În loc să le interzicem, mai bine să reglementăm cum se pot folosi telefoanele la școală, spune ministrul Daniel David: Să aibă în primul rând un rol educațional, să aibă un rol de siguranță pentru copiii mai mici

[jp_post_view]
Foto: © Bongkarn Thanyakij | Dreamstime.com

Telefoanele mobile nu ar trebui interzise în școli, ci reglementată mai bine folosirea acestora, potrivit declarațiilor făcute de ministrul Educației, Daniel David, într-un interviu pentru PROTV. Potrivit ministrului, o interdicție totală ar putea avea efecte nedorite, mai ales în rândul adolescenților:

„Telefoanele mobile, dacă le interzici și vrei să nu fie deloc, fii sigur că mai ales adolescenții, în zona liceului, când prin definiție se opun regulilor prin natura lor, se opun restricțiilor, o să găsească formule să le ducă în școală ascunse. O să le folosească oricum,” a declarat ministrul.

Acesta a spus că este mai eficient să se reglementeze modul în care telefoanele sunt utilizate în școală, punând accent pe rolul educațional și pe siguranța copiilor:

„Mai bine să reglementăm cum le poți folosi, dacă le ai și foarte important, sigur, să aibă în primul rând un rol educațional, să aibă un rol de siguranță pentru copiii mai mici, dacă cumva trebuie să fie contactați de către părinte, când trebuie să iasă de la școală și să nu creeze discrepanțe între copii: cineva are telefon și cineva nu are telefon.”

În România, școlile și liceele au libertatea de a decide, prin regulamentele interne de organizare și funcționare, dacă interzic telefoanele mobile doar la ore sau complet, inclusiv accesul în incinta unității școlare cu telefonul mobil.

Măsura a fost luată de fostul ministru Ligia Deca. Aceasta explica anul trecut că le oferă școlilor flexibilitatea de a adapta măsura la contextul lor specific. Deca a precizat că această abordare va fi monitorizată, iar impactul măsurii va fi evaluat pe parcursul anului școlar: „dacă va fi nevoie de altă măsură, o vom lua la momentul oportun,” declara ministra.

Ligia Deca și-a trecut interzicerea telefoanelor ca realizare în raportul de activitate ca ministru:

Screenshot

Declarația făcută de Daniel David la PROTV:

„Iarăși nu dăm o lege bazându-ne pe sfatul specialiștilor. Telefoanele mobile, dacă le interzici și vrei să nu fie deloc, fii sigur că mai ales adolescenții, în zona liceului, când prin definiție se opun regulilor prin natura lor, se opun restricțiilor, o să găsească formule să le ducă în școală ascunse. O să le folosească oricum.

Mai bine să reglementăm cum le poți folosi, dacă le ai și foarte important, sigur, să aibă în primul rând un rol educațional, să aibă un rol de siguranță pentru copiii mai mici, dacă cumva trebuie să fie contactați de către părinte, când trebuie să iasă de la școală și să nu creeze discrepanțe între copii: cineva are telefon și cineva nu are telefon”.

Experții OCDE scriau în raportul PISA 2022 că „interzicerea telefoanelor mobile la școală poate determina un grad mai ridicat de folosire a lor acasă. Când telefoanele mobile sunt interzise la școală, în cazul elevilor din unele țări este mai puțin probabil ca aceștia să își întrerupă notificările primite pe rețele sociale și alte aplicații, pe dispozitivele lor digitale, atunci când merg la culcare.

Politicile școlare care întăresc competențele și comportamentele digitale ale elevilor pot să îi susțină pe aceștia pentru a face față surselor ce le distrag atenția”. 

„Datele pun în evidență nevoia de a reduce distragerea atenției prin dispozitive digitale, la școală și în afara eiAcest lucru poate fi obținut prin politici școlare care îmbunătățesc competențele digitale și comportamentele elevilor, precum și prin formarea profesorilor în ceea ce privește predarea cu ajutorul tehnologiilor”, mai arătau experții.

În România, acesta este primul an școlar când unele școli au abordat măsura interzicerii telefoanelor în clasă sau în școală. Părerile privind interzicerea telefonului în timpul orei sau în școală erau împărțite, de exemplu, în rândul elevilor de la Colegiul Național „Mihai Viteazul” din București, la începutul cursurilor. Unii elev spuneau că telefonul este necesar în timpul orelor pentru a comunica chiar și cu profesorii sau să caute informații pe internet. O elevă spunea că totuși la unele ore, unii elevi „își bat joc de curs folosind telefonul”.

Foto: © Bongkarn Thanyakij | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


7 comments
  1. Chiar mă așteptăm la ceva mai multă inteligență din partea unui măreț rector a la Cluj.
    Dar e ca mâncarea. Varza.

  2. Nea Davide, copilul in scoala nu e pierdut in Anzi precum ruygbistii aia de s-au mancat intre ei. Invatatorul are telefon. Profesorul de serviciu are telefon , directorul si secretara au. E ceva de comunicat intr-o directie sau invers, este cu cine vorbi. Nu sunt pierduti in jungla. Mananci ciuperci degeaba ..bagi strambe ca ai de gand sa-ti pui candidatura la presedintie si ai nevoie de electorat votant. Numai asa un motiv si om ar justifica gandirea ta total eronata in conditiile in care o Europa intreaga zbiara contra telefonului in scoli.

  3. Mi-e clar acum ca si David e in jocul de-a cum sa ne punem bine cu parintii electorat. Altfel nu mi pot imagina cum un om atat de umblat si destept si psiholog pe deasupra, lasa asta la nivel de alegere intr-o societate care alege CG.

  4. Stie cineva cum se numeste planeta de pe care vine dl David? Si mai este si psiholog de psiholog pe deasupra. Se pare ca e hotarat sa puna lacatul la invatamantul romanesc.

    1. Asta cred ca ori e inconstient, ori nu e pe bune psiholog. El nu stie ca romanul nu stie decat de ciomag. Orice e cu titlu de recomandare sau neobligativitate la elevul roman e permis suta la suta. Pentru ca ei nu stiu sa respecte reguli de unii singuri. Nu li se cere nici acasa sa respecte, in scoala li se permite orice, in societate au modele care nu respecta si nu sunt sanctionate. Deci…?

  5. Mda, m-am lămurit cu nenea ăsta. Are impresia că la învățământul primar, gimnazial și liceal discuți cu ei ca la universitate și ei te și înțeleg.

    Hai să le permitem tot, că și-așa nu vor avea nevoie de școală, ei vor face shkoala vetzi.

  6. E clar.
    O luăm de la capăt cu miluirea electorală.

    Toate țările europene interzic pe bandă rulantă, noi negociem subiectul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Eliminarea discriminării create printr-un articol din proiectul legii Educației, solicitată și de FePAL, Asociația Mame pentru Mame, SUPRA și Părinții cer schimbare, după apelul FEDRA și RO TSA la care s-au alăturat peste 150 de organizații și peste 6.300 de semnatari

Federația Părinților și Aparținătorilor Legali din România (FePAL), alături de Grupul civic Părinții cer schimbare, Asociația SUPRA, Asociația Mame pentru Mame, solicită eliminarea prevederilor discriminatorii incluse în proiectul legii învățământului…
Vezi articolul

Drept la replică

Pentru corecta informare a opiniei publice, ca urmare a articolului de presă apărut în portalul Edupedu.ro, la data de 01.03.2022, intitulat „Președinta ARACIP a folosit o diplomă care „nu poate…
Vezi articolul

Ce declanșează comportamentul cyberstalkerilor. Diana Ioaneș, psiholog școlar: Stalker-ul, la încheierea unei relații, trăiește un sentiment de abandon exagerat de puternic, reiterat pe fondul unui atașament nesigur din copilărie. Care este forma corectă de parenting care poate proteja victimele

Părinții care doresc să-și protejeze copiii de cyberstalking și cyberbullying „ar trebui să încerce să creeze cu propriul copil o relație de încredere, de susținere, și mai ales în adolescență…
Vezi articolul