumă la vârsta de 17 ani, să distrugă cariera autorului acestuia, peste ani de zile”, spune Lavinia Bădeanu, într-un comunicat de presă.

Campania s-a derulat printr-o serie de întâlniri cu elevii de liceu, în cadrul cărora le-au fost predate tehnici și practici de Relații Publice și de unde tinerii au aflat situațiile în contextul cărora se produc cel mai frecvent gafe de imagine și traume emoționale.

Printre obiective s-a numărat și “conștientizarea necesității atenției față de comunicările private și publice, în mediul online și offline”.

„Cariera, jobul, relațiile personale și de familie sunt, astăzi, sub atenta evaluare a opiniei publice. Greșelile costă acum mai mult ca oricând, denigrarea se face în spațiul public (ca în vremurile medievale), pedepsele sunt cerute și impuse de către opinia publică, execuția este transmisă live, iar toată cariera unui individ se poate nărui într-o singură clipă”, susține Lavinia Bădeanu. Aceasta precizează că ideea campaniei “s-a născut dintr-o datorie civică și morală pe care am simțit nevoia să o îndeplinesc, după mai bine de un deceniu de activitate într-un domeniu care se face vinovat tocmai de întinderea, voluntară sau nu, a acestor capcane”.

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ligia Deca schimbă discursul despre creșterile salariale promise angajaților din Educație la 1 ianuarie 2024: Acum se discută, în funcţie de proiecţia de buget pentru anul următor, care vor fi creşterile posibile / Ministra spunea recent că „vom face toate demersurile ca, chiar și în cazul în care nu avem o lege a salarizării, profesorii să beneficieze de ceea ce li s-a promis”

Ligia Deca a spus vineri seara, la Sinaia, legat de creșterile salariale ale personalului didactic, auxiliar și nedidactic, de la 1 ianuarie 2024, promise de Guvern și prevăzute în Ordonanța…
Vezi articolul

Calculul mediei de admitere în învățământul dual și profesional 2023 a fost modificat – documente / Schimbarea are loc în timpul anului școlar și nu a fost anunțată / Ligia Deca, în urmă cu o săptămână: Pot garanta că Ministerul Educației, cât voi fi ministru, nu va abdica de la principiul predictibilității

Media de admitere 2023 în învățământul dual și profesional se calculează diferit, potrivit unor ordine publicate în Monitorul Oficial. Concret, au fost modificate metodologiile-cadru de organizare și desfășurare în învățământul…
Vezi articolul

Mesajul campaniei de debirocratizare a meseriei de profesor, lansată de Edupedu.ro, a fost preluat de Marcel Ciolacu în programul său de țară: 60% din activitatea unui profesor din învățământul primar este marcată de sarcini birocratice. Trebuie să lăsăm profesorul să fie profesor, debirocratizând și digitalizând procesul educațional

Campania de debirocratizare a meseriei de profesor, lansată de Edupedu.ro luna aceasta, preluată de Marcel Ciolacu în programul său de țară. Candidatul PSD la alegerile prezidențiale 2024 susține că reducerea…
Vezi articolul