În niciun caz nu este finalul valului patru, spune Valeriu Gheorghiță, coordonatorul campaniei de vaccinare. Activitățile care au legătură cu mersul la școală „vor conduce la creşterea riscului de infectare”

1.002 vizualizări
Foto: gov.ro
Reînceperea şcolii ar putea genera creşterea numărului de infectări cu SARS-CoV-2, este de părere Valeriu Gheorghiță, Preşedintele Comitetului Naţional de Coordonare a Activităţilor privind Vaccinarea împotriva COVID-19, Valeriu Gheorghiţă, informează Agerpres.

Întrebat, în cadrul unei conferinţe de presă susţinute la Palatul Victoria, dacă rata de infectare ar putea creşte, şeful CNCAV a arătat că şi în trecut reluarea şcolii şi a activităţilor conexe a generat astfel de efecte.

„Acest lucru s-a întâmplat de fiecare dată. Nu trebuie să credem că de această dată lucrurile vor sta diferit. Este evident acest lucru: pe măsură ce interacţiunea fizică dintre persoane şi mobilitatea persoanelor creşte, creşte şi expunerea şi probabilitatea de a fi expus zilnic la această infecţie. Şi nu neapărat legat strict de momentul în care copiii sunt la şcoală, ci toate activităţile conexe: plecatul de acasă, ajuns la şcoală, activităţile de după şcoală. Mersul cu transportul în comun, supraaglomerarea, nerespectarea măsurilor – toate vor conduce la creşterea riscului de infectare”, a spus el.

Amintim că rata de vaccinare de 60% în școli a fost decisă ca măsură pentru revenirea fizică la ore, începând din 8 noiembrie, de către CNSU, vineri, și a fost ulterior transpusă în Ordinul comun al miniștrilor Educației și Sănătății, publicat în Monitorul Oficial în aceeași zi, pe 5 noiembrie. Ordinul nr 5.558/2.389 prevede că „Începând cu data de 08 noiembrie 2021, reluarea cursurilor cu prezența fizică se realizează pentru toate unitățile de învățământ preuniversitar în cadrul cărora un procent de minimum 60 % din personal este vaccinat”.


3 comments
  1. Eu daca as fi ministru as incheia cu aceasta sarada numita an scolar si as incheia media doar cu un semestru si gata. As baga in sfarsit profesorii in somaj tehnic, profesori care sunt epuizati psihic si financiar din cauza constrangerilor din online si prea deselor schimbari zi de zi. S-ar face si tara asta bine si gata. N-o sa moara nimeni de 1 semestru. Si-asa e o inechitate imensa intre rural si urban cand vine vorba de examene bazate pe predare online. Copilul de la tara nu are nici timpul, nici cultul invatarii autodidacte. El are alte prioritati si ca atare, stalpul educatiei lui era scoala, profesorul, care-l putea ridica. Nu un telefon sau o tableta. Scoala trebuie sa reinceapa fizic in paralel cu o lege de vaccinare obligatorie a intregii populatii eligibile si cu masuri drastice de igiena si de distantare. Sau sa se opreasca anul acesta la un singur semestru. Altfel e doar o gluma proasta.

  2. Nu înțeleg. In ciuda acestor afirmații publice făcute de o mulțime de specialiști, cum este posibil ca nimeni sa nu poată face nimic? In ce țara trăim? Un ministru al educației zădărnicește combaterea unui virus în plina pandemie, jucându-se cu viețile oamenilor, și chiar nimeni nu poate lua nici o măsura împotriva lui? Cine este? Dumnezeu?

  3. Tocmai de aceea veți răspunde penal.
    Va construiți singuri probatoriul.
    Recunoașteți ca susțineți măsuri precum deschiderea școlilor, care accelerează pandemia in mediul urban.
    Continuați să dați declarații, sa fie dosarul mai gros.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Subiecte Evaluare Națională clasa a VI-a 2025 – Limba română. „Bunicul din lună” de Lavinia Braniște, unul dintre textele la prima vedere. Elevii au avut de motivat dacă întrebările unui copil sunt un semn al istețimii acestuia

Elevii de clasa a VI-a au susținut marți, 27 mai, proba de Limbă și comunicare din cadrul Evaluării Naționale 2025. Durata alocată rezolvării este de 60 de minute pentru fiecare…
Vezi articolul

Principalele direcții europene stabilite și pentru educație în următorul deceniu – digitalizarea, mediul, redresarea post-pandemie și promovarea valorilor comune – pilonii măsurilor legislative dorite de instituțiile UE în 2022

Digitalizarea, agenda de mediu și valorile europene, principalele domenii pe care autoritățile comunitare le au în vedere inclusiv pentru dezvoltarea educației în acest deceniu, sunt prioritățile legislative ale Uniunii Europene…
Vezi articolul

Pentru prima dată vor fi colectate date și despre cadre didactice „persoane non-binare” care au competențe digitale, potrivit ghidului de formare a profesorilor în pedagogie digitală, pus în consultare de Ministerul Educației

Datele despre cadrele didactice care vor avea competențe digitale la finalul formărilor din apelul „Pedagogie digitală pentru cadrele didactice din învățământul preuniversitar”, lansat de Ministerul Educației în dezbatere, vor fi…
Vezi articolul
Concursul de directori la București

Directorii de şcoli au o atitudine mai deschisă faţă de educaţia incluzivă decât profesorii, în şcolile din România / Cei care au participat la mai mult de trei cursuri de formare iniţială în domeniu au avut o atitudine mai tolerantă – studiu

Directorii de şcoli din Romania au o atitudine mai deschisă decât profesorii faţă de educaţia incluzivă. Cei care au participat la mai mult de trei cursuri de formare iniţială în…
Vezi articolul